מה עדיף קרן השתלמות או קופת גמל

בין אם אתם מתעניינים לגבי השקעות בקרן השתלמות או בקופת גמל, אתם צריכים לקבל את הסיוע הפיננסי-מקצועי הנדרש.

בשורה התחתונה, לרוב יהיה מדובר בתכנון אפיק ההשקעה בטווח הארוך. והתהליך הזה מצריך חשיבה ותכנון מקדימים, אז הנה כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון.

מתכננים השקעות בשוק ההון? אולי בסטרטאפים? מה לגבי השקעות בקרנות השתלמות או קופות גמל? בסופו של יום, ישנם אפיקים שונים בתחום ההשקעות, ככה שאת הבחירה במסלול הנכון צריך לבצע בעזרת הסיוע הנכון. במקרים בהם אתם מתכננים השקעות בקרנות השתלמות, בית השקעות יוכל לסייע לכם מקצועית. וגם במקרים בהם אתם מעוניינים להשקיע בקופות גמל, גם אז בתי השקעות יוכלו לסייע לכם פיננסית-מקצועית בתהליך.

 

פרמטרים חשובים שצריך לקחת בחשבון

אם אתם מעוניינים להשקיע את כספכם בקרנות השתלמות או בקופות גמל, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כמו מיסוי. בפועל, קרנות השתלמות לרוב פטורות ממס. הפטור מהמס חל לא רק על ההפקדות עצמן בקרן ההשתלמות, אלא גם על הרווחים מהקרן. כמובן, עד תקרה מסוימת שנקבעת בהשקעה בקרן.

יחד עם הנושא של המיסוי על ההשקעות שלכם, חשוב גם לקחת בחשבון את הפרמטר של הכיסוי של הביטוח. מחיר כיסוי ביטוחי משתנה מחברה לחברה, אבל יחד עם זאת, המחיר משנה גם בהתאם לסוג ההשקעה.

 

פרמטרים נוספים להכיר כשמתכננים להשקיע בקרנות וקופות גמל

אם אתם מתכננים השקעות בקרנות השתלנות או בקופות גמל, אתם צריכים לקחת בחשבון גם את הפרמטר של דמי הניהול. לרוב, אתם תבחרו בבית השקעות שינהל עבורכם את ההשקעה. אלא אם אתם בעצמכם בעלי ידע בתחום ההשקעות, אתם כנראה תצטרכו סיוע מקצועי.

כשבוחרים את בית ההשקעות לניהול ההשקעה, יהיה חשוב לשקלל את דמי הניהול בטווח הארוך. בתי השקעות כמו פמילי אופיס למשל, יאפשרו לכם להנות מניהול ההשקעה במחירים משתלמים בטווח הארוך. וכמו שכולנו יודעים, השקעות בקרנות השתלמות וקופות גמל משתלמות בד"כ רק לאחר מספר שנים.

 

הערך של קופות גמל והערך של קרנות פנסיה

במידה מסוימת, אפשר להגיד שהערך של קופות הגמל בימינו כבר שווה-ערך לקרנות הפנסיה. בפועל, כיום לא ניתן למשוך את הכסף מקופות הגמל, מה שהופך את הערך של הקופה במידה מסוימת שווה לערך של קרנות הפנסיה.

יחד עם שציינו עד כה, יהיה חשוב לציין גם את החשיבות הטמונה בנושאי המיסוי. יהיה חשוב לבדוק למשל, אילו היטלי מיסוי יש על משיכת קופות הגמל וההשקעות הפיננסיות שלכם. בין המסלולים השונים יש הבדלים לעיתים מהותיים, מה שעשוי להשפיע משמעותית על הרווחיות בהשקעה. בין אם אתם מתכננים השקעות באפיק כזה או אחר, הקפידו על קבלת סיוע מקצועי-פיננסי בהתאם. ההמלצה הכי מובהקת היא, להסתייע בבתי השקעות שמלווים את כלל התהליך בדמי ניהול אטרקטיביים.

 

 

בית מעץ

אולי יעניין אותך גם

מנהל השקעות מומלץ
השקעות
מנהל השקעות מומלץ

בחירת מנהל ההשקעות הנכון, היא החלטה מכרעת עבור אנשים המעוניינים להגדיל את עושרם ולהשיג את יעדיהם הפיננסיים. מנהל השקעות, אחראי לקבל החלטות השקעה מושכלות בשם

קרא עוד »
משקיע מתחיל
השקעות
המדריך למשקיע המתחיל

השקעות הינן דרך נפוצה לצבור הון עתידי. עם זאת, הן טומנות בחובן סיכונים מסוימים שיש להביאם בחשבון. מדריך זה נועד לסייע למשקיעים מתחילים להתמצא בעולם

קרא עוד »
השקעות נדלן בדובאי
השקעות
מיסוי השקעות נדל"ן בדובאי

השקעה בנדל"ן היא בחירה פופולרית עבור ישראלים רבים המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולייצר הכנסה פסיבית. דובאי, במיוחד, הפכה ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן בשל

קרא עוד »