המדריך למשקיע המתחיל: 5 טיפים שחייבים להכיר לפני שמתחילים

השקעה היא אמצעי מצוין להגדלת הון העצמי. עם זאת, עבור משקיעים מתחילים היא יכולה להיות מפחידה ובלתי מובנת. האתגר הגדול ביותר עבור משקיעים מתחילים הוא לדעת מאיפה להתחיל ואיך להתמודד עם הסיכונים ואי הוודאות. במאמר זה נסקור 5 טיפים מעשיים שיעזרו לכל משקיע מתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בעולם ההשקעות בביטחון רב יותר.

 

הגדרת יעדים ברורים

הצעד הראשון והחשוב ביותר עבור כל משקיע מתחיל הוא להגדיר יעדים ברורים להשקעה. ללא יעדים מוגדרים, לא ניתן לבנות אסטרטגיית השקעה אפקטיבית. חשוב לשאול – מהי מטרת ההשקעה הספציפית הזו? האם מדובר בחיסכון לטווח ארוך כגון פנסיה או רכישת דירה? או שמא מדובר בהשקעה לטווח קצר יותר? יעדי השקעה לטווח קצר כמו רווח מהיר דורשים גישה שונה מאשר יעדים ארוכי טווח.

ככל שהיעדים מוגדרים בצורה ברורה יותר, כך גם קל יותר לבנות תיק השקעות מתאים. מומלץ להיעזר בעצות מומחים, ולהיעזר בחומר מקצועי כתוב כמו  מדריך השקעות למתחילים.

מדריך השקעות למתחילים

רמת סיכון האישית

כל משקיע הוא שונה ברמת הסיכון שהוא מוכן ומסוגל לשאת. משקיעים שמעדיפים סיכון נמוך יעדיפו השקעות סולידיות ובטוחות יותר כגון פיקדונות, אגרות חוב ממשלתיות וקרנות נאמנות. משקיעים עם נטייה לסיכון גבוהה יכולים להרשות לעצמם להשקיע בנכסים בעלי תנודתיות וסיכון גבוהים יותר כמו מניות בודדות או מטבע דיגיטלי. חשוב לא לחרוג מעבר לסבילות האישית כדי להימנע מלקחת סיכונים מיותרים שעלולים לגרום הפסדים גדולים.

 

פיזור ההשקעות

עיקרון מרכזי בהשקעות הוא לעולם לא לשים את כל הביצים בסל אחד. פיזור נכון של ההשקעות מפחית באופן משמעותי את הסיכון להפסד משמעותי אם נכס השקעה אחד צולל. כדאי לפזר בין מספר סוגי נכסים כגון מזומן, פיקדונות, אג"ח, מניות ועוד. פיזור ענפי מאפשר חשיפה לענפי משק שונים שלא בהכרח תנועתם זהה. ופיזור גיאוגרפי בין שווקים שונים כמו ארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק מאפשר למזער חשיפה לתנודות שוק מקומיות.

מדריך השקעות למתחילים

השקעות לטווח ארוך

טעות נפוצה של משקיעים מתחילים היא לנסות "להכות את השוק" על ידי קנייה ומכירה תכופות של נכסים בניסיון להשיג רווחים מהירים. גישה זו לעיתים קרובות מביאה להפסד כספי עקב עמלות קנייה/מכירה גבוהות ואי יכולת לצפות את תנודות השוק. השקעה לטווח ארוך של מספר שנים היא האסטרטגיה המומלצת ביותר לרוב המשקיעים. השקעות ארוכות טווח נוטות להניב תשואה גבוהה יותר תוך מיזוג תנודות מחירים קצרות טווח. עם זאת, יש לבחון מעת לעת את ביצועי ההשקעות ולוודא התאמה ליעדים.

 

התייעצות עם מומחים

למרות שכדאי וחשוב לרכוש ידע עצמאי בהשקעות, אין תחליף להתייעצות עם יועץ השקעות מקצועי או מנהל תיקים. יועץ או מנהל השקעות בעל ניסיון רב יכול לסייע בבניית תיק השקעות מגוון המותאם למטרות, לרמת הסיכון והיעדים הפיננסיים של המשקיע. בנוסף, ניתן להיעזר בו לביצוע התאמות לאורך זמן על פי השינויים בשווקים ובמצב האישי. מומלץ להיפגש עם מספר יועצים לפני בחירת אחד מהם.

מדריך השקעות למתחילים

אולי יעניין אותך גם

מנהל השקעות מומלץ
השקעות
מנהל השקעות מומלץ

בחירת מנהל ההשקעות הנכון, היא החלטה מכרעת עבור אנשים המעוניינים להגדיל את עושרם ולהשיג את יעדיהם הפיננסיים. מנהל השקעות, אחראי לקבל החלטות השקעה מושכלות בשם

קרא עוד »
משקיע מתחיל
השקעות
המדריך למשקיע המתחיל

השקעות הינן דרך נפוצה לצבור הון עתידי. עם זאת, הן טומנות בחובן סיכונים מסוימים שיש להביאם בחשבון. מדריך זה נועד לסייע למשקיעים מתחילים להתמצא בעולם

קרא עוד »
השקעות נדלן בדובאי
השקעות
מיסוי השקעות נדל"ן בדובאי

השקעה בנדל"ן היא בחירה פופולרית עבור ישראלים רבים המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולייצר הכנסה פסיבית. דובאי, במיוחד, הפכה ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן בשל

קרא עוד »