מיסוי השקעות נדל"ן בדובאי

השקעה בנדל"ן היא בחירה פופולרית עבור ישראלים רבים המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולייצר הכנסה פסיבית. דובאי, במיוחד, הפכה ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן בשל הכלכלה היציבה שלה, חוקי המס הנוחים ותעשיית התיירות הצומחת. עם זאת, לפני קבלת החלטות השקעה, חשוב להבין את המיסוי על השקעות נדל"ן בדובאי עבור משקיעים ישראלים. במאמר זה נסקור את כל המידע החיוני בנוגע למיסוי השקעות נדל"ן בדובאי עבור משקיעים ישראלים, לרבות סוגי המסים, התעריפים והפטורים הזמינים.

 

סוגי מיסים

בכל הנוגע להשקעות נדל"ן באיחוד האמירויות ובדובאי, ישנם שני סוגים עיקריים של מיסים שמשקיעים ישראלים צריכים להיות מודעים אליהם: ארנונה ומס הכנסה.

השקעות נדלן בדובאי

מס רכוש

ארנונה, המכונה גם ארנונה, היא מס על שווי הנכס עצמו. בדובאי, מס רכוש מוטל על ידי מחלקת הקרקעות של דובאי (DLD) והוא מבוסס על שווי השוק של הנכס. שיעור הארנונה בדובאי הוא 4% מערך הנכס, והוא ישולם בעת רישום הנכס.

עבור משקיעים ישראלים, חשוב לציין כי אין הסכם מיסוי כפל בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות), מה שאומר שמשקיעים ישראלים עשויים להיות חייבים במס רכוש ישראלי ואיחוד האמירויות. עם זאת, ייתכן שתושבי ישראל יוכלו לתבוע זיכוי עבור כל ארנונה ששולם באיחוד האמירויות בדוח המס הישראלי שלהם.

 

מס הכנסה

מס הכנסה הוא מס על ההכנסה המופקת מהנכס, כגון הכנסה משכירות או רווחי הון. בדובאי אין מס הכנסה על הכנסות משכירות או רווחי הון ממכירת נכס. זה הופך את דובאי ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן שכן משקיעים יכולים לייצר הכנסה פסיבית מבלי לשלם מס הכנסה. עם זאת, חשוב לציין כי משקיעים ישראלים עדיין עשויים להיות מחויבים במס הכנסה ישראלי על כל הכנסה שהופקה מהשקעות הנדל"ן שלהם בדובאי. תושבי ישראל מחויבים במס על הכנסתם ברחבי העולם, מה שאומר שכל הכנסה המופקת מהשקעות נדל"ן בדובאי עשויה להיות חייבת במס הכנסה ישראלי.

השקעות נדלן בדובאי

שיעורי מיסוי ופטור

כאמור, שיעור הארנונה בדובאי הוא 4% מערך הנכס. עם זאת, ישנם כמה פטורים זמינים עבור סוגים מסוימים של נכסים. אחד הפטורים העיקריים הזמינים עבור ארנונה בדובאי הוא עבור נכסים המשמשים למגורים ראשיים. אם הנכס משמש למגורים עיקרי, הבעלים פטור מתשלום ארנונה בשלוש השנים הראשונות. לאחר שלוש שנים יידרש הבעלים לשלם ארנונה בשיעור מופחת של 1.5% מערך הנכס.

פטור נוסף הזמין עבור מס רכוש בדובאי הוא עבור נכסים הנמצאים בבעלות ארגוני צדקה או מוסדות דת. ארגונים אלו פטורים מתשלום ארנונה על נכסיהם. בנוסף לפטורים מארנונה, קיימים גם פטורים למס הכנסה. כאמור, אין מס הכנסה על הכנסות משכירות או רווחי הון ממכירת נכס בדובאי. המשמעות היא שמשקיעים ישראלים יכולים לייצר הכנסה פסיבית מבלי לשלם מס הכנסה בדובאי.

עם זאת, תושבי ישראל עדיין עשויים להיות חייבים במס הכנסה ישראלי על כל הכנסה שהופקה מהשקעות הנדל"ן שלהם בדובאי. שיעור מס ההכנסה הישראלי משתנה בהתאם לכמות ההכנסה המופקת, כאשר שיעורים נעים בין 10% ל-50%.

 

סיכום

השקעה בנדל"ן בדובאי יכולה להיות הזדמנות משתלמת עבור משקיעים ישראלים. עם זאת, חשוב להבין את המיסוי על השקעות נדל"ן בדובאי עבור משקיעים ישראלים. מס רכוש ומס הכנסה הם שני סוגי המסים העיקריים שמשקיעים ישראלים צריכים להיות מודעים אליהם, כאשר שיעור הארנונה בדובאי הוא 4% מערך הנכס.

פטורים זמינים עבור סוגים מסוימים של נכסים, כגון מגורים ראשיים ונכסים בבעלות ארגוני צדקה או מוסדות דת. בנוסף, אין מס הכנסה על הכנסות משכירות או רווחי הון ממכירת נכס בדובאי, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן. עם זאת, תושבי ישראל עדיין עשויים להיות חייבים במס הכנסה ישראלי על כל הכנסה שהופקה מהשקעות הנדל"ן שלהם בדובאי

השקעות נדלן בדובאי

אולי יעניין אותך גם

מנהל השקעות מומלץ
השקעות
מנהל השקעות מומלץ

בחירת מנהל ההשקעות הנכון, היא החלטה מכרעת עבור אנשים המעוניינים להגדיל את עושרם ולהשיג את יעדיהם הפיננסיים. מנהל השקעות, אחראי לקבל החלטות השקעה מושכלות בשם

קרא עוד »
משקיע מתחיל
השקעות
המדריך למשקיע המתחיל

השקעות הינן דרך נפוצה לצבור הון עתידי. עם זאת, הן טומנות בחובן סיכונים מסוימים שיש להביאם בחשבון. מדריך זה נועד לסייע למשקיעים מתחילים להתמצא בעולם

קרא עוד »