המדריך למשקיע המתחיל

השקעות הינן דרך נפוצה לצבור הון עתידי. עם זאת, הן טומנות בחובן סיכונים מסוימים שיש להביאם בחשבון. מדריך זה נועד לסייע למשקיעים מתחילים להתמצא בעולם ההשקעות, להבין את הסיכונים והתשואות הפוטנציאליות ולקבל החלטות מושכלות יותר. 

 

בחירת מסלול ההשקעה

ראשית, על המשקיע לבחור במסלול ההשקעה המתאים לו, בהתאם לתיאבון הסיכון ולמטרותיו. ניתן לבחור למשל בהשקעה במניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות, נדל"ן ועוד. ככל שהסיכון גבוה יותר כך גם הפוטנציאל לתשואה גבוהה יותר, ולהיפך. על המשקיע לשקול היטב אלו סיכונים הוא מוכן לקחת ולפעול בהתאם. בימינו, בחירת מסלול ומעקב אחר ההשקעות הוא קל מתמיד ונעשה באמצעות אפליקציית השקעות.

 

פיזור ההשקעות

חשוב מאוד לפזר את סל ההשקעות בין מספר נכסים, ענפים ואזורים גיאוגרפיים. פיזור מקטין את הסיכון שההשקעה תיפגע באופן משמעותי אם נכס מסוים ירד בערכו. לדוגמה, כדאי להשקיע הן במניות טכנולוגיה והן במניות פיננסים, וכן לכלול מניות של חברות אמריקאיות וישראליות.

מסלול השקעה

מעקב שוטף

לאחר ביצוע ההשקעות, חשוב לעקוב אחר ביצועיהן באופן שוטף. יש לבדוק אם הן עומדות ביעדי התשואה שהוצבו ולשקול ביצוע שינויים במידת הצורך, למשל מכירת נכסים מפסידים ורכישת נכסים פוטנציאליים יותר. כמו כן, יש להמשיך וללמוד על שוק ההון, השפעת אירועים כלכליים ופוליטיים ומגמות עתידיות.

 

בחירת זמן הכניסה והיציאה

זיהוי הזדמנויות ואתגרים בשוק ההון הוא מיומנות חשובה למשקיע. לדוגמה, לאחר ירידות חדות בשווקים עשויות להופיע הזדמנויות קנייה טובות, בעוד ששיאי שוק עלולים להצביע על בועה שעתידה להתפוצץ. קבלת החלטה מתי להיכנס ומתי לצאת מנכס מסוים דורשת הבנה עמוקה של הנכס, הסביבה העסקית שלו ומגמות השוק.

 

ניהול הסיכונים

משקיעים מתחילים נוטים להתמקד בפוטנציאל הרווחים מבלי להביא בחשבון באופן מספק את הסיכונים הגלומים בהשקעות. על כן, חשוב לפעול לניהול סיכונים נכון על ידי פיזור נאות, הגנה מפני ירידות חדות באמצעות אופציות ועוד. כמו כן, יש לקבוע מראש רמת סיכון מקסימלית ולפעול בהתאם.

ניטור שוטף

הימנעות מהשקעות רגשיות

לעתים משקיעים נוטים "להתאהב" במניה או נכס ומחליטים לרכוש אותם מבלי לבצע בדיקת נאותות. החלטות השקעה צריכות להתבסס על ניתוח אובייקטיבי של הנתונים ולא על רגש אישי כלפי החברה או המוצר שלה. יש להימנע מהשקעות רגשיות שעלולות להוביל להפסדים.

 

התייעצות עם מומחים

עולם השקעות הוא עולם מורכב ומשתנה תדיר, ולעיתים קרובות יש יתרון להיעזר במומחי השקעות מנוסים שיכולים לספק ייעוץ אישי המותאם למשקיע. יועצי השקעות ומנהלי תיקים יכולים לסייע בקבלת ההחלטות, בחירת ההשקעות, בניית תיק מאוזן וכדומה. הם גם יכולים לחסוך למשקיעים מתחילים טעויות יקרות.

 

שמירה על משמעת השקעתית

מפתח להצלחה בהשקעות לטווח ארוך הוא שמירה על משמעת ועקביות. לבסוף, חשוב לשמור על משמעת השקעתית. יש לפעול על פי האסטרטגיה שגובשה מראש ולא לסטות ממנה בשל התלהבות יתר או פאניקה. בנוסף, מומלץ להגדיר יעדי השקעה ברורים ולבצע הפקדות חודשיות קבועות לחיסכון והשקעה. שמירה על עקביות לאורך זמן תאפשר למאזן ההשקעות לגדול ולשאת פרי. יש לזכור שהצלחה בהשקעות היא תהליך ממושך הכרוך בלמידה והתמדה.

התייעצות עם מומחים

אולי יעניין אותך גם

מנהל השקעות מומלץ
השקעות
מנהל השקעות מומלץ

בחירת מנהל ההשקעות הנכון, היא החלטה מכרעת עבור אנשים המעוניינים להגדיל את עושרם ולהשיג את יעדיהם הפיננסיים. מנהל השקעות, אחראי לקבל החלטות השקעה מושכלות בשם

קרא עוד »
השקעות נדלן בדובאי
השקעות
מיסוי השקעות נדל"ן בדובאי

השקעה בנדל"ן היא בחירה פופולרית עבור ישראלים רבים המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולייצר הכנסה פסיבית. דובאי, במיוחד, הפכה ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן בשל

קרא עוד »