תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים.

ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב שתדעו מה מגיע לכם, כדי שלא תפסידו סכומים משמעותיים להם אתם זכאים.

 

החזר מס לחיילים משוחררים

לפי פקודת מס ההכנסה כפי שנקבעה בשנת 2000, אדם שהשתחרר משירות סדיר זכאי לזיכוי במס הכנסה. "שירות סדיר" הוא שירות בצה"ל, לרבות שירות לאומי. אדם שהשתחרר משירות סדיר יקבל זיכוי על כל הכנסה מיגיעה אישית (יגיעה אישית משמעותה הכנסה שאדם מרוויח מעבודתו, בין אם כשכיר או כעצמאי) למשך שלוש שנים מרגע השחרור מהשירות הסדיר.

 

למה הכוונה בהחזר מס?

המדינה מטילה מס על כל הכנסה שהאזרח מרוויח. כל עובד מפריש מס בהתאם לרמת הכנסותיו – ככל שהכנסתו גבוהה יותר, כך הוא ישלם מס גבוה יותר, כדי שהמדינה תוכל לדאוג לכלל אזרחיה באופן שוויוני ככל האפשר. המס מנוכה מהמשכורת של העובד מדי חודש, אך לעיתים חלות טעויות בחישוב המס, במקרה כזה אותו עובד רשאי לדרוש החזר מס.

 

כיצד מחושב החזר המס?

נקודות זיכוי הן דרך לחשב את הסכום אותו יש להפחית ממס ההכנסה שמשלם כל אדם. עמידה בתנאים מסוימים מקנה נקודות זיכוי. שוויה של נקודת זיכוי משתנה מדי שנה, בשנים האחרונות הסכום עומד על כמאתיים ועשרה שקלים לערך (עבור כל חודש). חיילים משוחררים זכאים לנקודות זיכוי בהתאם לשירות הצבאי שלהם, והן יכולות להצטבר לסכומים נאים שחבל לוותר עליהם.

 

כמה נקודות זיכוי מגיעות לי?

כדי לדעת כמה נקודות זיכוי מגיעות לך בעבור השירות הצבאי, ניתן להיעזר בטבלה הבאה:

מי? מה?
חיילים משוחררים ששירתו 23 חודשים לפחות 2 נקודות זיכוי שנתיות
חיילים משוחררים ששירתו 12 חודשים לפחות, אך פחות מ – 23 חודשים נקודת זיכוי שנתית אחת
חיילות משוחררות ששירתו 22 חודשים לפחות 2 נקודות זיכוי שנתיות
חיילות משוחררות ששירתו 12 חודשים לפחות, אך פחות מ-22 נקודת זיכוי שנתית אחת
מסיימי ומסיימות שירות לאומי של 24 חודשים לפחות 2 נקודות זיכוי שנתיות
מסיימי ומסיימות שירות לאומי של 12 חודשים לפחות, אך פחות מ-24 נקודת זיכוי שנתית אחת

כיצד ממשים את החזר המס?

כאשר מתחילים בעבודה חדשה יש למלא טופס 101, לסמן בטופס שאתם חיילים משוחררים ולצרף תעודת שחרור או סיום שירות. עצמאיים יתבקשו למלא טופס 1301. בסיום שנת המס כל חייל משוחרר רשאי לבקש החזר מס דרך רשות המסים, באמצעות האתר או בפגישה פיזית עם נציג בלשכת רשות המיסים.

לסיכום, חיילים משוחררים זכאים להקלות בתשלום המיסים. רבים לא מודעים להקלות להם זכאים ועלולים להפסיד בשל כך כסף רב. ניתן לדרוש החזר מס באופן עצמאי, או להיעזר  בשירותיה של חברה מקצועית כדי להבין מה מגיע לכם וכיצד לממשש את ההטבות הללו ללא סחבת בירוקרטית שעלולה להיות מרתיעה ומתישה כשמתמודדים איתה לבד.

 

שעון ומטבעות

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »