נסיעת עסקים בחו"ל – האם מגיע לי החזר מס על ההוצאות?

אנשי עסקים רבים העובדים בחו"ל בין אם המעסיק הוא מישראל ובין אם הוא מחו"ל, יכולים לקבל החזר מס על ההוצאות שלהם. המאמר יפרט כיצד.

 

חישוב מס לשוהים בחו"ל

אנשי עסקים המתגוררים תקופה מסוימת בחו"ל לצורך עסקים או יוצאים מהארץ לפגישות עסקים מדי פעם זכאים להחזרי מס עבור הוצאותיהם. למרות שהם נמצאים בחו"ל, הם משלמים מס באמצעות המעביד או באופן עצמאי במידה והעסק שלהם. החישוב של מס הכנסה מתבסס על שנת המס ולעיתים החישוב השנתי גבוה ללא התחשבות בשהייה בחו"ל. אנשי עסקים השוהים בחו"ל לתקופה ארוכה, אף מקבלים הודעות על כך שהם חייבים מיסים במידה ולא שילמו אותם.

 

הטבות מס על הוצאות בחו"ל

לאנשי עסקים עצמאיים או שכירים ניתנת הזכות לנכות את ההוצאות שלהם בחו"ל מתשלום המס בין אם החברה בה הם עובדים היא ישראלית ובין אם היא זרה. לצורך העניין ניתן להוריד את תשלום המס על טיסות לחו"ל, טיסות פנימיות בחו"ל, שכר דירה או תשלום עבור בית מלון, אחזקה ושימוש רכב בחו"ל, הוצאות אש"ל, ביטוחי נסיעות וביטוח רפואי. כדי להשוות בין חברות הביטוח המעניקות ביטוחים רפואיים והסבר על החזרי המס בגינן בדקו באתר של אבנר ביטוח בריאות. לא רק אנשי עסקים זכאים להחזר מס עבור הוצאות בחו"ל. למשל, מדריכי טיולים היוצאים עם קבוצה מהארץ אינם משלמים מס עבור האש"ל ובמידה והם יוצאים לסטאז' בחו"ל המס מוכר להם על הוצאות כמו: לינה, נסיעות ועוד. בנוסף, אקדמאיים הלומדים בחו"ל זכאים להחזרי מס בשנת השבתון כיוון שהמס השנתי שנוכה להם גבוה ולא מתחשב בהוצאות בחו"ל.

 

מה חשוב לדעת כשעושים החזר מס?

אנשי עסקים שההוצאות לא נוכו להם מתשלום המס רשאים לתבוע את מס הכנסה ולבקש החזר מס בגין שהייה בחו"ל אך לא מעבר ל-6 שנים לאחור בשל חוק ההתיישנות. מומלץ לא להתעורר מאוחר מדי ולגלות שיכלתם לקבל החזר של אלפי שקלים כשנמנמתם. בנוסף, צריך לדעת שהחזר המס על ההוצאות שונה בין אלו העובדים בין נציגויות הרשומות בחו"ל לבין חברות הרשומות במס הכנסה בארץ. החזר המס מגיע בדרך כלל לאנשי עסקים העובדים אצל מעסיקים זרים ולאו דווקא לאלו העובדים בנציגות ישראלית.

בנוסף, צריך לדעת שאם עובדים אצל מעביד זר שאין במדינתו הסכם מניעת כפל מס עם מדינת ישראל, לא ניתן לקבל החזר מס במידה ומשלמים במדינה הזרה מיסים. כלומר, כשאין אמנת כפל מס, איש העסקים ישלם מס בארץ ובגין עבודתו אצל המעסיק הזר. לחילופין, איש עסקים זכאי להחזרי מס בישראל אם עבד אצל מעסיק זר ושילם גם באותה מדינה מס עם אמנת מס כפול. לסיכום, חשוב לבדוק את מדיניות החזרי המס במדינה בה אתם עובדים, האם יש בינה לבין ישראל אמנת מס כפול ולנכות את ההוצאות שלכם על מנת שתקבלו החזרי מס.

חישוב מס

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »