המדריך המלא עבור החזר מס שבח אונליין

מעטים המיסים שמטילה עלינו המדינה אשר הטומנים בחובם נטל כלכלי גדול יותר ממס השבח. הנטל הכלכלי הכבד שהוא מטיל נובע מהיקף העסקאות עליהן הוא חל. לכן, כל דרך לצמצם אותו היא חיובית ורצויה עבור רבים. אחת מהדרכים הללו היא החזר מס שבח, אשר כיום עשוי להתבצע אונליין. בפסקאות הקרובות נציג סוגיה זו ואת נגזרותיה.

 

מה זה מס שבח?

ראשית כל יש להציג מהו מס שבח. ובכן, מס שבח הוא מס אותו מטילה המדינה על עסקאות במקרקעין, כלומר, נדל"ן. המס המוטל הוא על הרווח אותו מפיק המוכר מהנכס הנמכר. כלומר, לדוגמא, במידה ואדם קנה נכס בשני מיליון ₪, לפני מספר שנים, והוא מוכר אותו כעת בשלושה מיליון ₪, המדינה תטיל מס על הרווח שהוא הפיק, קרי, על מיליון השקלים הנוספים. שיעור מס זה עומד כיום בישראל על 25%. המשמעות היא כי בעסקה המתוארת היה מפיק המוכר רווח נטו של 750 אלף ₪.

 

על משקיעים ועל דיירים

החריג לעיקרון המיסוי שהוצג מעלה הוא כאשר אדם מוכר דירת מגורים. הכלל שחל במקרה שאדם מוכר את בית מגוריו לטובת קנייה של בית מגורים אחר הוא שאין לחייב אותו בתשלום מס. בשונה מכך, כאשר אדם הוא בעל מספר דירות, ומכך משתמע כי הוא אינו משתמש בכולן לטובת מגוריו, עסקאות מכירה שהוא יבצע יחויבו במס שבח.

 

מתי ניתן לבצע החזר מס שבח?

במקרים מסוימים ניתן לבצע החזר מס שבח. החוק קובע מקרים מסוימים בהם ניתן יהיה לבצע החזר מס שבח. דוגמא למקרים מעין אלה הוא כאשר בני זוג מבקשים לחלק את תשלום המס ביניהם, כאשר ניתן לבצע קיזוז הפסדים, כאשר ניתן לבצע פריסה של מס השבח, כאשר המבקש עומד בתנאי הקלות שונות של רשות המסים, כאשר מדובר בנכסים היסטוריים. על מנת להבין האם הנכם עומדים באחד מהתנאים הללו, נכון יהיה שתפנו למומחה שיסייע בידכם.

 

החזר מס אונליין

בכל מקרה, כיום ניתן לבצע את החזר המס אונליין. ניתן לפנות למומחה אשר בקיא בתחום, לבקש את הבדיקה שלו בנוגע לזכאות לקבל החזר מס, ולאמוד את עלויות התהליך, הזמן הדרוש לו, את התשומות שהוא דורש, ואת ההחזר שהוא צפוי להפיק לכם. כיום, תהליך זה מתבצע אונליין ללא צורך להגיע פיזית למשרד הרלוונטי.

מן האמור עולה כי מס השבח הוא מס בעל משמעות כלכלית כבדה, החל על עסקאות במקרקעין. היות שעסקאות במקרקעין הן עסקאות בהיקפים גדולים, שיעור המס שנצטרך לשלם הוא גבוה. לכן, ישנו תמריץ גדול לפנות ולבדוק האם ישנה אפשרות לקבל החזר בגין מס השבח ששולם, וזאת בכפוף לעמידה בתנאים החוקיים לכך. כיום, אין מדובר בעניין מסובך אלא בשירות הניתן אונליין, במהירות וביעילות.

מס שבח באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »