סיבות נפוצות להיעדרות מהעבודה

מי מאיתנו לא אוהב חופש מהעבודה? גם אם זה ליום אחד, התחושה שבה קמים בבוקר ולא ממהרים להתארגן ולצאת לעוד יום עבודה, היא תחושה שרבים מאיתנו שמחים לחוות. עם זאת, לא כל ההיעדרויות מהעבודה מסמלות יום חופש – ישנן סיבות היעדרות שמשמעותן עבודה אחרת (כמו מילואים למשל), או היעדרות עקב מחלה.

 

הסיבות המובנות – ימי חופש וימי מחלה

לפי זכויות העובד במדינת ישראל, כל עובד שכיר זכאי לימי חופש וימי מחלה שיוכל לנצל. את ימי המחלה מנצלים כמובן בעת מחלה, ואת ימי החופש מקום העבודה יכול לבחור האם לתת לעובדים לנצל לפי בחירתכם החופשית, או להוציא את כל העובדים לחופשה מרוכזת (לרוב בחגים או בזמן הקיץ).
אם המעביד שלכם לא מאפשר לכם לקחת ימי חופש, זוהי פגיעה בזכויות העובד שלכם ואף עבירה על החוק. מספר ימי החופש שאתם זכאים להם נגזרת לפי הגדרת המשרה שלכם והיקף המשרה, תוכלו לבדוק אותם ולדעת בדיוק כמה ימי חופש אתם זכאים לנצל בשנה.

 

ימי מילואים

סיבה נוספת להיעדרות מהעבודה היא ימי מילואים. כידוע לכולנו, השירות בצבא במדינת ישראל הוא חובה – ולא מסתיים עם תום תקופת השירות הסדיר. אמנם ייתכן שלא יקראו לכם למילואים לעולם, אך ישנו סיכוי גדול שכן תצטרכו להגיע לבסיס גם בגיל מבוגר יותר (כתלות בתפקיד שהיה לכם בצבא ובצרכי הצבא השונים).
בין אם אתם שמחים לחזור קצת לשגרה הצבאית, ובין אם אתם ממש לא מרוצים מהעובדה שנקראתם למילואים, חשוב שתדעו שאם יצאתם למילואים – מגיע לכם החזר מס. מה זה אומר בכלל? על זה נרחיב בסעיף הבא.

 

רוצים לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס עקב היעדרות ממושכת מהעבודה?

 

רגע, מה זה בכלל החזר מס?

החזר מס מגיע לכם אם שילמתם יותר מיסים מכפי שהייתם אמורים לשלם. מקרים אלו נפוצים בעיקר עקב שינויים שהתרחשו בחייכם במהלך השנה, שיכולים להעניק לכם נקודות זיכוי במס הכנסה.
שינויים אלו יכולים להיות בתחום המשפחתי (לידה, גירושין, משפחה חד הורית ועוד), בתחום התעסוקתי (הימצאות בין עבודות, תקופת אבטלה, פיטורים, פיצויים), בתחום הבריאותי (מחלה קשה, מחלת הסרטן, עיוורון, נכות ועוד) – וכן גם למשרתי מילואים שעובדים בתור שכירים.

 

איך אפשר לבדוק את הזכאות?

את זכאותכם ניתן לבדוק באתר החזרי מס. באתר תמצאו מחשבון זכאות, ובו עליכם למלא מספר פרטים אישיים ופרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם.
לאחר מילוי הפרטים, תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס. הבדיקה ניתנת ללא עלות או התחייבות כלשהי, ולכן מומלץ לכל אחד לבצע אותה. גם אם לא תימצאו זכאים, לא הפסדתם כלום מהבדיקה.
אם הבדיקה מראה שאתם זכאים – תוכלו להגיש בקשה החזר מס לרשויות המס, עד 6 שנים אחורנית מיום הבקשה.

 

החזרי מס

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »