הכירו את תוכנת ERP

תוכנת הERP, באנגלית Enterprise Resource Planning System, היא תוכנה לתכנון משאבי הארגון. זוהי מערכת ממוחשבת לניהול עסקים, והיא מתאימה לשימוש בעסקים בגדלים שונים ובענפים שונים ומגוונים במשק. 

המערכת קיימת כבר עשרות שנים, מאז שנות ה60 של ה20, ועברה גלגולים שונים והתאמות רבות בהתאם להתפתחות הטכנולוגית ולשינויים בעולם העסקי. כיום ישנן כמה וכמה חברות גדולות אשר מציעות שירותי ERP לעסקים וארגונים, ומטמיעי תוכנת ERP יודעים לעשות התאמות שונות בתוכה, וזאת בהתאם לצרכי העסק שאותו התוכנה צריכה לשרת.

 

לתוכנה יתרונות ייחודיים:

התוכנה מסוגלת להסתכל על הארגון או העסק במבט על, ולספק מידע יקר ערך המאפשר קבלת החלטות מבוססות ומהימנות. מידע זה יכול להיתרגם גם להוזלת עלויות בעסק, לדוגמא כאשר מזהים שיש עודף כוח אדם בתחום מסוים או ניהול לא יעיל מספיק של מלאי וכדומה.

יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות לחיבור מרחוק. התוכנה זמינה מכל מקום ובכל זמן, ודורשת אך ורק חיבור אינטרנטי, מכיוון שהיא פועלת על ענן. תקופת הקורונה לימדה אותנו עד כמה האפשרות לעבודה מרחוק משמעותית עבור עסקים גדולים וקטנים. בחלק מהמקרים, היכולת לעבוד מרחוק היא זו שקבעה למעשה האם עסק יצליח לעבור תקופות מורכבות או שמא יתמוטט. העבודה מרחוק נוחה מאוד למנהלים גם במקרים של חופשות ומאפשרת להם להישאר עם 'יד על הדופק' בכל מה שנוגע להתנהלות העסק.

יתרון נוסף, הנגזר משני היתרונות הקודמים, הוא שהתוכנה מעודדת עבודה בשיתוף פעולה ובשקיפות. כאשר המידע נגיש וברור, ויש אליו גישה מכל מקום – מתאפשרת העברת נתונים, בחינה מתמדת של תהליכים ועבודה נוחה והרמונית לדרגים השונים בארגון.

התוכנה יכולה לשמש כתוכנה לניהול הלוואות, ניהול עסקי נדלן מניבים, ניהול מלאי ורכש ועוד.

השלב הראשוני של הטמעת התוכנה עלול להיות מורכב עבור חלק מהעובדים. הטמעת התוכנה נעשית על ידי ספק חיצוני, ולא על ידי עובד מתוך הארגון. זהו שלב מורכב שדורש פתיחות וגמישות מצד העובדים ונכונות שלהם להתאמן על שימוש במערכת חדשה. שלב זה עשוי להיות גם יקר, אבל כמובן משתלם יותר בטווח הארוך. כמאמר הפתגם ידוע, כל ההתחלות קשות – וגם הן עוברות בסופו של דבר, ומשאירות עסק יעיל יותר המתנהל בצורה מיטבית עבור העובדים והלקוחות.

כאשר עסק או חברה בוחרים להתקין תוכנת ERP, חשוב לשים דגש על בחירת ספק מתאים. ספק מתאים הוא כזה שיש לו ניסיון בעבודה עם עסקים באותו סדר גודל ומאותו תחום, וכמובן כזה שיש לו המלצות מלקוחות מרוצים והצלחות מוכחות בהתקנה.

לסיכום, הבחירה בתוכנת ERP לניהול העסק היא בחירה מתבקשת וכמעט מובנת מאליה בעולם המודרני שבו אנו חיים כיום. לתוכנה יתרונות רבים והיא מאפשרת ניהול עסק ברמה הגבוהה ביותר, ובצורה נוחה ומותאמת לצרכי המנהלים, העובדים והלקוחות.

תוכנת ERP

אולי יעניין אותך גם