למה חשוב שיהיה רואה חשבון לעסק שלך?

כל עסק צריך להתנהל בסטנדרטים הבסיסיים שקבעה המדינה בנושא הזה. העובדה שהעסק שלכם הוא שלכם לא מנתקת אותו מחוקי המדינה. לכן במידה ופתחתם עסק השאלה למה חשוב שיהיה רואה חשבון לעסק שלך? חייבת להיות ברורה ומובנת. לרואה החשבון תפקידים מרכזיים בשמירה על כל ארגון או חברה, בכל גודל ובכל שלב במהלך השנים.

 

מהם תפקידיו של רואה חשבון?

תפקידיו של רואה החשבון נקבעים בהתאם לאופי החברה שבה הוא מטפל, וכן הקף הפעילות שלה. עבור שכירים באופן כללי לא נדרשים שירותים של רואה חשבון באופן קבוע, אלא רק במקים נקודתיים. אם כן מה בכל זאת עושה אורה החשבון ?

  • התנהלות מול מע"מ ורשויות המס השונות החל מפתיחת התיק בתחילת הדרך ועד לניהול התשלומים הנדרשים לגופים אלו
  • הפקת דוחות שנתיים / חודשיים על פי הצורך של העסק ודרישות החוק.
  • מעקב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק בשוטף
  • ליווי ויעוץ בכל בעיה העולה בנושאים שצוינו.

מהם תפקידיו של רואה חשבון

מה החשיבות של רואה חשבון לעסק שלך?

קשה להסביר בכמה משפטים את החשיבות של רואה חשבון לעסק שלכם, החשיבות שלו תתגלה לכם במידה ולא לקחתם רואה חשבון ותקלעו לבעיה אמיתית, אז תחושו בחסרונו. רואה חשבון לחברות שעושה סדר בעסק הוא לא עוד ספק בעסק שלכם.

רואה החשבון הוא השותף שלם בענייני כסף, וכידוע הכסף הוא הדבר שעבורו אנו יוצאים לעבודה.רואה החשבון ינהל את המהלכים שלכם אל מול הביטוח הלאומי, אל מול מס הכנסה והמע"מ ויבטיח שכלל הפעולות שלכם חוקיות ועומדות בדרישות החוק. ללא רואה החשבון אתם עלולים להיקלע לסיטואציות מורכבות ולא נעימות בכל נושא הכסף שלכם וההתנהלות איתו.

מה החשיבות של רואה חשבון לעסק שלך

האם כל עסק צריך רואה חשבון ?

לשאלה זאת יש תשובה מעט מורכבת. היות ורואה החשבון הוא פונקציה חשובה בניהול של כל עסק, יש את החובה לומר שעבור עוסק פטור או עוסק מורשה אין חובה לשכור את שירותיו של רואה חשבון.

  • עוסק פטור – עסק המרוויח עד 120,000 ₪ בשנה, החוק ל מחייב אותו לקבל שירות מרואה החשבון, אך בפועל על מנת לפתח תיק כנדרש מול הרשויות. על מנת לדווח בצורה הולמת על כלל הפעולות ולקבל ביטחון מקצועי, השימוש ברואה חשבון מתבקש.
  • עוסק מורשה – עסק המרוויח מעל 120,000 ₪ מחויב בדרישות שונות מעוסק פטור וברמת דיווח קפדנית יותר. גם כאן אין חובה חוקית לשירותי ראיית חשבון, אך הדבר מומלץ לטובת כלל הפעולות הנדרשות לביצוע מול רשויות המס השונות.
  • חברה בע"מ – חברה בע"מ מחויבת להשתמש בשירותים של רואה חשבון. לצורך כך מומלץ לפנות אל רואה חשבון לחברות שעושה סדר בעסק הדרישות מחברה בע"מ הם מורכבים יותר ודורשים מעבר לטיפול מול רשויות המיסוי השונות, גם הפקת דוחות ומאזנים נדרשים וכן עריכת ביקורת תקופתית על מנת לוודא את ההתנהלות התקינה של הארגון לאורך זמן.

למה חשוב שיהיה רואה חשבון לעסק שלך

אולי יעניין אותך גם