תקינת סייבר – כל מה שרציתם לדעת 

עולם הדיגיטל התפתח מאוד אפילו נתייחס רק לשנים האחרונות. ההתפתחות המואצת יצרה סיכונים נלווים באבטחת מידע. כדי לאבטח מידע, על חוק, קיימת תקינת סייבר המחייבת מוסדות וארגונים לשמור עליה כדי לאבטח מידע אישי ששייך ללקוחות ומטופלים. קיימות תקינות סייבר שונות. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע שרציתם לדעת על תקינת סייבר. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מהם התקנים המובילים לתקינת סייבר?

קיימים 4 תקנים מובילים באבטחת מידע רגיש:

 

תקינת סייבר SOC2

תקינת סייבר זו מאבטחת לקוחות ארוגונים מוסדיים וכל ארגון המעניק שירותי דיגיטל, מחויב בתקינת סייבר זו. על פי תקינה זו הארגון חייב לשמור על אבטחת מידע, שלמותו, סודיותו ופרטיותו.

 

תקינת סייבר HIPPA

תקינת סייבר זו מחויבת להפעלה בכל מוסד רפואי. התרקינה דואגת לאבטחת המידע הרפואי הרגיש. על פי תקינה זו המוסד הרפואי מחויב לעמוד בתקני אבטחה גבוהים על פי התאמה לשירות שהוא נותן.

 

תקינת סייבר ICO 27001

מדובר בתקן בינלאומי לאבטחת מידע רגיש. ניתן לקבל ליווי ל-ISO 27001 כמו כל שירות אבטחה אחר. תקן זה הוא חובה על כל ארגון המעביר מידע למוסדות ממשלתיים או כל מוסד המעוניין להתגונן מפני דליפת מידע בלתי רצויה.

 

תקינת סייבר GDPPR

תקינה זו מקובלת בארצות האיחוד האירופאי והיא מגנה על פרטיות האזרח הפרטי. עסק המעוניין לעבוד מול גורמים אירופאיים דרך הדיגיטל, מחויב לפעול על פי תקינת סייבר זו.

 

איך יודעים באיזו תקינת סייבר לבחור?

בתור ארגון המעוניין להגן על עצמו מפני דליפת מידע לא רצוי, תרצו מן הסתם למגן את עצמכם בתקינת הסייבר הטובה ביותר. יחד עם זאת, קיים פיקוח מדיני על התחום וכך בעלי עסקים וארגונים מוצאים את עצמם מבולבלים כאשר בגלל שינוי חוק מסוים, תקינת הסייבר על פיה פעלו, לא עונה לחוק הקיים. מסיבה זו ההמלצה הגרפת היא להיאזר באנשי מקצוע מומחים לליווי תקינות סייבר.

קיים מידע המחייב תקני סייבר מחמירים ביותר שבעל הארגון לא יוכל להגיע אליהם ללא סיוע של איש מקצוע. לכן, תמיד חשוב שתתייעצו עם איש המקצוע שיסייע לכם בבחירת תקינת הסייבר התאימה לארגון שלכם.

 

למה חשוב להיעזר בליווי מקצועי לצורך כך?

ליווי של איש מקצוע לתקינת סייבר יהפוך את אבטחת המידע שלכם לקלה ופשוטה יותר. קיימים תקנים רבים  חדשים וישנים, העדכונים בנושא נעשים על בסיס קבוע ולמי שלא מתמצא בתחום קשה לאחוז ראש ולהבין מה נכון לעשות בכל רגע נתון כדי לשמור בצורה חוקית ונכונה על המידע הקיים. מסיבה זו ההמלצה היא לפנות לקבלת ליווי מקצועי שיסייע לכם כבר משלב בחירת התקן המתאים ועד ליישומו המלא.

 

לסיכום

על פי חוק, כל ארגון ומוסד המחזיקים מידע דיגיטלי, פרטי וחסוי שפרסומו עלול להוביל לנזק לגורם כלשהו, מחויב באבטחת מידע על פי תקני סייבר שונים כפי שסיכמנו כאן.

תוכן חסוי

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »