מתחילים לחסוך: המדריך המלא לחסכן

 

יוקר המחיה המאמיר לא מותיר לנו הרבה ברירות ואם אנחנו רוצים להתקדם מבחינה כלכלית, אנחנו חייבים לחשוב על חיסכון. העצה הכי טובה שתעזור לכם להתחיל לחסוך היא להתחיל דווקא מסכומים קטנים, לאורך זמן בזמן קבוע. ישנן אפשרויות השקעה שונות שיכולות להוות אופציה נהדרת לחסכון משמעותי. קבלו את המדריך לחסכן.

 

איך מתחילים?

בתור התחלה תצטרכו לבדוק מה מצבכם הפיננסי. האם אתם יכולים להתחיל לחסוך כסף בהתאם למצב הנוכחי או שלפני כן תצטרכו ללכת לשלב המקדים לחיסכון: ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה. הרי כל עוד והמינוס בבנק חוגג, יהיה לא נכון להתחיל לחסוך לפני שמטפלים בו.

כדי לנהל נכון את התקציב המשפחתי בדקו מה גובה ההכנסות אל מול ההוצאות, מצאו את הפערים ודאגו לאיזון בין השניים. ההכנסות צריכות להיות גבוהות יותר מההוצאות. כל עוד וזה לא קורה, בדקו איזה סעיף הוצאות ניתן לצמצום ואיזו הוצאה היא מיותרת. לצד בדיקת האפשרות לצמצום ההוצאות, בדקו את האפשרות להגדלת ההכנסה הקיימת. הרבה אנשים מגלים כי הם יכולים להרוויח עוד הכנסה על ידי מתן שירות לעסקים כמו פרילנסרים ועוד.

 

בונים תקציב לחיסכון

הגדירו לעצמכם מטרה לחיסכון. חשוב שתהיו מחוברים רגשית למטרה כדי שגם בזמנים קשים תוכלו להציב אותה בדמיונכם ולהתרומם הלאה… לאחר שהצבתם לעצמכם מטרה, הגיע הזמן לבנות תקציב. הקצו לכל סעיף את גובה ההוצאה המתאים והקצו סעיף גם לחסכון. התנהלות עם מפת תקציב היא התנהלות נכונה המאפשרת לנו לנהל את הכסף ולא להתנהל על ידו. כשיש תקציב מוגדר ניתן להגיע לחסכון יפה ומשמעותי.

 

מתחילים לחסוך

חודש חדש, המשכורת נכנסת, הדבר הראשון שכדאי לעשות היא להפריש סכום לחסכון. כדאי להפריש את החסכון בסכום קבוע, בתאריך מסוים. ניתן לעשות זאת בהוראת קבע לחברת ביטוח המציעה מוצר חסכוני כמו קופת גמל להשקעה. מוצרים כאלו עשויים להיות משתלמים ולהניב תשואה נאה.

 

מה חשוב לבדוק לפני ההשקעה?

לפני שאתם מתחילים לחסוך, אתם חייבים לשאול את עצמכם כמה שאלות:

  1. למה אנחנו חוסכים?

דוגמאות לתשובות: נופש זוגי, מימון טיפול יקר, אירוע במשפחה, רכב חדש, פנסיה עתידית ועוד.

 

  1. כמה כסף אנחנו יכולים להשקיע?

דוגמאות לתשובה: 200 ₪ כל חודש, 1000 ₪ כל חודש, 2,000 ₪ כל חודש וכן הלאה.

 

  1. לכמה זמן החסכון מיועד?

דוגמאות לתשובה: 13 שנה – לבר מצווה של הבן, שנה – לחופשת הקיץ, 9 חודשים – להולדת הבן ועוד.

 

  1. מה גובה הסיכון האפשרי?

כל משקיע חייב לבדוק מה גובה הסיכון שהוא מוכן להכניס להשקעה שלו. ככל שההשקעה תכלול סיכון גבוה יותר, פוטנציאל הרווח יהיה גם הוא גבוה יותר. יחד עם זאת הסכנה גם היא משמעותית ולכן חשוב לבדוק את הנתונים ובהתאם לתשובה להחליט על מיקום החסכון. בכל מקרה השקעה מתחת למזרן בבית לא מומלצת…

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
איך עושים תכנון פיננסי?

כיום תכנון פיננסי הוא הכלי הטוב והיעיל ביותר כדי לדאוג לעתיד שלכם ולעתיד ילדיכם. רוב האנשים מבצעים תכנון פיננסי אחת לכמה זמן באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע.

קרא עוד »