עסקים למכירה – האם זה משתלם יותר מלבנות אחד בעצמך?

להיות שכרי בישראל זה המקצוע הקשה ביותר. עבודה של שעות רבות תמורת משכורת לא גבוהה. לכן, מנסים רבים למצוא חלופות למצב הקיים ואז נשקלת האפשרות של עבודה תחת עסק עצמאי. האפשרות הזו מעוררת שאלה רבת משקל: מה עדיף לפתוח עסק עצמאי או לקנות עסק קיים?

 

עסק עצמאי – חדש או קיים?

פתיחת עסק עצמאי דורשת השקעה רבה כדי שהעסק יהיה מוצלח וברמה הכי גבוהה שניתן. לעומת זאת, ישנם עסקים למכירה שיש להם כבר את הבסיס להיות טובים יותר וברמה גבוהה יותר. מה הסיבות לכך?

 

יתרונות לקניית עסק קיים

בניית עסק חדש היא תהליך מרגש אך מלווה גם בסיכונים רבים. להלן סיבות משמעותיות לכך שקניית עסק קיים היא דרך טובה ויעילה יותר.

 

סיכויי הצלחה גבוהים

לפתיחת עסק חדש נדרשים כישורים רבים כדי לעבור את השנים הראשונות בהצלחה. יש להביא בחשבון שההתחלה היא מאפס מושלם. העסק לא מוכר, יש צורך לדוג לקוחות, ספקים וליצור מותג. לעומת זאת, ברכישת עסק קיים קונים גם את ההצלחה הקודמת שלו. בסיוע של הבעלים הנוכחי ובתהליך של תקופת מסירה מתוכננת היטב עד לפרטים הקטנים, ניתן  לבצע מעבר חלק וליהנות מרוב הלקוחות הקיימים ולשפר כך את ההזדמנות להצליח.

 

הכנסה מהתחלה

רוב העסקים לא מייצרים הכנסות בתחילת דרכם, אלא מחזירים את ההוצאות (כ-3 שנים). בתקופה זו ההוצאות רבות: ציוד, אביזרים, חומרי גלם ראשוניים, שכר טרחה, רישיונות ועוד. שלב זה הוא תהליך מאתגר לבעלי עסקים חדשים ונחסך ברכישת עסק קיים.

 

מותג

בקניית עסק קונים יחד איתו גם מותג מזוהה עם רקורד המגיע בדרך כלל עם לוגו, מיתוג כללי ואתר אינטרנט. דבר זה מעניק לקוחות, ספקים, אנשי קשר ואמון בעסק. דבר שלא היה קורה בפתיחה של עסק חדש.

 

התמקדות בקידום

עסק חדש דורש המון אנרגיה ומשאבים כדי לעלות על המפה. בקנייה של עסק מבוסס ניתן להשקיע את האנרגיה והמשאבים בהיבטים העסקיים ולאפשר לעסק לצמוח ולהרוויח יותר.

 

כוח עבודה מיומן

הכשרת צוות עובדים מקצועי היא תהליך ממושך. בקניית עסק קיים אין צורך לעסוק בהכשרה ודבר זה מאפשר לפנות זמן ליישום אסטרטגיות להתפתחות וצמיחה.

 

הפחתת סיכונים

הקמת עסק חדש היא דרך אל הלא – נודע מבחינת ביטחון פיננסי. בקניית עסק קיים בליווי חברה מקצועית המסייעת לנהל את הסיכונים כראוי. ניתן לבנות עסק בביטחון כלכלי.

 

הפחתת עבודה

עסק חדש דורש המון עבודה ולעיתים משתלט על חיי הבעלים שלו. תהליך העלול להביא למרמור ולכישלון. המשמעות של קניית עסק מבוסס היא ייעול תהליכים עסקיים ואינה מצריכה עבודה אינטנסיבית כמו בהקמת עסק.

 

אז מה יותר משתלם?

לסיכום: ניתן לראות כי לרכישת עסק קיים ישנם יתרונות רבים על פני הקמת עסק חדש מהבסיס. היתרונות הם מבחינות שונות: סיכויי הצלחה גבוהים, הכנסה המתחלה, מותג, התמקדות בקידום, כוח עבודה מיומן, הפחתת סיכונים ועבודה וישנם עוד רבים. אנו ממליצים לכם לעשות את הבחירה הנכונה וליהנות מעסק ריווחי ומקודם.

עֵסֶק

אולי יעניין אותך גם