סיוע בהחזר משכנתא

בעוד שחלק מהאנשים מעדיפים לשלם חודש בחודש את תשלומי השכירות, חלקם האחר של האנשים כבר משלמים על משכנתא. בין אם כך או כך, שכירות וגם משכנתא דורשות יציבות כלכלית מסוימת. במרוצת השנים, לפעמים אדם שלקח משכנתא מגלה שהוא כבר לא יכול לעמוד בה. האם יקבל סיוע מהמדינה?

אלו לא מקרים נדירים במיוחד, אנשים חותמים על הסכמי משכנתאות ובטוחים שלא תהיה להם בעיה לעמוד בהחזרים החודשיים במהלך העשורים הקרובים. אבל בחיים כמו בחיים, לפעמים התנאים השונים משתנים, לרבות תנאי שכר שונים. אם נקלעתם למצב בו אינכם יכולים יותר לעמוד בתשלומי המשכנתא, כדאי לבדוק את זכאותכם לקבל סיוע בהחזר משכנתא על ידי המדינה.

ליתר דיוק, על ידי משרד השיכון ומשרד האוצר. בואו נבין כיצד זה עובד ומי זכאי לסיוע בהחזרי משכנתאות. המידע הבא בחסות משכנתא בדרך שלך – ייעוץ משכנתאות באינטרנט.

 

סיוע בהחזרי משכנתאות למתקשים בהחזרים החודשיים

בכל מקרה שבו פלוני או פלונית מתקשים לעמוד בהחזרי המשכנתא שלהם, יהיה מוטב שייפנו אל המדינה לקבלת סיוע. יחד עם זאת, גם חשוב לציין כי במקרים רבים ישנן נקודות זיכוי במס הכנסה על משכנתאות. למשל, במקרים שבהם ישנם ילדים בתמונה. רגע לפני שאתם רצים לנסות ולקבל סיוע בהחזר משכנתא, כדאי לדעת מי זכאי לכך.

ובכן, בכדי להבין מי זכאי לסיוע בהחזר משכנתא, חשוב להבין כי למדינה ישנו אינטרס בסוגי הסיוע האלו. למעשה, המדינה אפילו מנסה לעודד את האזרח לבצע פעולות מסוימות באמצעות הטבות מהסוגים האלו. למשל, המדינה תנסה לעודד את האזרחים לרכוש בתים ודירות באזורים שיש נטייה לטפחם ולפתחם. דוגמת אזור הגולן, אזורי הנגב ועוד.

 

האם גם קשישים זכאים לסיוע בהחזרי משכנתא

אם כך, אנשים אשר מתגוררים באזורים הנ"ל עשויים לקבל סיוע בהחזר משכנתא. כמו כן, גם קשישים אשר נדרשים להחזיר משכנתאות עשויים לקבל סיוע החזר משכנתא. יחד עם אלו, גם לווים אשר נקלעו למצוקות כלכליות יכולים לפנות אל משרד האוצר ולנסות לעבור את הוועדה לסיוע בהחזרי משכנתאות.

בסופו של דבר, לא כל אזרח ואזרחית זכאים לסיוע בהחזרי משכנתאות. יחד עם זאת, אם נקלעתם למצוקה כספית ואי יכולת להחזיר את המשכנתא, כמובן שיהיה חשוב לנסות לבדוק את זכאותכם. זאת ועוד, גם יהיה כדאי לבדוק החזרים מול מס הכנסה.

 

כיצד ניתן לקבל החזרי מס הכנסה על משכנתאות?

בפעמים לא מעטות, מס הכנסה נותן נקודות זיכוי ומאפשר ללווים של המשכנתא להנות מהחזרי מיסים. אם תרצו, תוכלו גם לבדוק את זכאותכם להחזרי מס הכנסה אונליין. יש בימינו לא מעט אתרים בהם ניתן לבדוק החזרים מסוגים אלו ולהקל משמעותית על המצב הכלכלי בבית. אם אתם חוששים להתנהל מול מס הכנסה, כמובן שיהיה חשוב לקבל סיוע מקצועי מחברת ייעוץ מס.

החזרי משכנתא

אולי יעניין אותך גם

מחשבון
משכנתאות
הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות

קרא עוד »