אלו הטיפים הכי חשובים בלקיחת משכנתא

אחת ההחלטות המשמעותיות בחיינו היא לקיחת משכנתא. מדובר בהלוואה ארוכת טווח בעלות גבוהה, אותה יש להחזיר על פני שנים רבות. עם זאת, משכנתא מאפשרת לרבים לרכוש בית ולהגשים חלום. כדי לקחת משכנתא בצורה מושכלת, חשוב להקפיד על כמה טיפים חיוניים.  

 

בדיקת היכולת הפיננסית

אחד הדברים החשובים ביותר לפני לקיחת משכנתא הוא לבדוק היטב את היכולת הפיננסית שלך ושל בן/בת הזוג. יש לוודא שניתן לעמוד בתשלומים חודשיים גבוהים לאורך שנים ארוכות מבלי לפגוע באיכות החיים. חשוב להביא בחשבון לא רק את מחיר הדירה אלא גם הוצאות נלוות כגון ארנונה, ועד בית, חשמל, מים ועוד. לקיחת משכנתא

השוואת מלווים ותנאים

יש להשוות בין מספר בנקים וגופים פיננסיים על מנת למצוא את המשכנתא הכדאית ביותר עבורכם מבחינת שיעור ריבית, תקופת ההלוואה, סוגי ההצמדה ועוד. אפשר גם לנסות לנהל מו"מ על הריבית. כדאי לבדוק גם אפשרות של משכנתא עם בן/בת זוג – לעיתים זה מאפשר ריבית עדיפה.

 

יועץ משכנתאות

ייעוץ מקצועי עשוי לעזור לחסוך זמן וכסף רב בתהליך לקיחת המשכנתא. יועץ משכנתא מנוסה מסייע בבחירת המוצר המתאים ביותר עבור הלקוח על סמך צרכיו ויכולותיו הפיננסיות. היועץ בודק עבור הלקוח את התנאים המוצעים על ידי בנקים שונים ועוזר למצוא את האפשרות הכדאית ביותר. היועץ גם עוזר לסדר את כל המסמכים הנדרשים לקראת הגשת בקשת המשכנתא, מוודא שהתהליך מבוצע כראוי וחוסך זמן יקר ועוגמת נפש.

 

בדיקת נזילות לאורך זמן

חשוב לבדוק שיש מספיק כרית ביטחון פיננסית שתאפשר המשך תשלומים גם במקרים של אירועים בלתי צפויים כגון פיטורים, ירידה בהכנסה, עלייה בריבית וכו'. יש לוודא שנשארים עם מספיק חיסכון ונזילות גם אחרי לקיחת המשכנתא.

 

הבנת מרכיבי המשכנתא

חובה לקרוא היטב את חוזה המשכנתא ולוודא הבנה של כל הסעיפים והמרכיבים כגון סוג וגובה הריבית, דרך חישובה, מועדי שינוי הריבית, סוג ההצמדה, גובה התשלום החודשי, מרכיבי התשלום, אפשרויות פירעון מוקדם וכו'.

 

הכנת מסמכים רלוונטיים

על מנת לקבל משכנתא, עליכם להמציא לבנק/גוף המלווה מסמכים המעידים על מצבכם הפיננסי ויכולת ההחזר שלכם, כגון: תלושי משכורת, אישורי הכנסה, מסמכי חיסכון והשקעות, אישורי עו"ש וחשבונות, דוחות כספיים לעצמאים וכד'.

 

קריאת סעיפי ביטול חוזה

אם מדובר ברכישת דירה חדשה מקבלן, חשוב לוודא היטב מה קורה במקרה של עיכוב במסירה או ביטול עסקה מצד הקבלן. בדקו את תנאי הביטול והחזר כספי המשכנתא הראשונית ששולמה.

 

ביטוחים רלוונטיים

בנוסף למשכנתא עצמה, חשוב לשקול ביטוחים שונים שיספקו הגנה במקרה הצורך. ביטוח הדירה (מבנה ותכולה) הוא ביטוח חובה שמגן מפני סיכונים כגון שריפות, נזקי מים, פריצות ועוד. כמו כן, כדאי לשקול ביטוח חיים שיכסה את יתרת המשכנתא במקרה מוות.

ביטוח אבטלה או אובדן כושר עבודה יגן במצב של אובדן הכנסה פתאומי. לבעלי מקצועות מסוימים יש ביטוח סיעודי במסגרת העבודה – רצוי לבדוק שיש כיסוי מספיק גם מחוץ לשעות העבודה. בקיצור, עם משכנתא כדאי לנהל תיק ביטוחים הולם שיאפשר המשך תשלומים גם בזמנים קשים.

משכנתא

אולי יעניין אותך גם

מחשבון
משכנתאות
הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות

קרא עוד »