הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות ייחודיים לו. אם אתם בני שישים ומעלה ואתם מחבטים מה עדיף, משכנתא הפוכה או ירושה עצמית, בדיוק בשבילכם מיועדת הכתבה הזו. כאן ריכזנו עבורכם את המידע בנושא. מוזמנים להכיר את משכנתא הפוכה מכל ההיבטים.

 

מהי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא משכנתא שמכונה כך בגלל שהיא לא דומה להלוואת משכנתא רגילה. במסגרת משכנתא הפוכה הלווה משעבד את דירתו לגוף המממן ומקבל אחוזי מימון של הנכס שלו. אחוזי המימון נעים בין 15 ל-50 אחוזים. כדי לקבל את המשכנתא הלווה לא צריך לעמוד במבחן הכנסות וגם לא להביא הון עצמי. הוא משעבד את הנכס שלו ועל חשבונה הוא מקבל הלוואה.

בבנקים השונים קוראים למשכנתא הפוכה חיים על חשבון הנכס. ויש בכך אמת, כיוון שההלוואה מתקבלת על חשבון הנכס, אך לאחר מות הלווה, יורשיו צריכים לשלם את ההלוואה שצברה ריביות במשך כל זמן ההלוואה. את המשכנתא ההפוכה ניתן לקבל כקצבה חודשית או בתשלום חד פעמי גבוה. אין החזר חודשי ובעצם, הלווה לוקח הלוואה כשהוא יודע שהיא תמשיך לצבור ריביות עד לאחר מותו…

 

יתרונות משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה מאפשרת העלאה של רמת החיים. מרבית הפנסיונרים בישראל מדווחים על קושי משמעותי בהתכלכלות החודשית. נטילת הלוואה מבלי צורך לשלם אותה, מצילה רבים מחרפת רעב.

יחד עם זאת, הלוואת משכנתא הפוכה לא דורשת הכנסות. רק הנכס וגיל הלווה הם אלו שנבדקים, כך שכל אחד יכול לקבל משכנתא כזו.

 

מהו מודל ירושה עצמית?

מודל ירושה עצמית פותח לאחרונה והוא מאפשר חיים כלכליים על חשבון הנכס בשדרוג אחר. אם במשכנתא הפוכה המימון ניתן כהלוואה, הרי שבאמצעות מודל זה, המבוגר יכול למכור את הנכס, להמשיך להתגורר בנכס למרות זאת ולהרוויח את כספי המכירה.

פרטים נוספים על מודל ירושה עצמית תוכלו למצוא באתר http://yerusha-atzmit.co.il. אם נבדוק מהם היתרונות למודל ירושה עצמית על פני משכנתא הפוכה, נגלה כי מדובר בשתי שיטות שונות לחלוטין, למרות שבשניהן המבוגר משיג מימון על חשבון הנכס הקיים.

 

משכנתא הפוכה ומודל ירושה עצמית – מה עדיף?

אם נחפש למצוא תשובה אחידה לכל השואלים, לא נמצא. כי לכל אחד נתונים וצרכים אישיים משלו. כך שתמיד תידרש התאמה. ריכזנו עבורכם את הנתונים השונים להקלה על ההשוואה:

משכנתא הפוכה ירושה עצמית
גובה אחוזי המימון בין 15 ל-50 אחוז בין 40 ל-60 אחוז
גובה ריביות כ-6% לשנה בתוספת הצמדה למדד אין ריביות
ערבויות נדרשות היורשים חייבים לתת הסכמתם אין הגבלה של ערבויות
בירוקרטיה מורכבת כמו כל הליך לקיחת משכנתא פשוטה מול עורך דין וחברה שתבצע את המכירה בצורה שתשתלם לכם.

בית ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם