מכירת חברה – המדריך המקיף!

בתור בעלי חברה, אתם יודעים כי לעיתים מגיע הזמן ובו הדבר הנכון לעשות הוא לנקוט בצעד משמעותי ולנצל הזדמנויות שלא יחזרו. בין אם מפאת רצון לפתח את החברה, לנסות להתברג בתחומים חדשים, להעביר בעלות על חברה שאין פעילה או להכניס רווח משמעותי – בעלי חברות רבים ישקלו בשלב כזה או אחר למכור את החברה שבבעלותם. במאמר זה נדריך אתכם בכל הנוגע למכירת חברה.

 

מתי כדאי לשקול מכירת חברה?

העולם העסקי מלא בתהפוכות, עליות ומורדות – ולעיתים הדבר הכי חכם לעשות הוא להיות מודע אליהן ולפעול באופן שייטיב עמכם המשך הדרך העסקית שלכם, גם אם זה אומר להיפרד מהחברה הנוכחית בכדי לאפשר לעצמכם לפרוש כנפיים ולעבור לאתגר הבא. מתי כדאי לשקול מכירת חברה?

  • כאשר מדובר בחברה פעילה מרוויחה, ואתם או בעלי המנויות מעוניינים לממש את ההשקעה שלכם בחברה
  • כאשר מדובר בחברה פעילה שאינה מרוויחה, ובעלי המנויות לא רואים צורך להמשיך ולתמוך או להשקיע בה
  • כאשר מדובר בבחרה שהפעילות בה הופסקה – מכירת חברה ללא פעילות היא צעד נבון במידה ובחברה לא נותרו עוד נכסים או התחייבויות, בעלי המנויות רואים לנכון לסגור אותה ולבצע פירוק מרצון

לשקול למכור

מהי בעצם חברה ללא פעילות?

חברה ללא פעילות הינה חברה או עסק אשר הפעילות בהם ירדה באופן משמעותי, לא מתקיימות בהם מכירות והעסק עצמו לא התרומם או חווה ירידה בשל סיבות שונות בשוק. במידה וקיימת בבעלותכם חברה ללא פעילות, ואתם מעוניינים למכור אותה – תצטרכו לוודא כי אין בחברה חובות שצריך לשלם לפני סגירתה.

 

מה השתנה בתחום תשלום האגרה השנתית לרשם חברות?

עד לפני כשנה בערך, בסוף 2022, החוק בישראל העניק לחברות פטור מתשלום אגרה שנתית לרשם חברות עבור תקופות או שנים בהן לא הייתה פעילות כלכלית בחברה. הפטור היה יכול לחסוך אלפי שקלים – אך הוא בוטל. בשל כך, הצעד הכלכלי הנכון הוא למכור את החברה ולא לסגור אותה, ובכך לחסוך את הוצאות האגרה על השנים הנ״ל ותשלום אגרת פירוק החברה.

חברות

עם מי כדאי לבצע תהליך של מכירת חברה?

בכדי לבצע את התהליך באופן חכם, אפקטיבי ומהיר, חשוב מאוד להיעזר ברואה חשבון מנוסה בעל שנים רבות של הצלחה בתחום, לדוגמא חברת תמיר יועצים הפועלים כבר 13 שנים. המומחים של חברת תמיר יועצים יוכלו להעריך את מצבכם והכווין אתכם האם כדאי לכם למכור את החברה, כמה קשה יהיה לעשות זאת ומה האלטרנטיבות שלכם. בעזרתם תוכלו לקבל תמיכות כספיות גדולות ממקורות ממשלתיים וסמי ממשלתיים במאמץ מינימלי.

 

לסיכום

ישנן תקופות בהן כדאי להסתכל על התמונה הרחבה ולבחור את הצעדים הבאים שלנו בקפידה, בעיקר בעולם העסקי – במידה ואתם מעוניינים במכירת חברה ללא פעילות, מומלץ מאוד להיוועץ באיש מקצוע עם ניסיון עתיר שנים בתחום ולהבין ממנו כיצד כדאי לממש את הרצון שלכם, מתי ולמי. חברת תמיר יועצים תשמח לעמוד לרשותכם בכל צעד בדרך אל ההצלחה.

חֶברָה

אולי יעניין אותך גם