מה זה מחזור משכנתא ומה מטרתו

עולם המשכנתאות טומן בחובו שימוש בהמון מושגים שלחלק מאיתנו נשמעים זרים, רחוקים ומנוכרים.

אין ספק שמי שלא מגיע מעולם המשכנתאות, עלול להיתקל בקשיים רבים בדרך ולמצוא את עצמו מציב סימני שאלה רבים במהלך תהליך בקשת המשכנתא, קבלת המשכנתא, תשלומי המשכנתא ועוד.

אחד מהמושגים הבולטים ביותר בעולם המשכנתאות שחשוב מאוד שתכירו את המושג מחזור משכנתא, שיכול להשפיע עליכם מאוד לטובה.

לא בטוחים בדיוק למה אנחנו מתכוונים?

אל דאגה, אנחנו כאן בדיוק על מנת להסביר לכם מה זה מחזור משכנתא ומה מטרתו. אז קדימה, בואו נפתח את הראש לאפשרויות חדשות ונבין שאנחנו יכולים לחסוך הרבה כסף בכמה צעדים פשוטים.

 

חתימה על הסכם משכנתא – לא חתונה קתולית

מחזור משכנתא הוא מושג המתייחס ליכולת שלכם לעצור את מסלול המשכנתא הקיים שלכם ולהחליף אותו במסלול משכנתא חדש יותר ומשתלם יותר. שינויים במסלולי המשכנתא תלויים בגורמים רבים, ויוצא מצב שהסכם משכנתא שהיה רלוונטי, נוח ואטרקטיבי לפני 5 שנים, לדוגמה, מהווה היום הסכם משכנתא לא ממש אידיאלי לא למצב האישי שלכם ולא בהתייחס לריביות והתנאים של מסלול המשכנתא החדש.

לכן, חשוב להבין בנקודה הזו שהסכם משכנתא הוא לא חתונה קתולית, ובהחלט חשוב שתישארו פתוחים לאפשרויות נוספות כדי להצטרף למסלול משכנתא אטרקטיבי יותר, במידה ותמצאו אחד כזה.

 

מחזור משכנתא – הדרך שלכם גם לחסוך כסף וגם להנות מתנאים טובים יותר

המטרה של מחזור משכנתא היא פשוטה – הוא בא להקל עליכם ולאפשר לכם לעצור את התנועה במסלול המשכנתא הנוכחי שלכם, על מנת להחליף אותו במסלול משתלם יותר. תשלום של ריביות נמוכות יותר, החזר בתנאים נוחים יותר וגורמים נוספים יכולים לפתוח לכם ערוץ חדש לנשימה, שמאפשר לכם גם לשלם פחות וגם להנות מתנאים טובים יותר.

 

בשביל מה לבצע מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא יכול לנבוע משני טעמים: הטעם הראשון הוא זה שהזכרנו קודם לכן – כאשר משימת ההחזר החודשי היא כבר לא פשוטה עבורכם ויכולים להימצא עבורכם תנאים טובים יותר של פריסת תקופת ההחזר על פני תקופת זמן ממושכת יותר וירידה בסכום ההחזר החודשי. הטעם השני, לעומת זאת, נובע מתוך מקום שבו אתם דווקא יכולים לעמוד בהחזר החודשי ואף יכולים להגדיל אותו – וכך לקצר את תקופת תשלום החזרי המשכנתא, שיגררו אחריהם גם תשלום ריביות נמוך יותר וקצר יותר. מכירים את הביטוי win win situation? הוא רלוונטי בדיוק למקרה הזה.

 

נשמע טוב מדי בשביל להיות אמיתי

לפני שתבצעו מחזור משכנתא חשוב לבדוק כמה דברים, היות ולא תמיד מדובר כאן בדיל משתלם. חשוב שתבדקו אם קיימת עמלת היוון ועל איזה גובה היא עומדת, חשוב לבדוק גם אם קיימות עלויות נלוות ומה הגובה שלהן ועוד. אם החישוב של הורדת הריבית וגובה העמלה מניבות בסופו של דבר חסכון זעום או במקרה הגרוע לא מניבות שום חסכון – לא כדאי לבצע מחזור משכנתא.

 

הסיפור הזה קצת גדול עליי, מה אפשר לעשות?

אם אתם מרגישים שאתם לא בשלים לקחת החלטות על מחזור משכנתא בעצמכם ובכלל, לא מרגישים שאתם מתמודדים כראוי עם כל עומס המידע, כדאי מאוד להתייעץ עם יועצי משכנתא שיוכלו להכווין אתכם לאורך כל הדרך. אחת החברות המובילות בתחום ייעוץ משכנתאות היא חברת משכנתא אינפו, שמחזיקה במיטב אנשי המקצוע שיוכלו לסייע לכם בדרך. היכנסו לאתר משכנתא אינפו ותוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לפני שאתם עושים צעד בעולם המשכנתאות. כך תוכלו לשאול כל שאלה שמטרידה אתכם ולקבל את ההכוונה המקצועית ביותר בשוק, ובהתאם לקבל את ההחלטות הנכונות.

 

תשלומים

אולי יעניין אותך גם

מחשבון
משכנתאות
הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות

קרא עוד »