כיצד לתכנן פרישה נכונה

בשנים האחרונות אנו נתקלים בתשדירים שעוסקים בפרישה לפנסיה. אלה מוצגים בפני הצופים, במטרה להעלות את המודעות לנושא. שכן, רבים מאתנו חיים "כאן ועכשיו", מבלי להבין מה צופן לנו העתיד. מדריך זה עולה לרשת כחלק מסדרת מדריכים מקיפה שעוסקת בהתנהלות לקראת הפנסיה, כדי לסייע בהעלאת המודעות לנושא. הפעם נעסוק בנושא חשוב במיוחד, תכנון הפרישה לפנסיה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכינו את עצמכם מראש על הצד הטוב ביותר.

 

טיפ ראשון – תכירו את גילאי הפרישה

יש כל מיני מושגים מקצועיים שנוגעים לפרישה לפנסיה. בחרנו להציג בפניכם את המושגים שנוגעים לגילאי הפרישה, כדי שתוכלו להכיר בהם מקרוב בשלב מוקדם:

  1. גיל פרישת רשות: הכוונה לגיל שמאפשר לעובדים לצאת לפנסיה. החוק קובע שגברים יכולים לעשות זאת כשימלאו להם 67 שנים, בעוד נשים יכולות לפרוש בגיל 65.
  2. גיל פרישת חובה: עובדים שמלאו להם 67 שנים צפויים לגלות שהמעסיק שלהם רשאי לחייב אותם לצאת לפנסיה
  3. גיל פרישה מוקדמת: עובדים שהגיעו לגיל 60 יכולים לפרוש מהעבודה ולהתחיל את תקופת הפנסיה. ראוי לציין שמומלץ שלא לעשות זאת בשלב מוקדם כל כך, אלא אם אין ברירה.

גילי פרישה

טיפ שני – תקראו מאמרים שמרכזים מידע על הטבות המס

הרשת מלאה באתרים ופורטלים שמרכזים את כל האינפורמציה שדרושה לכם בנוגע להטבות מס. סביר להניח ששמעתם לא פעם שמגיעות לכם הטבות משמעותיות שאסור לפספס. לכן, נמליץ להקדיש כמה דקות לפלטפורמות אלה, כדי שתוכלו להכין רשימה מסודרת של טפסים שתצטרכו לשלוח בהקדם האפשרי, במטרה לממש את הזכויות שלכם. אם אינכם מכירים בפורטלים מומלצים שעוסקים בתחום, כדאי שתלחצו על הקישור הבא ותופנו באופן מידי לפורטל הטוב ביותר שמתאים לפורשים: https://www.parashti.co.il.

 

טיפ שלישי – תבחרו 2 תחביבים ותפתחו אותם

לרבים מאתנו יש לפחות 2 תחביבים שאנחנו שומרים לגיל הפנסיה. אם אתם מזדהים עם אמרה זו, עליכם לעצור לרגע ולהבין מהם התחביבים שהמתינו בצד לאורך השנים. לאחר שתגלו מהם, תצטרכו ליישם את הטיפ הרביעי שיאפשר לכם להכניס עניין והנאה לתקופת הפנסיה הקרבה.

הטבות מס

טיפ רביעי – תכינו כבר מעכשיו סדר יום

אנו שומעים לא פעם על מי שיצאו לפנסיה וגילו שהם משתעממים מכל רגע. מדובר בתרחיש שניתן לשנות בקלות. כדי שזה יקרה, עליכם להכין כבר מעכשיו טבלה מסודרת ולחלק אותה לימות השבוע. תרשמו בכל יום את הפעילויות הקבועות שתרצו לערוך מעתה ואילך, כדי שיהיה לכם ברור מה תעשו בכל יום. נמליץ להוסיף את הדברים הבאים לטבלה:

  • פעילות ספורטיבית
  • מפגשים עם חברים
  • מפגשים עם בני משפחה

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הטיפים החשובים לתכנון פרישה נכונה. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק לבצע אותו בהתאם להנחיות. נאחל בהזדמנות זו שתהיה פרישה טובה ומספקת ושתיהנו מכל רגע.

תכנון פרישה

אולי יעניין אותך גם