כמה כסף תקבלו בפנסיה שלכם?

לכולנו יש פנסיה, אך מי מאיתנו באמת יודע לכמה כסף יהיה זכאי בעתיד?

פנסיה זה נושא מורכב, במיוחד בעולם של היום בו כל אחד מחליף עבודות רבות, וקשה להיות במעקב אחר לאיזו כל קרן פנסיה הפריש המעסיק.

אך זהו דבר חשוב ומשמעותי ביותר, שכדאי להתעסק בו ולחקור אותו, כדי לא להפסיד כספים שעבדתם בעבורם.

במדריך זה נסביר כל מה שצריך לדעת על פנסיה ועל איך תדעו כמה כסף תקבלו כאשר תגיעו לגיל המתאים.

 

מה זה פנסיה?

קרן הפנסיה מהווה למעשה החיסכון של כל אדם עבור גיל הפרישה שלו, כמו גם עבור מקרה נכות או מוות. כל מעסיק וכל עובד מחויבים, במתכונות משתנות בין מקומות עבודה, להפריש מדי חודש כסף לקרן הפנסיה. כאשר אדם מגיע לגיל הפרישה, הוא מקבל מדי חודש סכום קבוע מקרן הפנסיה שלו, וכך מובטחת לו הכנסה קבועה גם בזמן שאינו עובד בעבודה. קרן הפנסיה שחשוב לדאוג לו במשך השנים, כדי להבטיח שקט ורווחה בתקופת הזקנה.

כאמור יש שלושה סוגי פנסיה. האחד, פנסיית זקנה, הסוג הנפוץ ביותר אשר משולם בגיל הפרישה. השני, פנסיית נכות, המשולמת במקרה של איבוד כושר העבודה. פנסיה מסוג זה יכולה להיות קבועה או זמנית, תלוי בסוג הפציעה שבגללה האדם אינו מסוגל לעבוד. הסוג השלישי הינו פנסיית שאירים, המשולמת לשאירי האדם, ילדים או בני זוג, במקרה של מותו.

 

המסלקה הפנסיונית

זהו אתר שהוקם ביוזמתו של משרד האוצר, ונמצא בפיקוח תמידי שלו. האתר מספק שירות שבאמצעותו כל אזרח במדינה יכול לדעת את תמונת המצב המלאה והמעודכנת ביותר על הפנסיה שצבר לאורך השנים, וממשיך לצבור. "המסלקה הפנסיונית" כוללת מידע מכל חברות הביטוח, קרנות הפנסיה והגמל, ומהווה כלי נוח להשגת כל המידע הדרוש בנושא. הממשק של האתר מאובטח וקל לשימוש, כך שהמידע נגיש וזמין לכל אחד.

 

ניתוח תיק פנסיוני

כל אזרח במדינה אכן יכול להשתמש באתר "המסלקה הפנסיונית" בתשלום של שקלים בודדים, אך המידע מהאתר לא תמיד מספיק בשביל תכנון נכון של תכנית הפנסיה. לצורך כך, אנשים רבים נעזרים בשירות של ניתוח תיק פנסיוני, שמעניקות חברות שונות וסוכני ביטוח. שירות זה כולל מיפוי, ניתוח והצגה של צרכי הביטוח של הלקוח, ונעשה על ידי אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום.

באמצעות ניתוח תיק פנסיוני תוכלו לבחון האם הסכום שאתם צפויים לקבל בגיל הפרישה הוא אכן סכום שיתאים לצרכים שלכם באותה תקופה. תקבלו גם שירות ייעוץ מסוכן הביטוח שיעזור לכם לתכנן בשנית את תכניות הפנסיה שלכם, לעשות להן אופטימיזציה, וכך לוודא שהסכום יהיה גבוה יותר.

כדאי מאוד לבצע ניתוח תיק פנסיוני. מדובר בנושא חשוב, שאנשים לא מייחסים לא מספיק חשיבות, ועלולים לבסוף להגיע למצוקה בגיל הפרישה.

 

אישה מבוגרת הולכת

אולי יעניין אותך גם

לתכנן פרישה נכונה
פנסיה
כיצד לתכנן פרישה נכונה

בשנים האחרונות אנו נתקלים בתשדירים שעוסקים בפרישה לפנסיה. אלה מוצגים בפני הצופים, במטרה להעלות את המודעות לנושא. שכן, רבים מאתנו חיים "כאן ועכשיו", מבלי להבין

קרא עוד »