על מה משלמים דמי ניהול לקרן הפנסיה?

על פי חוק, כל עובד ומעסיק בישראל מחויבים להפריש מידי חודש עבור קופת הפנסיה העתידית. אמנם בתלוש השכר תוכלו לראות את גובה ההפקדה לפנסיה, אך הסכום שיכנס בסופו של דבר אל הקופה שלכם, יהיה שונה בגלל דמי הניהול המפחיתים מגובה ההפקדה. ריכזנו לכם כאן מידע בנושא, נקווה שהוא יהיה לכם לתועלת. על כל שאלה, פנו לסוכן ביטוח העוסק בתחום. אז בואו נתחיל.

 

למה נגבים דמי ניהול על קרן הפנסיה?

חברות הביטוח המנהלות את קרנות הפנסיה השונות פועלות ללא הרף להגדלת הצבירה. הן משקיעות את כספי הקופה בהשקעות בעלות פוטנציאל גבוה וכך הן מגדילות את החיסכון מתקופה לתקופה. ניהול קרן פנסיה מחייב מקצועיות, זמן והצלחות בתחום. על ניהול זה חברות הביטוח גובות דמי ניהול.

השוואת דמי ניהול פנסיה

מה דמי הניהול כוללים?

לא כולם יודעים, אך דמי ניהול על קרן הפנסיה כוללים 2 סוגי דמי ניהול: דמי ניהול על ההפקדה ודמי ניהול על הצבירה. דמי ניהול מהצבירה – כל חברה גובה אחוז אחר של דמי ניהול מגובה החיסכון שהצטבר בקופה. החיסכון גדל מחודש לחודש וכך גם גובה דמי הניהול המשולמים מהצבירה, עולים בהתאם.

חשוב לבדוק שדמי הניהול מהצבירה ירדו משנה לשנה כדי שלא יוצר מצב כזה. דמי ניהול מההפקדה – מכל הפקדה לקופת הפנסיה, מנהלי הקופה יקבלו אחוז מסוים.

 

למה חשוב לדעת מה גובה דמי הניהול?

דמי הניהול עלולים להיות גבוהים מידי ולהשליך ישירות על כדאיות קופת הפנסיה שלכם. לכל קרן פנסיה, דמי ניהול משלה. דמי ניהול גבוהים מפחיתים את ההפקדה עצמה ועל פי הנתונים ניתן לראות כי ישנן קרנות גמל בהן דמי הניהול הנגבים מהצבירה, נוגסים ב-30% מכספי הפנסיה שהצטברו בקופה. אין סיבה לשלם מחיר יקר, לצורך כך מומלץ לערוך השוואה בין קרנות הפנסיה השונות.

השוואת דמי ניהול פנסיה

השוואת קופות פנסיה

עובד המעוניין לפתוח קופת פנסיה משתלמת שתנוהל בצורה יעילה אך לא תעלה לו יקר מידי, עורך השוואת דמי ניהול. צירפנו לכם קישור בו תוכלו לערוך השוואה כזו – דמי ניהול פנסיה השוואה. אמנם ישנה תקרה מקסימלית לדמי הניהול המותרים לגביה על פי חוק. אך ניתן למצוא קרנות המציעות הוזלה משתלמת בדמי ניהול.

 

האם דמי הניהול הם הפרמטר היחיד בהשוואה?

כאשר עורכים השוואה בין קופות פנסיה, חשוב להתייחס למכלול הכולל שקופת הפנסיה מציעה. לא מעט פעמים שווה לשלם דמי ניהול גבוהים (יחסית) כשיודעים שהכספים מנוהלים בידי חברה מקצועית בעלת ניסיון והצלחות בתחום. מי שידע למקסם את פוטנציאל הרווח מהכספים שלכם, יגבה גם מחיר גבוה יותר.

מסיבה זו כאשר רוצים לבחור קרן פנסיה כדאי לבדוק את נתוני הקרן עצמה:

  • זמינות ללקוח
  • שירות מונגש דיגיטלית / אופציה שתהיה לכם נוחה
  • מדד שביעות רצון
  • מדד שארפ על הקרן

השוואת דמי ניהול פנסיה

אולי יעניין אותך גם

לתכנן פרישה נכונה
פנסיה
כיצד לתכנן פרישה נכונה

בשנים האחרונות אנו נתקלים בתשדירים שעוסקים בפרישה לפנסיה. אלה מוצגים בפני הצופים, במטרה להעלות את המודעות לנושא. שכן, רבים מאתנו חיים "כאן ועכשיו", מבלי להבין

קרא עוד »