7 טיפים חשובים בלקיחת משכנתא ראשונה

המון זוגות צעירים עומדים בפני לקיחת משכנתא בשלב מסוים בחייהם וזאת כאשר הצליחו להגיע להון עצמי מספיק גבוה לרכישת דירה.

כיוון שמדובר בהתחייבות שלרוב אורך עשרות שנים, בין 20-25 ישנם המון דברים שחשוב לקחת בחשבון, השפעות שיכולות להיות בעתיד ומהם התנאים הטובים ביותר עבורכם בלקיחת משכנתא.

במאמר זה נסביר מהם הטיפים החשובים ללקיחת משכנתא נטולת סיכונים כלכליים שיעזרו לכם לקחת משכנתא בצורה מושכלת.

 

טיפ ראשון: הוצאות נלוות

לרוב במעמד לקיחת המשכנתא נחשוב על החזר סכום הדירה או הבית שנקנה, אך לא מעט פעמים אנשים מפספסים את ההוצאות הנלוות לרכישת בית שיכולים לעלות לא מעט כסף. בעת קניית דירה עושים לרוב שימוש בעורך דין, דמי תיווך לחברת תיווך, שמאי, ובמידה ותרצו לבצע שינויים בנכס כך ההוצאה על רכישת בית גדלה.

 

טיפ שני: הכנסות

עוד לפני שאתם ניגשים לבנק או לכל גוף אחר לליקחת משכנתא, חושבים על מסלול ואיזו משכנתא לקחת, זכרו שמדבור בהלוואה שעליכם להחזיר מדי חודש. בדקו מהו גובה ההחזר החודשי שאתם יכולים לעמוד בו מדי חודש ומהי רמת היציבות הכלכלית שלכם. קחו בחשבון וותק בעבודה, התחייבויות חודשיות נוספות וכמה כסף נטו נשאר לכם בבנק לאחר ניכוי כל ההתחייבויות.

 

טיפ שלישי: החזר חודשי

הבנק יגזור מתוך ההכנסה שלכם את ההחזר החודשי של המשכנתא  כך שרצוי שהחזר המשכנתא שלכם לא יעלה על 30% מסך ההכנסות שלכם נטו. לכן, לפני שנקבע לכם גובה ההחזר הבנק יבצע כמה בדיקות רקע של גובה המשכורות שלכם, ההשכלה שלכם האם יש צפי גדילה להכנסות שלכם והאם משפחתכם צפויה לגדול בשנים הבאות.

 

טיפ רביעי: ביטוח חיים

כתנאי לקבלת משכנתא הלווים מחויבים בלקיחת ביטוח חיים, לכן המצב הבריאותי יכול להשפיע מאוד על סיכוי קבלת המשכנתא שלכם. במידה והיו מחלות עבר משמעותיות ביטוח החיים עלול להיות גבוה מאוד ואם חלילה מדובר במחלה מסכנת חיים המשכנתא יכולה להיות מאוד מוגבלת. לכן רצוי להיוועץ עם יועץ משכנתא שיכוון אתכם למסלול המתאים לכם.

 

טיפ חמישי: שמאות

לכל אחד מאיתנו המקצוע שלו ובעת רכישת דירה איננו בקיאים לקבוע את ערכה האמיתי ומה המחיר שבאמת ראוי לשלם על הנכס. לכן העזרו בשמאי להערכת מחיר הנכס ואף בכדי לקבוע את רמת הסיכון אם קיים לנכס או במידה וישנם חריגות בנייה, זוהי דרך להקטין את סכום המשכנתא.

 

טיפ שישי: יד שנייה

במידה ואין לכם הון מספיק לרכישת דירה חדשה, קחו בחשבון כי משכנתא ניתנת גם לדירות יד שנייה שלורה גם תהיה זולה יותר מדירה חדשה.

 

טיפ שביעי: שילוב מסלולים

לפני לקיחת משכנתא בדקו האם נכון לחלק את סכום ההלוואה להלוואות קצרות של עד חמש שנים, במידה ומסלול כזה מתאים לכם בדקו האם אתם יכולים לעמוד בהחזר החודשי הגבוה אל מול הלוואה ארוכת טווח.

לחיצת יד

 

אולי יעניין אותך גם

מחשבון
משכנתאות
הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות

קרא עוד »