הוצאה לפועל

צמד המילים "הוצאה לפועל" הוא מאיים מאוד ומגיע תמיד בהקשרים שליליים. על מנת לסבר את האוזן ולפשט את המושג, במאמר זה נפרט על מערכת ההוצאה לפועל בכלל ועל הוצאה לפועל ב 2019 בפרט.

 

מהי מערכת ההוצאה לפועל

מערכת ההוצאה לפועל היא מערכת גדולה וחשובה במדינת ישראל, שתפקידה לאכוף פסקי דין, שטרות, משכנאות, תביעות בסכומים מסויימים ועוד. המערכת עובדת בכפוף לחוק ההוצאה לפועל, המסדיר את דיני ההוצאה לפועל במדינת ישראל.

מי משתמש בתהליך ההוצאה לפועל?

אנשים או גופים מסויימים אשר רוצים לממש פסקי דין שנפסקו לטובתם או שבידיהם מסמכים שמקנים להם זכויות כספיות כמו שטר חוב, צ'ק, שטר משכנתא ועוד, משתמשים בתהליך ההוצאה לפועל. תהליך ההוצאה לפועל מנוהל על ידי רשות האכיפה והגבייה, והיא הגוף אליו יש לפנות במקרה הצורך.

 

הליך הוצאה לפועל ב 2019

במידה וזכה אותו אדם שפתח את תיק ההוצאה לפועל, ובהתאם לקבלת אישור של גורם מוסמך כמו רשת ההוצאה לפועל או מנהלת לשכת ההוצאה לפועל, ננקטים אמצעי האכיפה בהוצאה לפועל. אותו גורם מוסמך חייב לדון בבקשות, והחלטתו צריכה להתקבל תוך שהוא לוקח בחשבון את כלל השיקולים הרלוונטים, ובשמירה על איזון הוגן בין זכויות הזוכה לבין זכויות החייב.

בתור חייבים, בשלב הראשון תקבלו בדרך כלל מכתב מעורך דין. שלב זה הוא שלב מקדים להליך ההוצאה לפועל. תפקיד המכתב הזה למעשה נועד להוות התראה ולהזהיר אתכם כי אם החוב לא ייסגר, ייפתח כנגדכם תיק בהוצאה לפועל. (מה חשוב לדעת אם נפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל? ערוץ 20 כתבה).

במידה ולא הגבתם למכתב מעורך הדין, תקבלו מכתב נוסף – הפעם ממערכת ההוצאה לפועל. במכתב זה תידרשו לסגור את החוב, בדרך כלל בטווח של בין 20-30 יום מרגע קבלת המכתב.

לאחר קבלת המכתב תוכלו לנקוט בשתי דרכים – האחת לסגור את החוב, והשניה היא להצהיר על התנגדות. במידה ותביעו התנגדות, ההליך יעבור מהליך הוצאה לפועל להליך משפטי.

 

חוק הוצאה לפועל ב 2019

חוק הוצאה לפועל, ככלל החוקים, עובר לפעמים שינויים ותיקונים שמקלים או מערימים קשיים על הנעזרים בו. חוק הוצאה לפועל ב 2019 עבר תיקון 57, לפיו מספר החייבים שיש באפשרותם לקבל הפטר בהוצאה לפועל גדל באופן משמעותי, וכן הוא מגמיש את תנאי קבלת ההפטר.

 

הוצאה לפועל ב 2019 – עם מי להתייעץ?

ראשית, עומדים לרשותכם מספרי הטלפון של המוקדים הממשלתיים שיכולים לסייע ולתת ייעוץ ראשוני: רשות האכיפה והגבייה *35592, הסיוע המשפטי במשרד המשפטים 1700-70-60-44, מוקד הרווחה 118 ומוקד מענה ממשלתי מרכזי 1299.

במידה ותצטרכו ייעוץ וייצוג משפטי תוכלו להיכנס לאתר https://www.yml-law.co.il/עורך-דין-הוצאה-לפועל, לקרוא עוד אודות הנושא וכן לשכור את שירותי של עורך דין מיסקוביץ המנוסה בתחום.

להלן מאמר נוסף בנושא – ייעוץ עסקי להתנהלות פיננסית נכונה למאמר לחצו כאן.

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »