ייעוץ עסקי להתנהלות פיננסית נכונה

בעל עסק וההוצאות הכספיות בלתי ניתנות לשליטה? אתה לא לבד! מרבית העסקים בישראל אינם שורדים, התשובה לכך היא ניהול פיננסי נכון. על התנהלות פיננסית והייעוץ העסקי לכך במאמר הבא.

יועץ עסקי להתנהלות פיננסית – הדרך הנכונה לנהל עסק

התנהלות פיננסית נכונה היא הבסיס להישרדותו של כל עסק , קטן וגדול. שורת הרווח הסופית היא זו שתקבע אם העסק מצליח ופניו להמשך דרכו העסקית. הבעיה היא שקל וידוע לכל שהתנהלות פיננסית היא המפתח להצלחה, אך למרבית העסקים, בעיקר הקטנים, אין את הידע הפיננסי המתאים.

התנהלות פיננסית דורשת ידע כיצד לנהל ולתכנן את ההוצאות וההכנסות, כיצד לבקר אותם ומהי המדיניות להפעלתה. התנהלות זו כוללת את כלל התהליך מעת בניית העסק ודרך התנהלותו היומיומית. היא מתייחסת לגביה, לתשלומים , לתמחור ואף להתנהלות מול העובדים.

בדרך כלל נוטים עסקים לפנות לייעוץ עסקי כאשר העסק במשבר. אז, כאשר ההוצאות עולות על ההכנסות, הסיכויים לשרוד נראים קלושים, כל שכן להצליח, נראה כי הדרך היחידה לצאת מהמשבר היא לבקש ייעוץ ממומחה. אולם, הדרך הנכונה היא לא לחכות למשבר, למצב קטסטרופלי שהסיכויים לצאת ממנו מעטים. ייעוץ עסקי להתנהלות פיננסית צריך להיות עוד מתחילת הדרך ובמהלך התקופה שבה העסק מתפתח ומשתנה. במצב התחלתי של העסק מדובר בתכנון לטווח ארוך.  במצב של משבר, היועץ בוחן את דרכי ההתנהלות הנוכחיים, מוצא את הבעיות בתהליך ומציע הצעות לשיפור תוך בחינת התקציב הקיים, ההוצאות, תהליכים שאינם יעילים וגורמים לבזבוז של משאבים כספיים ואת ההתנהלות מול גורמי המס ובחינה להחזרים.

ייעוץ עסקי להתנהלות פיננסית נכונה

ייעוץ עסקי מאפשר לאמץ כלים יישומים לגיבוש מדיניות פיננסית המותאמת לעסק בתחילתו ובהתאם לצפי לצמיחתו. תוכנית מסוג זה, והכלים המותאמים לכך, מאפשרים תכנון לטווח ארוך הכולל התייחסות לכלל ההיבטים הנדרשים בניהול פיננסי נכון  – תזרים מזומנים, מדיניות אשראי, מדיניות מלאי, גביה, תכנון מס ועוד.

הייעוץ צריך להתבצע על ידי איש מקצוע מוכר בתחומו כמו דורון עמית – ייעוץ עסקי שייתן מענה לצרכים המשתנים של כל עסק וצרכיו. יועץ עסקי מנוסה בוחן את המצב הכלכלי הקיים והעתידי, מנתח את הצרכים בהתאם למטרות העסק , נקודות החולשה, החוזקה, האיומים וההזדמנויות. בדרך זו גורם היועץ לא רק לצמצום הוצאות, פתרון לתהליכים שגויים ובחינה של יעילות פיננסית, אלא מאפשר לבעל העסק בטחון ושקט לטווח הרחוק במטרה לענות על המטרה העיקרית של כל עסק, ותיק וחדש , בתחילת  הדרך או בעיצומו של משבר.

אולי יעניין אותך גם

ייעוץ עסקי
יועץ עסקי או ייעוץ עצמי

יש הרבה דברים קשים בחיים כמו טירונות קרבית, ניסיון להתקבל לעבודה, לימודים באוניברסיטה ועוד ועוד דברים. אך אין ספק כי הדבר המורכב ביותר בחיים זה

קרא עוד »