הבנת חוקי הסגת גבול: דע את זכויותיך וחובותיך

אנו שומעים לא פעם על אנשים שמגלים לכאורה על זכויותיהם שנוגעות לחוקי הסגת הגבול. עובדה זו הובילה אותנו לכתוב את המדריך הנוכחי שירכז את הזכויות והחובות שנוגעות לכל אזרח. כאשר המטרה שלנו היא להעלות את המודעות לנושא ולכוון את מי שזקוקים לעזרה מקצועית.

הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את כל האינפורמציה חשובה שנוגעת לחוקי הסגת הגבול.

 

ההגדרה המקצועית של הסגת גבול

רגע לפני שנציג בפניכם את רשימת הזכויות והחובות, עליכם להכיר בהגדרה המקצועית של המושג. נציין בקצרה כי מדובר במעשה של חציית גבולות ללא רשותו של הצד השני. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בכל מיני דרכים, למשל:

  • לפלוש לקרקע של השכן
  • להשתמש בקרקע ששייכת לאדם אחר מבלי לקבל את הסכמתו
  • לפגוע בחפצים של השכן לאחר ביצוע הפלישה

חשוב להכיר במושג זה מקרוב, כדי שתוכלו להבין שהקרקע שנמצאת ברשותכם אינה פתוחה לכל דורש. מקרה נפוץ של השגת גבול יכול לבוא לידי ביטוי במצב שבו ענפים של עץ עוברים מעל הקרקע של השכן.

מצב שכזה עשוי להיראות כלא מזיק למתבונן מהצד, אך אין מה לעשות, הוא מעורר מחלוקת. שכן, הענפים עשויים לחסום את אור השמש או להביא להצטברות של פסולת (למשל, פירות שנפלו מהעץ או עלים).

מקצועי

תכירו את הזכויות והחובות שלכם

עכשיו אפשר לציין בפניכם כי זו זכותכם לפנות אל השכן במידה וזה ביצע הסגת גבול במקרקעין ולבקש ממנו לסגת. כלומר, לקצץ את הענפים שמפריעים לכם או להזיז פריטים שהניח באזור ששייך לכם על פי החוק. החובה שלכם היא לשמור שלא להסיג את הגבול הקיים. כלומר, עליכם לשים לב שאינכם עושים שימוש כזה או אחר בקרקע של השכן שלכם.

 

מה העונש על הסגת גבול?

הסגת גבול עשויה להיחשב כעבירה אזרחית או פלילית. פנייה אל עורך דין יניב גבריאל שעוסק בתחום הסגת הגבול תגלה לכם שמדובר בעונש שראוי להימנע ממנו. במקרים מסוימים מדובר בקנס בגובה של מאות או אלפי שקלים ובמקרים אחרים, העובר על החוק צפוי להיכנס למאסר. העונש נקבע בהתאם לחומרת העבירה ולכללים שקיימים בהתאם לחוק.

מה העונש על הסגת גבול?

השכן הסיג את הגבול? אל תתנהלו מולו לבד!

אם קראתם את השורות שלעיל וגיליתם שהשכן שלכם עבר על החוק (והסיג את הגבול), עליכם לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מומלץ שבקיא בתחום. שכן, הוא יוכל לבדוק את הנושא באופן מעמיק ולבחון אם ניתן להגיש תביעה נגד השכן הסורר.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להבין את החוקים שנוגעים לעבירת הסגת הגבול. בשלב זה אתם יודעים מה הזכויות והחובות שלכם, כך שעליכם רק לפנות אל עורך דין שיסייע לכם להתמודד עם הסיטואציה המורכבת באופן מקצועי.

חוקים

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »