3 דגשים עיקריים לפני שעושים ביטוח חיים

מטרתו של ביטוח החיים היא כיסוי כלכלי לאדם הנפגע באופן פיזי או מתן פיצוי כספי עבור בני משפחתו כאשר הוא נפטר. את הפיצוי ניתן לקבל כקצבה חודשית או בתשלום אחד, בהתאמה לסכום ששולם בפרמיה לאורך התקופה. על מנת לרכוש ביטוח חיים שיעניק לכם ולבני משפחתכם ביטחון כלכלי, יש לשים לב ל-3 דגשים עיקריים ועל כך במאמר הבא.

 

רכישת ביטוח חיים המשלב חיסכון

כאשר עושים ביטוח חיים ורוצים שהוא גם יהווה חיסכון עם תשואות גבוהות על מנת לחיות ברווחה כלכלית לאחר הפרישה, חשוב לציין זאת בפני חברת הביטוח. אדם המשלב את החיסכון בביטוח יהיה גם זכאי לפטור מתשלום מס כאשר יגיע לגיל הפרישה.

לעומת זאת, ביטוח חיים ללא שילוב חיסכון יהיה תקף רק לאחר מותו של האדם שרכש אותו או במקרה של פגיעה גופנית. למשל, ביטוח חיים עבור משכנתא מכסה ומפצה רק במקרי מוות על מנת שהשאירים יוכלו להחזיק בדירה של הנפטר.

 

רכישת ביטוח חיים הכולל אובדן כושר עבודה

פוליסת חיים הכוללת גם אובדן כושר עבודה במקרה של נכות כתוצאה מתאונת דרכים או פגיעה פיזית אחרת, מעניקה את האפשרות לקבל הכנסה חודשית קבועה במידה והמבוטח מאבד את כושר השתכרותו. יתרה מכך, הביטוח מכסה גם מצבים של אובדן כושר עבודה זמני או חוסר יכולת לעבוד במקצוע בשל הנכות הקבועה.

לפני שרוכשים ביטוח חיים הכולל אובדן כושר עבודה זמני וקבוע, יש לבדוק היטב מהי הגדרת מקצוע כשמדובר על חוסר יכולת לעבוד במקצוע כתוצאה מנכות קבועה. בנוסף, חשוב לבדוק ביסודיות פרמטרים נוספים העלולים להשפיע על הפיצוי בעתיד. הסיוע של איש מקצוע בתחום עשוי להיות קריטי לקבלת הפיצוי בשעת האמת ועל מנת להסיר ספקות.

 

השוואה בין חברות הביטוח

כאשר עושים ביטוח חיים יש לקחת בחשבון שהפוליסה תסתיים רק בגיל הפרישה, במקרה של נכות ואי יכולת השתכרות או במקרה מוות. לפיכך, הפוליסה צריכה להיות מותאמת לצרכים של האדם ועליו ערוך השוואה בין חברות הביטוח לגבי הכיסוי במקרה של מוות, הכיסוי במקרה של נכות והתשואות במידה והפוליסה כוללת חיסכון לגיל הפרישה.

לצורך השוואה יסודית בין חברות הביטוח שבהן ניתן לרכוש ביטוח חיים, כנסו לאתר https://www.avner.org.il וערכו השוואה. על מנת שתתאימו את הפוליסה לצרכים שלכם, מומלץ גם לקבל ייעוץ מקצועי מסוכן ביטוח המתמחה בפוליסות של ביטוחי חיים. ביטוח הכולל גם פוליסה למקרה של מוות, גם אובדן כושר עבודה וגם מרכיב לחיסכון יהיה משמעותי בעתיד ויהווה ביטחון כלכלי למבוטח ולבני משפחתו.

לסיכום, ביטוח חיים הוא לא רק ביטוח משכנתא. גם ביטוח תאונות אישיות בארץ ובחו"ל לא יכסה את מה שביטוח החיים מכסה. על מנת שהכיסוי יהיה נרחב מומלץ לבחור בביטוח חיים הכולל אובדן כושר עבודה ומרכיב פנסיוני.

עט, טופס ומחשבון

אולי יעניין אותך גם