איך לבחור את ביטוח החיים המתאים עבורכם

ההיצע הרחב שיש בשוק הביטוח בישראל תקף גם לביטוח חיים. בניגוד לביטוחים אחרים אתם אמנם לא הולכים להנות מהביטוח הזה, אולם זה רק מעלה את החשיבות הרבה שיש לו. לפני שאתם הולכים על פוליסה מסוימת, יש כמה דברים שחשוב לבדוק כדי לוודא שהביטוח אכן יגן על המשפחה. 

 

ביטוח חיים

בניגוד לכל שאר הביטוחים שיש לנו, ביטוח חיים הוא ביטוח שלא מיועד עבור המבוטח. המטרה של הביטוח הזה היא לוודא שגם במקרה שבו לא נהיה פה, היקרים לנו יוכלו להמשיך לחיות בצורה טובה לפחות מבחינה כלכלית. את האובדן לא ניתן להחזיר, אולם אפשר לגרום לכך שהוא לפחות לא יוביל להידרדרות במצב הכלכלי, דבר שעלול לקרות במקרה של מוות של אחד מהמפרנסים העיקריים.

לפני שאתם רוכשים אותו עליכם לבצע השוואת ביטוח חיים כדי לוודא שהפוליסה שעליה אתם משלמים אכן מעניקה לכם את הכיסוי הנדרש ובמקרה הצורך גם תדאג למי שנשאר פה. ההשוואה הזו צריכה לכלול בחינה של שלושה פרמטרים שונים.

ביטוח חיים

גובה הפוליסה

הדבר הראשון שעליכם לבדוק הוא גובה התשלום על הפוליסה. המחיר של הביטוח החיים הוא נגזרת של ההכנסה שלכם, יחד עם המצב הבריאותי. בחלק מהמקרים חברת ביטוח יכולה לסרב לתת ביטוח חיים לאדם כזה או אחר בשל מצב רפואי לקוי, דבר שיעמיד את חברת הביטוח בפני הפסד בסיכוי גבוה יותר. בכל מקרה, מומלץ להשוות בין מחירי הפוליסות, אולם זה לא הנתון החשוב ביותר.

 

היקף הפוליסה

המבחן האמיתי של כל ביטוח באשר הוא, וביטוח חיים לא חורג מהכלל הזה הוא בהיקף הכיסוי. ביטוח חיים כאמור מכסה מקרים של מוות, אולם לעיתים יכולים להיות בביטוח עצמו סעיפים שמרחיבים או מצמצמים את היקף הכיסוי, לרבות מקרים שבהם הביטוח כלל לא חל. לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח עליכם לבדוק מה ההיקף שלה והאם יש מקרים אותם היא לא מכסה.

היקף הפוליסה

השקה עם ביטוחים אחרים

אחד הבעיות המרכזיות בתחום הביטוח בכלל ובמיוחד כאשר מדברים על ביטוח חיים זו ההשקה של הפוליסה עם ביטוחים אחרים שיש לנו. מצב כזה נגרם כאשר יש לנו כמה ביטוחים וחלק מהם מכסים את אותם מקרים, מה שגורם לנו לשלם יותר כסף על מצבים שכבר מכוסים בביטוח אחר. לפני שאתם רוכשים ביטוח חיים בדקו מה המצבים שאותם אתם צריכים לכסות וקנו ביטוח רק עבורם.

 

לסיכום

ביטוח חיים נועד להבטיח שגם במקרה של פטירה בטרם עת יקירכם לא יגיעו למצב כלכלי קשה. את האובדן אין דרך למנוע או לצפות, אולם הביטוח הזה מאפשר לכם לפחות לדעת שאחרי שלא תהיו פה בני המשפחה שלכם יוכלו להתפרנס בכבוד. ההשוואה של הביטוח צריכה להיות קודם כל מבחינת המחיר שהוא עולה עליכם, אך גם מבחינת היקף הפוליסה וההשקה עם ביטוחים אחרים.

איך לבחור את ביטוח החיים המתאים עבורכם

אולי יעניין אותך גם

בית סוכן
ביטוחים
הכירו את בית סוכן!

אם אתם סוכני ביטוח מתחילים או כאלו המחפשים לבסס את עצמם יותר, הגיע הזמן שצכירו את בית סוכן. מדובר בסוכנות ביטוח שהוקמה מתוך חזון להיות

קרא עוד »