מה זו משכנתא בלון והאם זה יכול להתאים לכם?

לקנות דירה זה תמיד היה משהו שעניין אתכם אבל האמת היא שעשיתם את זה רק פעם אחת בחיים לפני עשרות שנים? אם כך, ברור מדוע גם עכשיו, כאשר אתם ניצבים שוב מול המשימה הזאת, אתם מרגישים לא נרגשים ולא רגועים. מאיפה מתחילים? ואיך בכלל אפשר יהיה לממן את הדירה החדשה? רוב האנשים שרוצים לעבור דירה, בין אם זה כי הדירה הקודמת קטנה להם מידי, צפופה, או שנמאס להם מהגישה הקשה אליה – רוצים לקנות דירה חדשה וטובה יותר. יתרה מכך, רובנו קונים דירות במרחק של שנים אחת מהשנייה ולכן ברור שהדברים השתנו ומה שהיה נכון בתחום המשכנתאות לפני עשרים או שלושים שנה, לא נכון בהכרח גם היום. יתרה מכך, עוד נתון שמשותף לרוב האנשים שקונים דירה בפעם השנייה או השלישית בחייהם, זה שרובנו צריכים למכור את הנכס הקודם כדי לקנות את הנכס החדש. משמעות הדברים היא שלפעמים נצטרך מימון ביניים לזמן קצר וזו בדיוק המשמעות של משכנתא בלון.

להתאים לכם

משכנתא שמתאימה רק במצבים מסוימים

 

משכנתא בלון היא הלוואה לטווח קצר ובכך היא שונה מכל משכנתא אחרת. בניגוד למשכנתאות אחרות, כאשר מדברים על משכנתא בלון מדברים על סכום כסף שהבנק מלווה לנו לתקופה מאוד קצובה שכן אנחנו, הלווים, בטוחים שנוכל לקבל את הכסף הדרוש לנו להחזר ההלוואה לזמן קצר. חשוב לדעת שישנם שני סוגים של משכנתאות בלון והם:

 

  1. משכנתא בלון מלא: זו משכנתא שבה למעה הקרן והריבית נפרעות בתשלום אחד בלבד בסיום תקופת ההלוואה. יש לציין שתקופת ההלוואה המוצעת ברוב המקרים על ידי הבנקים היא תקופה שבין מספר חודשים בודדים ועד שנתיים.
  2. משכנתא בלון חלקי: זו משכנתא שבה הריבית עצמה תשלום בהחזרים חודשיים ואילו הקרן תיפרע בתשלום אחד בסיום תקופת ההלוואה. בדרך כלל משכנתא כזו תינתן לתקופה של עד 4 שנים.

 

אין תשובה אחת נכונה לשאלה איזה סוג של משכנתא בלון כדאי לקחת, שכן כל מקרה צריך להיבדק לגופו. זה תלוי במצב שבו אתם נמצאים, בסיטואציה הכלכלית שלכם וגם בסכום שלו אתם זקוקים. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון את השאלה האם אתם רוצים לפרוס את ההלוואה הזאת לתקופה של עד שנתיים בלבד או לתקופה המקסימאלית של עד 4 שנים בפועל.

 

האם כדאי לקבל ייעוץ לפני שלוקחים משכנתא?

 

בין אם מדובר על משכנתא בלון ובין אם מדובר על משכנתאות אחרות שאולי יכולות לעניין אתכם, אין ספק שכדאי יהיה לבדוק מה מתאים לכם. שימו לב שממש כפי שקורה לגבי משכנתאות מסוגים אחרים, גם במקרה של משכנתא בלון אנחנו יכולים לראות הבדלים בין הבנקים השונים ומסלולים מגוונים שביניהם ניתן לבחור. לכן, אם חשבתם באופן אוטומטי לפנות אל הבנק שלכם ולבקש ממנו הלוואה הזאת, כדאי שתעצרו לרגע. יש עוד אפשרויות ובהחלט שווה לכם לבדוק גם מה אומרים היועצים המומחים בתחום. מי שעוסק בייעוץ משכנתאות מגיע לא רק עם תעודה שמעידה על הידיעות שלו אלא גם עם ידע רב בנושא. משמעות הדברים היא שאותו יועץ יוכל לשמוע מה נחוץ לכם ובהתאם לכך להציע לכם אפשרויות שונות. הלוואת המשכנתא היא תמיד הלוואה שתשלמו עליה ריבית, אפילו אם מדובר על הלוואה לטווח קצר, ולכן שווה לבדוק איזה סוג של הלוואה אתם לוקחים. כמו כן, כמובן שעליכם לחתום על הלוואת משכנתא בלון רק אם אתם בטוחים שממש בקרוב ייכנס לכם סכום הכסף שלו אתם מצפים.

 

לעוד פרטים ומידע נוסף: https://hair-transplantation-turkey.co.il

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

מחשבון
משכנתאות
הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות

קרא עוד »