4 טיפים להישאר עם דירוג אשראי חיובי

אז מהו בעצם ולמה בכלל צריך אותו? לפניכם כמה הסברים, וגם 4 טיפים שיעזור לכם להישאר עם דירוג אשראי חיובי

 

דירוג אשראי אישי

דירוג אשראי, משמעותו שכל אדם בישראל מוגדר על ידי חברת דירוג אשראי בעזרת ציון שמדרג את מידת האמינות שלו. ככל שהציון גבוה יותר, כך הוא טוב יותר ולהיפך. בישראל, דירוג האשראי קשור להתנהלות הפיננסית ומורכב מפרמטרים כמו היסטוריה פיננסית, נכסים, היקף התחייבויות,  החזרי צ'קים, רישום הוצאות לפועל, ניצול מסגרות אשראי ועוד,  והוא משפיע באופן משמעותי על ההתנהלות הכלכלית שלנו. מסיבה זו, חשוב לדעת מהו ומהן הדרכים להשפיע על דירוג האשראי האישי ולהישאר עם דירוג חיובי.

 

מדוע דירוג אשראי הוא כל כך חשוב?

במדינות רבות, דירוג האשראי הוא עניין מרכזי המשפיע מאוד על החיים. בישראל, דירוג האשראי הוא תחום שמתפתח ובקרוב יהיה הקריטריון העיקרי לקביעת האשראי, לאישורי הלוואה, וכן ישפיע במידה רבה על קביעת שיעור הריבית המשולמת עבור כל הלוואה. לכן, ככל שדירוג האשראי גבוה יותר, כך מבקש הלוואה הוא אמין ובטוח יותר בעיני נותן האשראי ולכן יזכה לתנאי הלוואה טובים יותר.

 

כמה טיפים שיעזור לכם להישאר עם דירוג אשראי חיובי

אמנם אנחנו לא יודעים אילו נתונים בדיוק מרכיבים את דירוג האשראי, אבל מאחר ומדובר וידוע לנו כי הוא מושפע מההתנהלות הכלכלית שלנו, נציע לכם 4 טיפים שיעזרו לכם לשפר את נתוני האשראי ולשמור על דירוג אשראי חיובי:

  1. שמירה על אחריות פיננסית – כאמור, הנתונים הקובעים הנתונים את ציון דירוג האשראי שלנו, מתבססים על הפעילות הפיננסית שלנו. לכן, חשוב להתנהל בצורה אחראית. ככל שהפעילות הפיננסית שלנו תהיה אחראית יותר, הוצאות שלא עולות על ההכנסות, כדומה, כך הנתונים שלנו יהיו טובים יותר. ככל שיכנס יותר מידע חיובי, כך ההשפעה שלו תהיה גדולה יותר ביחס למידע שלילי בהיסטוריה שלכם.
  2. מידע חיובי לאורך זמן – לנתונים שליליים השפעה גדולה על דירוג האשראי, כך שאיחור בודד בתשלומים ישפיע על דירוג האשראי. הקפידו על עמידה בהתחייבויות הפיננסיות כמו החזרי הלוואות וכדומה והקפידו על זרימת מידע חיובי.
  3. עמידה בזמנים – איחור בתשלומים הוא כמובן אירוע שנתפס כשלילי כאשר בוחנים את ההתנהלות הפיננסית שלנו, ולכן חשוב לא רק לעמוד בתשלומים ובהתחייבויות, אלא גם לשלם אותם בזמן.
  4. הגדרת מסגרת אשראי מול הבנק – חריגה ממסגרת האשראי היא נתון שלילי אך הוא ניתן לשיפור. הגדירו את מסגרת האשראי שלכם כך שתוכלו לעמוד בה, והקפידו שלא לחרוג ממנה.

 

לסיכום

דירוג אשראי משפיע על לקיחת הלוואות, אישורי אשראי ואף עתיד להשפיע על תחומים נוספים ולכן חשוב להקפיד על התנהלות פיננסית חכמה ואחראית. במידה ותצטרכו, תוכלו לקרוא עוד נתונים על דירוג אשראי.

 

אולי יעניין אותך גם

תחזית פיננסית אסטרולוגית
טיפים פיננסים
מהי תחזית פיננסית אסטרולוגית?

תחזית פיננסית אסטרולוגית היא גישה שבה משלבים את ידיעות האסטרולוגיה עם התנהגויות בשווקי ההון והפיננסיים. האמונה בגישה כזו עומדת על הנחה שישנו קשר מסוים בין

קרא עוד »
תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »