תביעת פיצויים בגין נזקי גוף? כך תפעלו

רבים מאיתנו מנהלים שגרת חיים רגועה למדי, אך בין אם נאשים את חוק מרפי ובין אם את חוסר היכולת שלנו לצפות את העתיד, סביר להניח כי כולנו נחווה פגיעה בשלב כזה או אחר בחיינו, אשר בגינה ניתן יהיה לתבוע ולקבל פיצויים. כיצד עושים זאת?

 

תביעת נזיקין – הגדרה

אחת מהסוגיות המשפטיות הרלוונטיות למעשה לכל אחד ואחת מאיתנו, היא דיני הנזיקין, המאגדים תחתיהם את כלל המקרים בהם נגרם לאדם נזק פתאומי ובלתי צפוי, היכול להתרחש בכל רגע ורגע מחיינו, בבית, בעבודה, ברחוב וכדומה. המשותף לכל מקרי הנזיקין הללו הוא האפשרות לתבוע את הגורם האחראי על הנזק שנגרם, בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם בגוף או מוסד ציבורי ולתבוע את הפיצויים המגיעים לכם, יחד עם עורך דין נזיקין מקצועי ומנוסה בתחום – עו"ד פייפר כהן.

 

מהן תביעות נזקי הגוף הנפוצות?

הנתונים הסטטיסטיים מראים כי מידי יום מתרחשים בישראל מספר לא מובטל, הנאמד באלפי מקרים של נזקי גוף, נזקים היכולים להסתכם בכמה מכות יבשות ומספר ימי החלמה ולהגיע עד לאובדן כושר עבודה וקביעת אחוזי נכות. כך, בין תביעות נזקי הגוף הנפוצות במיוחד, ניתן למנות מקרים של תאונות דרכים, נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית, תאונות עבודה ואף מקרים של נפילה במקומות ציבוריים, כאשר חשוב להדגיש, כי גם מקרים של פגיעה נפשית ייחשבו כנזקי גוף.

 

כך תפעלו במקרים של נזקי גוף

ככלל, לכל מקרה ותביעת נזיקין לכשעצמה יש את דרכי הפעולה המיוחדות והמומלצות שלה ויחד עם זאת, ישנן כמה פעולות חשובות ומומלצות במיוחד, המשותפות לכל תביעות נזקי הגוף:

  • תיעוד האירוע

על אף שרגע הפגיעה הראשוני הוא מבלבל ומפתיע, חשוב לנסות ולתעד את מקום התאונה והאירוע עצמו, לרבות החבלות שנגרמו לכם וגביית עדויות של אנשים שנכחו במקום.

  • קבלת טיפול רפואי

גם אם נראה לכם בשלב הראשון כי הכל בסדר אתכם וכי לא מדובר בנזק משמעותי, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר האירוע, היות ונזקי גוף עלולים להתפתח גם בשלבים מאוחרים יותר.

  • דיווח על האירוע

חשוב לדווח על האירוע, למשטרה במקרה של תאונת דרכים, למקום העבודה במקרה של תאונת עבודה וכן הלאה.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין נזיקין

כאמור, רגע הפגיעה הוא רגע מבלבל בהחלט, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנזקי גוף משמעותיים, באופן שלא תמיד מאפשר לכם לעשות סדר בכל הבלאגן ולהגיש כתב תביעה איכותי ומסודר. לפיכך, מיד עם התרחשות התאונה, חשוב לפנות לעורך דין נזקי גוף, שיבחן היטב את המקרה, יעזור לכם להוכיח את הקשר הסיבתי, ינחה ויכווין אתכם כיצד עליכם לפעול, משלב הגשת התביעה ועד קבלת הפיצויים.

 

לסיכום

נזקי גוף יכולים להתרחש במגוון מקרים וסיטואציות, כאשר לכל מקרה המאפיינים הייחודיים לו בתהליך הגשת התביעה. יחד עם זאת, ניתן למנות מספר פעולות עיקריות וחשובות, שיוכלו לסייע בכל מקרי התביעות בגין נזקי גוף – תיעוד האירוע, פנייה לקבלת טיפול רפואי ודיווח על האירוע, כאשר בכל אחד מהמקרים הללו, חשוב להתייעץ עם עו"ד נזקי גוף מקצועי.

פציעות גוף

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »