מהו גובה הפיצויים המקסימלי שניתן לקבל בעת תביעת רשלנות רפואית

אחד הדברים המצערים שעלולים לקרות בעת קבלת עזרה רפואית בכל היקף ועניין, זה התנהגות רשלנית אשר מובילה לנזקים עבור המטופל. במצבים כאלו, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בכדי שהאחראים לנזקים יעמדו מאחורי מעשיהם והמטופל שנפגע יוכל לפחות לקבל פיצויים על מה שנגרם לו שיעזרו לו להתנהל ולהסתדר. מדובר בהליכים מורכבים למדי, ולפני שתיכנסו לזה, חשוב להבין למה אתם נכנסים.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית זו תביעה על כך שהתקבל טיפול רפואי רשלני, שהוביל לגרימת נזק עבור המטופל. בדרך כלל התביעה נעשית בעזרתו של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, ומגישים אותה לאחר בניית כל התיק, המסמכים, התיעוד וכל מה שחשוב ורלוונטי. הגשת התביעה נעשית נגד הגורם המטפל או המוסד בו התקבל הטיפול. מטרת התביעה נעשית בכדי לקבל פיצויים על הנזק שנגרם למטופל.

 

חישוב פיצויים

עיקר התביעה בגין רשלנות רפואית, זה החישוב של הפיצויים בגין נזקי הגוף שנגמרו וגם נזקי כאב וסבל. לא מדובר בעניין קבוע מראש, וזה תחום אשר נתון לשיקול דעתו של השופט. השופט צריך להתחשב בכמה גורמים, כמו גיל הנפגע, שיעור הנכות וסוג הנכות, רמת היכולת שלו להשתכר, מצבו הכלכלי, מצבו הרפואי הקודם לאירוע, היכולת העתידית שלו להשתכר, עלות משוערת לעזרה מצד שלישי, סוג הרשלנות והיקף הפגיעה ועוד.

 

סוגיה מורכבת

מה שמנחה את בית המשפט בקביעת גובה הפיצויים בתביעה, זה העקרון של השבת במצב לקדמותו. פיצוי בגין הנזקים והשוואה של מצבו לפני הטיפול הרשלני ואחריו. בגלל השילוב של עניין נזקי הגוף ועניים נזק הנפש של כאבים וחווית סבל, מדובר בסוגיה מורכבת למדי, בה השופט צריך לבחון כל מקרה לגופו. לכן, אין תשובה חד משמעית לגובה הפיצויים בחוק מבחינת מינימאליות או מקסימאליות.

 

מה משפיע על קביעת הפיצויים

  • שיעורי נכות – שיעור הנכות בבית המשפט נמדד על ידי אחוזים ברורים אשר נקבעים על ידי חוות דעת רפואית מבעלי הדין או מומחים רפואיים שמינה בית המשפט. ככל ששיעור הנכות גבוה יותר ומגביל יותר, ולכן גם יהווה מכשול להשתכרות עתידית, כך יגדל סכום הפיצויים.
  • גיל הנפגע – בקביעתו של השופט לגבי נזקי הגוף שנגרמו בגין רשלנות רפואית, עליו להתחשב בגילו של הנפגע. מכיוון שאם הנפגע היה צעיר יותר, כך הנכות תשפיע עליו לאורך זמן רב יותר.
  • נכות רפואית ונכות תפקודית – בית המשפט מבדיל בין שני סוגי הנכויות הללו, נכות רפואית היא נכות אשר מפריעה לתפקוד התקין של הנפגע והיכולת שלו להתנהל עצמאית. גם כאן בוחן בית המשפט כל מקרה לגופו, בכדי לאמוד את הנזק בצורה מדויקת ככל הניתן.

 

לסיכום

הפיצויים בגין רשלנות רפואית, משתנים רבות מהתחשב בפרמטרים רבים הבאים לידי חשבון מול השופט. צריך להבין שכל שניתן לעשות זה לאסוף כמה שיותר מידע המעיד על המצב הרפואי והנפשי שהשתנו בצורה ברורה ככל הניתן, בכדי להבהיר לשופט את היקף הנזק שנגרם. אין גובה פיצויים מקסימאלי, אך בעזרת עורך דין מומחה תוכלו לבנות את התיק בצורה מיטבית שתוביל לגובה הפיצויים המקסימאלי שיתאפשר במקרה שלכם.

שופט

 

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »