כמה זמן לוקח לקבל זכאות לגמלת סיעוד

עבור אנשים רבים, פצועים או קשישים כאחד, גמלת סיעוד היא לא פחות ממצילת חיים.

גמלת סיעוד היא זו שיכולה להבטיח עבור אותם אנשים ביטחון כלכלי, יציבות ועזרה חיצונית, שמאפשרת להם לחיות חיים מלאים, ולהמשיך את שגרת החיים שלהם עד כמה שניתן, על אף גילם המתקדם או מצבם הפיזי.

היות ומדובר כאן על הליך בירוקרטי, חשוב להבין גם לקראת מה אתם הולכים.

אז כמה זמן לוקח לקבל זכאות לגמלת סיעוד? האם מדובר על דבר אפשרי בכלל? מי יכול לסייע לכם בדרך? ריכזנו לכם את כל התשובות הרלוונטיות כאן בפנים, אז קדימה – בואו נצא לדרך.

 

ממי מתקבלת גמלת סיעוד?

גמלת סיעוד היא אחת מיני קצבאות רבות, והיא נמצאת תחת המטריה הרחבה שמאגדת תחתיה לא מעט גופים וארגונים. גמלת סיעוד מתקבלת מטעם ביטוח לאומי, והיא יכולה לסייע לאנשים שזקוקים לה גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הכלכלי.

כמובן שקיימים גם תנאי זכאות לגמלת סיעוד, ולא כל אדם רשאי לבקש אותה ובוודאי שלא לקבל אותה. מדובר כאן על חמישה תנאים, שמבקש או מבקשת הבקשה לגמלת סיעוד צריכים לעמוד בכולם:

  1. המבקש חייב להיות תושב ישראל בגיל פרישה.
  2. המבקש חייב להראות את הכנסותיו הקודמות, לצורך חישוב הגמלה.
  3. המבקש זקוק באופן מוכח לעזרה מטעם אדם אחר לביצוע פעולות שונות.
  4. המבקש חייב להתגורר בדיור מוגן, בביתו, או במוסד סיעודי כלשהו
  5. המבקש אינו מקבל שום גמלה או קצבה אחרת מגופים אחרים.

 

גמלת סיעוד – מתי היא מתקבלת בפועל?

ברגע שאדם מסוים עומד בכל חמשת התנאים האלו, הוא יכול להתחיל במלאכת תביעת הסיעוד. בין אם הוא פונה אל התביעה באופן עצמאי ובין אם באמצעות חברה שיכולה לסייע לו בדרך, חשוב להבין שמדובר כאן על הליך ארוך, שבחלק מהמקרים מסתיים תוך חודשים ספורים, ובחלק אחר של המקרים יכול להגיע גם לחודשים רבים, ולפעמים אף יותר.

 

האם התהליך לקבל זכאות לגמלת סיעוד שווה את המאמץ?

התשובה לכך היא בהחלט כן, לצערנו, היות ומדובר על הליך בירוקרטי מורכב שלא פעם מתפרש, כאמור, על פני לא מעט זמן – אנשים רבים מרימים ידיים ומוותרים על התהליך מראש. לעומת זאת, חשוב לציין שהתהליך אכן שווה את המאמץ, ושבסופו מתקבלת קצבת סיעוד שתוכל לסייע לכם לחיות חיים מלאים ומאושרים, בדיוק כפי שמגיע לכם.

 

באיזה גורם ניתן להסתייע בדרך?

על מנת לנסות לקצר, לזרז ולהקל על קבלת זכאות לגמלת סיעוד, תוכלו להיעזר באחת מיני חברות שונות שמציעות את השירותים האלו. אחת מהחברות המובילות ביותר בתחום הזה הינה חברת מגן, שמחזיקה בניסיון, ידע ומקצועיות רבים. חברת מגן מעניקה שירות למאות אנשים מדי שנה, וגם אתם מוזמנים להצטרף אליה ולהנות משירותיה. בהצלחה!

 

אנשים מבוגרים

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »