האם עו"ד נזקי גוף יכול להשיג לכם פיצוי גבוה יותר

כאשר אדם נפגע בגופו עקב תאונה ניתן לקבל פיצוי. ניתן לתבוע על נזקי גוף, הן לאחר תאונת דרכים ותאונת עבודה והן לאחר תאונה שאירעה כתוצאה מרשלנות של גוף ממשלתי.

את הפיצויים ניתן לתבוע מהגוף האחראי לנזק, בין אם זה הביטוח של הרכב או העבודה ובין אם מהגוף הממשלתי הרלוונטי.

במאמר זה נעסוק ביתרונות עו"ד לנזקי גוף וביכולותיו להשיג פיצוי גבוה.

 

המורכבות של חישוב הפיצוי

הפיצויים על נזקי גוף צריכים להיות על סכום כסף שיש בו לפצות את הנפגע על הנזק שנגרם לו, בכדי להשיב לו את המצב לקדמותו, כפי שהיה לפני התאונה. חישוב גובה הפיצוי מורכב מאוד וישנם כללים שונים לגורמים הנתבעים השונים לחישוב גובה הפיצויים. בתי המשפט יכולים לפסוק פיצוי על כאב וסבל שעברו על הנפגע בעקבות התאונה ועל העזרה לה הוא נזקק ויזדקק לו בעתיד.

כפי שיודע היטב כל עורך דין נזקי גוף ניתן לתבוע פיצוי על ההוצאות הרפואיות ועל הפסדי השכר והתנאים הסוציאליים של הנפגע עד לגיל הפרישה בעקבות הפגיעות הגופנית. על כן גובה הפיצוי תלוי במידת הפגיעה הגופנית וככל שרמת הפגיעה גבוהה יותר, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. ככל שגיל הנפגע צעיר יותר, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. ככל שרמת השכר של הנפגע גבוה יותר כך גם הפיצוי.

 

עבודתו של עו"ד נזקי גוף

על מנת שעורך דין לנזקי גוף יוכל להפיק את הפיצוי הגבוה ביותר עבור לקוחותיו, חשוב לעבוד אתו כבר בשלב מוקדם מעת הפגיעה. הוא צריך ללמוד את המקרה לעומק ולקבל כמה שיותר חומרים רלוונטיים ומידע לתביעה. מיד לאחר מכן, הוא ינחה את הלקוח אלו פעולות לבצע, על מנת לייעל את תהליך התביעה ולמקסם את הפיצוי. בין היתר הוא ישלח את הנפגע למומחים הרלוונטיים.

 

את מי תובעים

בפני הניזוק עומדות שלוש אפשרויות שונות לתביעת נזיקין, תביעה של חברת הביטוח של המזיק, תביעה כנגד המוסד לביטוח הלאומי ותביעה נגד פוליסת הביטוח של הניזוק, לדוגמא במסגרת פוליסת נכות מתאונה או פוליסת אבדן כושר עבודה. המזיק לרוב יהיה גוף מוסדי כלשהו, או לחילופין המעסיק. התביעה כנגד חברת הביטוח של המזיק בהתאם לכיסוי הביטוחי שלו.

 

ביטוח לאומי וביטוח פרטי

במקביל, יש למצות את הזכויות הסוציאליות המגיעות לניזוק בגין מצבו הפיזי והרפואי מהביטוח הלאומי. בפני הניזוק עומדת גם האפשרות לתבוע את הכיסויים הרלוונטיים של הביטוח הפרטי שלו, במידה ויש לו פוליסה רלוונטית. התשלום שיקבל מהביטוח הפרטי אינו מנוכה מסכום הפיצויים בתביעות האחרות. החלטה לגבי הגוף שיש לתבוע, יש לעשות בעזרת עו"ד המתמחה בכך.

 

עורך דין למיצוי הפיצוי

לסיכום, מאחר וחובת ההוכחה בתביעות נזקי גוף היא על הניזוק, חשוב מאוד לפנות לעו"ד מומחה לנזקי גוף כמה שיותר סמוך לאירוע התאונה. העו"ד ידריך את הניזוק כיצד להתנהל, כאשר הדגש העיקרי הוא איסוף ראיות וממצאים בזמן אמת. לא מספיק רק לדעת שנפגעת פיזית או נפשית, אלא חשוב לתעד את התאונה ואת נזקיה כבר מהרגע הראשון.

ציוד משפטי

 

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »