בניית חוזה משפטי – תקף לכל החיים

במהלך חיינו אנו מגיעים להסכמים רבים, אך מתי ההסכם נחשב לחוזה משפטי? במאמר הבא נסביר מתי הסכם פשוט מקבל תוקף משפטי של ממש ונחשב לחלוטין לחוזה מבחינת החוק וכיצד עלינו להתייחס לחוזה המשפטי בצורה הנכונה.

חוזה למעשה מהווה את אחד מן הכלי המשפטיים הנחוצים ביותר במקרים רבים ושונים – שכן הוא מאפשר לשני הצדדים להגיע להסכמה משותפת שמרצה את שניהם. אם אתם לפני בניית חוזה משפטי, המאמר הבא בדיוק בשבילכם – שכן כאן נסביר מהו חוזה משפטי וכיצד עלינו להתייחס לבנייתו בתבונה ובזהירות.

 

מהו חוזה משפטי?

חוזה משפטי הוא למעשה מסמך אשר מעגן בתוכו את הרצונות של כל הצדדים הנוגעים לעניין. במידה והחוזה אכן נחתם, החוזה מחייב את החותמים עליו להתחייב לכל התנאים והזכויות המעוגנות בחוזה, ואם לא יכבדו את החוזה – הם עלולים להפר אותו, ובכך להסתכן בתביעה ובפיצוי כספי.

קיימים סוגים רבים של חוזים משפטיים והם יכולים לגעת בנושאים רבים – החל מעסקאות גדולות, רכישת בית, חוזה עבודה ועוד.

 

איך בונים נכון חוזה משפטי?

כאשר אנו ניגשים למלאכת בניית וניסוח חוזה משפטי, עלינו להבין שהחוזה נועד לעגן את הרצונות וההתחייבויות של שני הצדדים זה לזה. לכן כשאנו מנסחים את החוזה, מוטב שנשמור על שפה ברורה ומפורטת אשר משקפת בבהירות את כל התנאים של כל אחד מן הצדדים.

מדובר בהליך חשוב שכן אם לא נפרט את כל התנאים והרצונות של כל אחד מן הצדדים, אנו עלולים לפספס דברים מהותיים שיתרגמו את עצמם בהמשך לקונפליקטים ומחלוקות בין הצדדים שיקשו על המשך קיום העסקה.

בנוסף, חשוב להיעזר בעורך דין מתמחה בחוזים כדי שינסח את החוזה בצורה הוגנת ויתאים באופן אישי לכל אחד מן הצדדים את התנאים אותם הם מוכנים לקיים כמו גם את האינטרס האישי שלהם בתוך החוזה.

חשוב לציין, כדי שהחוזה יהיה תקף משפטית, הוא צריך להיות מותאם באופן ישיר לחוק ולפסיקה הרלוונטית בנושא.

 

סעיפים חשובים בחוזה משפטי

כל חוזה יכיל בתוכו מספר סעיפי מפתח מהותיים. אותם סעיפים חייבים להופיע בתוך החוזה המשפטי, תוך התאמה ישירה לסוג החוזה המשפטי.

לדוגמא, אם מדובר בחוזה שנועד למכירת דירה, בתוך החוזה צריך להיות סעיף אשר מציין בבירור מה התמורה עבור הדירה ומה התמורה כוללת.

חשוב להוסיף סעיף אשר מציין לאן יפנה אחד הצדדים במקרה של קונפליקט או מחלוקת, על מנת למנוע השתלשלות משפטית מיותרת.

לסיכום, אם אנו ניגשים לבניית חוזה משפטי, הדבר החשוב ביותר יהיה להבטיח ששני הצדדים באים לידי ביטוי בתוך החוזה בצורה שווה והוגנת, שכן אחד הצדדים החותמים לא ירצה להגיע למועד החתימה ולגלות שמדובר בחוזה דרקוני, על כן נרצה להיוועץ או להיעזר בעורך דין המתמחה בניסוח חוזים.

ציוד משפטי

 

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »