איך לבצע תכנון פיננסי לפני קניית דירה

תהליך רכישת דירה חדשה כרוך בהמון לבטים ושאלות. ממיקום הדירה ועד גודלה, על הקונים החדשים לשקול ולקחת בחשבון מגוון רחב של פרמטרים לפני בחירת הדירה הרצויה ורכישתה.

נוסף על כל אלה, ישנה הסוגייה העיקרית והמטרידה ביותר עבור מרבית הקונים – בחירת הדירה המתאימה ביותר מבחינה כלכלית.

במאמר זה נסקור דרכים לתכנון פיננסי יעיל לפני קניית דירה.

 

העריכו את שוויכם

תכנון פיננסי איכותי ומקיף מתחיל מבדיקת והערכת שווי הרכוש והכסף שברשותכם. נרצה לתכנן את קניית הדירה כאשר יש ברשותנו את כל המידע על המצב הפיננסי שלנו, לרבות שווי הדירה אותה אנו מוכרים במידה וקיימת כזו, שווי הרכוש שלנו, גובה השכר שלנו, יתרת הכסף בחשבון הבנק שלנו ועוד.

נוסף על הערכת הנכסים הנוכחיים שיש ברשותנו, נרצה גם לבדוק ולהעריך את הנכסים אותם אנו צפויים לקבל בעתיד. העלאה צפויה בשכר, משיכה עתידית מקופת גמל שברשותנו, יציאה לפנסיה או אפילו כספי ירושה אותם אנו צפויים לקבל, כל אלו ועוד הינם נכסים אשר נרצה לשקלל בתכנון הפיננסי שלנו כדי לאמוד בצורה מיטבית את הסכום העומד לרשותנו לרכישת הדירה.

 

הכירו בהפסדים הצפויים

על אף הרצון הטבעי להחשיב את כלל הנכסים שברשותנו כשווי הכולל של היכולת הכלכלית שלנו לרכישת דירה, עלינו גם להתחשב בהפסדים ובהוצאות הצפויות לנו. עלינו לקחת בחשבון דברים כמו הלוואות שלקחנו ועלינו להחזיר, רכישות שצפויות לנו כדוגמת רכישת מכונית או מתנת נישואין לאחות שמתחתנת ועוד הוצאות שונות שיקטינו את סכום הכסף שיש ברשותנו לקניית הדירה.

 

חישבו לטווח רחוק

קניית דירה ומעבר אליה הינו תהליך מורכב אשר נדירים האנשים שירצו לבצעו בתדירות גבוהה. על כן, עלינו לקחת בחשבון גורמים שונים העשויים להשפיע על בחירת הדירה ואי לכך על התכנון הפיננסי. כאשר קונים דירה בידיעה שהיא לטווח קצר עד לקניית דירה אחרת אחריה, יש לקחת בחשבון את מצב השוק, האם הדירות מתייקרות או לא ועל כן להחליט מה כדאי מבחינה כלכלית.

כך לדוגמא, הנטייה הטבעית של זוג צעיר ללא ילדים עשויה להיות העדפת דירת 3 חדרים שכן היא זולה יותר. עם זאת, יש לקחת בחשבון את העובדה שבעתיד הקרוב עתידים להיוולד להם ילדים ועל כן יצטרכו לעבור לדירה גדולה יותר. במידה ומחירי הדירות עולים ומתייקרים בקצב מהיר, ייתכן ועדיף להם מבחינה כלכלית לקנות דירה גדולה יותר כבר כעת ולחסוך בעלויות העתידיות.

 

התאמה אישית

כעת, לאחר הערכת שווי הכסף הכולל שיש ברשותנו לקניית דירה תוך התחשבות בהכנסות ובהוצאות העתידיות שלנו, נתאים לעצמנו את הדירה המתאימה ביותר. נחפש דירות שמחירן נמצא בטווח המחירים הריאלי לנו ונתחשב בפרמטרים שונים נוספים כגון העיר המועדפת עלינו, האזור ועוד, ונבחר לעצמנו את הדירה האופטימלית.

 

לסיכום

רכישת דירה עשויה להיות תהליך מלחיץ מבחינה פיננסית אשר עשוי להרתיע אנשים רבים. עם זאת, באמצעות תכנון פיננסי נכון ויעיל כפי שהוסבר במאמר זה, ניתן להתאים לעצמנו את הדירה המתאימה לנו ביותר מבלי להסתכן מבחינה פיננסית.

מטבעות ובית

 

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »