פרצה לכם שריפה בבית? אתם חייבים להיעזר בשמאי!

שריפות בבתים הן אירועים טראגיים שגורמים נזק רב לרכוש ולעיתים אף לאובדן חיי אדם. כאשר מתרחשת שריפה בבית, הנפגעים עומדים בפני משימה קשה של שיקום הבית והרכוש שניזוק. עבור רבים, זוהי הפעם הראשונה שהם נאלצים להתמודד עם תביעת ביטוח ועם מערכת מורכבת של הערכות נזקים ופיצויים. כדי למקסם את הפיצוי שמקבלים מהביטוח ולהבטיח שיקום יעיל של הבית, חיוני להיעזר בשמאי מקרקעין.

 

מה עושה שמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין הוא בעל מקצוע מומחה בהערכת שווי נכסים כמו דירות, בתים וקרקעות. השמאי מכיר היטב את שוק הנדל"ן ואת הגורמים המשפיעים על ערכם של נכסים. במקרה של שריפה, שמאי רכוש נזק אש יבצע הערכה מקצועית של היקף הנזקים שנגרמו לבית ולתכולתו. על בסיס הערכה זו יקבע אומדן לעלות שיקום הבית והפיצוי הראוי שהנפגעים צריכים לקבל מהביטוח.

שמאי אש בבית

איך בוחרים שמאי איכותי?

כשניצבים בפני משבר כה גדול כמו שריפת הבית, חשוב ביותר לבחור שמאי מוכשר ומנוסה כמו אסף דגן שמאי רכוש שניתן לסמוך על שיקול דעתו. הנה כמה קריטריונים חשובים בבחירת שמאי איכותי:

 

ניסיון עשיר בטיפול בתביעות שריפה

יש לוודא שלשמאי יש ניסיון מוכח בהערכת נזקי שרפות בבתים. שמאי מנוסה יוכל לזהות טוב יותר את מלוא היקף הנזקים והעלויות הצפויות.

 

מומחיות בסוג הנכס שלכם

שמאי המתמחה בבתים פרטיים, למשל, יוכל להעריך נכון יותר מאשר שמאי המתמחה בנכסים מסחריים.

 

שקיפות בתעריפים ובתהליך העבודה

שמאי איכותי יפרט מראש באופן ברור את שיטת התשלום (קבועה או אחוז מסכום הפיצוי) ואת לוחות הזמנים הצפויים בכל שלב.

 

זמינות ויחס אישי

כשהמצב רגיש וקשה, חשוב שהשמאי יהיה זמין לעדכונים שוטפים ולמענה על שאלות.

 

פרטיות ודיסקרטיות

חשוב לוודא שהשמאי נוהג בצורה אתית ושומר על סודיות כל המידע שמגיע אליו.

 

ביטוח אחריות מקצועית

שמאי איכותי יהיה מבוטח בביטוח אחריות מקצועית למקרה של טעות מצידו.

 

תהליך העבודה עם שמאי

אחרי בחירת שמאי איכותי ומנוסה, הינה השלבים הבאים בעבודה המשותפת:

 

שלב א' – סיור באתר ומיפוי הנזקים

השמאי יגיע לבית שניזוק בשריפה ויבצע סיור מקיף בו ימופו כל הנזקים – הן נזקים ישירים שנגרמו בשריפה והן נזקים עקיפים כתוצאה מעשן, פיח או מים. שמאי מנוסה יוכל לאתר גם נזקים סמויים שהעין הבלתי מקצועית לא תמיד מזהה.

 

שלב ב' – איסוף נתונים רלוונטיים

השמאי יאסוף נתונים כמו גודל הבית, מפרט הבנייה שלו, חומרי הגמר ששימשו בו ועוד – כל מידע רלוונטי לקביעת ערכו של הבית לפני השריפה. בנוסף יאסוף נתונים על מחירי שוק של חומרים ושירותים הקשורים בשיפוץ ושיקום.

 

שלב ג' – הערכת הנזקים

השמאי יכין דו"ח מפורט המתאר את כל הנזקים שאירעו בשריפה, כולל המלצות קונקרטיות לגבי האופן שבו יש לשפץ ולשקם כל פריט שניזוק. לדוגמה, האם ניתן לתקן ריהוט שניזוק או שיש להחליפו בחדש. על בסיס דו"ח זה יגזור השמאי אומדן ראשוני של עלות שיקום הבית והרכוש, תוך פירוט החישוב שהוביל אותו לאומדן זה.

 

שלב ד' – משא ומתן עם חברת הביטוח

בהתבסס על דו"ח ההערכה, השמאי ינהל מו"מ מול חברת הביטוח כדי להבטיח פיצוי הוגן ומלא. הוא יציג נימוקים לכל רכיב באומדן וידרוש התאמות במידת הצורך. שמאי מקצועי ומנוסה יוכל להוביל לפיצוי גדול יותר מזה שאפשר היה להשיג בלעדיו.

 

שלב ה' – ליווי תהליך השיקום

גם לאחר קבלת הפיצוי מהביטוח יכול השמאי להמשיך וללוות את לקוחותיו – להמליץ על קבלנים איכותיים לביצוע השיפוצים, לפקח על העבודות ולוודא שהן מתבצעות כראוי ועל פי התקציב.

אש בבית

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »