נדל"ן מסחרי בשנת 2021 – מבט אל העתיד

כבר שנים רבות שנוסף על שימוש בנדל"ן למגורים, מסחר בנכסי נדל"ן מהווה אחד מאפיקי ההשקעה וההכנסה הבולטים והמניבים ביותר במשק הישראלי. בד בבד, מאחר שפרויקטים של נדל"ן דורשים השקעה כספית משמעותית, שלב מימון הפרויקט מהווה לעיתים המכשול המרכזי בפרויקטים מסוג זה. מבט על עולם הנדל"ן המסחרי בשנת 2021 מראה כי פתרונות מימון הנדל"ן רבים ולעיתים קרובות כוללים גם פנייה לחברה חיצונית.

 

לפני שניגש לעניין, קצת רקע על עולם הנדל"ן

פרויקט נדל"ן משמעותו מנוע תשואה משמעותי וארוך טווח, ועל כן מהווה כר פורה ליזמים חדורי תושייה. עם זאת, בהתאם לרווחיות הגדולה שלו כך גדולה ההשקעה הנדרשת על מנת להוציא לפועל פרויקט נדל"ן, אשר טומן בחובו בין היתר רכישת שטח, עבודת בנייה, מציאת רוכשים ועוד אישורים ועלויות בירוקרטיות רבות. לפיכך, הוצאה לפועל של פרויקט נדל"ן כוללת השקעה כספית גדולה מאוד, אשר בדרך כלל נאספת מכמה אפיקי השקעה.

עקב מורכבות התהליך והצורך לנהל את שלב מימון פרויקט הנדל"ן בצורה היעילה ביותר, הוקמו חברות יעוץ העובדות עם יזמים בתחום הנדל"ן. חבירה לאותן חברות מספקת מידע הכרחי על תחום יזמות הנדל"ן בכללותו וכמובן נותנת דגש על דרכי המימון המומלצות עבור הפרויקט הרלוונטי.

לפרטים נוספים אודות עולם היזמות בכלל ועל ייעוץ עבור מימון פרויקטים של נדל"ן בפרט, היכנסו לאתר של חברת "המפתח למימון פרויקטים" בכתובת: https://mimun-nadlan.co.il.

 

דרכים נפוצות למימון נדל"ן מסחרי

כאמור, עקב עלותו הגבוהה של פרויקט נדל"ן, מעבר להון עצמי משמעותי, יזמים בתחום יעשו שימוש תכוף במימון חיצוני לשם השלמת הפרויקט.

גופי המימון הבולטים בתחום צריכים כמובן להיות אמידים ועתירי מזומנים, ועל כן בדרך כלל מדובר בבנקים הגדולים, בתי השקעות וחברות ביטוח. יש לציין כי מימון פרויקט נדל"ן אינו מתרכז רק בהלוואות כספיות, אלא גם במתן ערבויות עבור הגופים הרלוונטיים (למשל, ערבות לרוכשים המיועדים כי אכן יועברו אליהם הנכסים בתום הבנייה).

 

דברים שחשוב לדעת במימון פרויקט נדל"ן

כאשר מדובר בכל כך הרבה כסף – מדובר גם בהמון הזדמנויות. בעבודת מימון מול גופים פיננסיים, יש לזכור כי המשא המתן הקודם לשיתוף הפעולה הוא קריטי. ניהול טוב של תהליך המיקוח יוכל לחסוך ליזם סכומים לא מבוטלים, למשל על ידי הורדת ריבית בגין לקיחת הלוואה.

נוסף על כך, עוד לפני עבודת המימון, יש להקפיד על עריכת בדיקת כדאיות מקיפה עבור הפרויקט הרלוונטי. בדיקה זו כוללת כמובן הערכת הוצאות והכנסות צפויות, לצד פירוט השלבים ושיתופי הפעולה ההכרחיים לצורך הבנייה.

בהמשך לכך, יש להיות ערים לחדשות ולמגמות המתרחשות בשוק הנדל"ן. בעולם הנדל"ן של 2021, ההזדמנויות לא נגמרות מצד אחד, אך גם הדינמיות במדד המחירים מואצת מאוד ויכולה להפוך פרויקט לכדאי או בזבזני במהירות.

נדל"ן מסחרי

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »