5 שלבים לניהול נכסים בצורה נכונה

מאז ההפנמת שינוי התפיסתי לגבי מוסדות האקדמיה, והטענה שלא צריך תואר כדי להצליח בחיים, חלה עלייה כמות המשקיעים הפרטיים בנדל"ן כיזמים צעירים. מי משמבין במשכנתאות ויש לו הון עצמי מספק כדי לרכוש דירה או 2 תמורת משכנתא בהחזר נמוך, יכול למצוא את עצמו מהר מאוד כמנהל נכסים – דאגה לנכס שברשותו ולתנאי הדיור בו.

בין אם על ידיכם או על ידי חברה פרטית שנשכרה לשם ביצוע תפקיד זה, לניהול נכסים יש שלבים ברורים, שכל אחד מהם מקל על ביצוע העבודה.

 

מוכנות משפטית

הכותרת אמנם נשמעת מרתיעה, אך בסופו של דבר, היום לא מתבצע כלום בלי וזה מוגדר וכתוב. הכנה של חוזים על ידיכם, מנהלי הנכסים, תאפשר לכם לקבוע את הטון במהלך העסקה ולהביא את מוסכמות הטיפול כפי שאתם רואים לנכון, עם מרווח להתגמש בזמן ההתדיינות מול לקוחות פוטנציאליים. בשלב זה מומלץ מאוד ליווי של עורך דין המגיע מתחום הנדל"ן, קניין ונזיקין.

 

הון אנושי

עוד לפני כניסת הדיירים לנכס שלך, עוד לפני סיור בנכס – הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להיפגש עם בעלי הכנס\לקוחות הפוטנציאליים לפגישת הכרות. פעולה זו תתחיל את בניין האמון בינכם ותאפשר להם לסמוך עלייך ולהרגיש בנוח ככל שהעסקה תתקדם.

 

פרסום

השלב הבא וההגיוני ביותר הוא פרסום הנכס ומציאת דיירים פוטנציאליים. ניתן להשתמש בכל המדיות החברתיות שעומדות לרשותכם, אתרי השכרת נדל"ן שונים כמו "יד 2" ועוד.

 

כניסת הדיירים

אחרי שהכרתם את בעלי הנכס, פרסתם ושיווקתם, מצאתם שוכרים – הגיע שלב הכניסה של הדיירים לנכס. בשלב זה ישנם מספר גורמים שצריך לשים לב אליהם, ונחלקם לבעלי התפקידים בשלב זה:

 

בעלי הכנס

עליהם לקבל את חוזה השכירות חתום על ידי 2 הצדדים, כולל אמצעי תשלום לשכירות חודשית וצ'ק ביטחון.

 

הדיירים הנכנסים

לפני כניסתם המלאה לנכס, רצוי מאוד לבצע סריקה בנכס ביחד עם נציג מטעמכם או ביחד איתכם. כדאי מאוד לוודא שאין נזקים ואת תקינות המתקנים השונים בדירה, כולל בדיקת מוני המים והחשמל.

 

זמינות ותחזוקה

השלב האחרון הוא הדובדבן שבקצפת של תהליך ניהול נכסים.  הוא "ה" הגדרה לניהול נכס. השלב האחרון הוא למעשה זמינות מלאה לדיירי הנכס והיענות מהירה במידה וישנן תקלות או בעיות עם הנכס. בנוסף על ההיענות לדיירם, צריך להיות גם זמינים לבעלי הנכס על כל שאלה או תקלה שעולה מצדם.

כדי להקל על שלב זה, כדאי מאוד להיות מוכנים מראש עם פרטי התקשרות של בעלי מלאכה אמינים; כמו אינסטלטור, חשמלאי, טכנאי גז וכו' … היכרות מוקדמת עם בעלי המלאכה תאפשר לכם לספק מענה מהיר על כל תקלה שעלולה לצוץ. ניהול נכס היא עבודה שלעולם לא נגמרת. תמיד תהיה דרך להיות יותר מקצועי, יעיל וזמין יותר.

5 שלבים לניהול נכסים בצורה נכונה

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »