המדריך המלא לביצוע תמ"א 38

מכל עבר אתם שומעים על תכנית המתאר הארצית שעונה לשם תמ"א 38? אתם לא באמת יודעים במה דברים אמורים ולכן קשה לכם להחליט האם זו אופציה שיכולה להיות רלוונטית עבור הבניין שבו יש לכם דירה? עיינו במדריך שלפניכם וקבלו את כל התשובות.

 

מה היתרון העצום בתכנית הזאת ואיך זה עובד?

בין אם מדברים על תמ"א 38 בירושלים ובין אם מדברים על תמ"א 38 בערים אחרות בארץ, כדאי לדעת שאת תכנית המתאר הזאת אישרו לראשונה בשנת 2005, בחודש אפריל. הרעיון המרכזי והמקורי של התכנית היה לחזק מבנים בישראל בפני רעידות אדמה, שכן כידוע, ישראל נמצא ברמת סיכון יחסית גבוהה במובן הזה. מאז שאושרה תכנית המתאר בוצעו כבר אינספור פרויקטים כאלה בכל הארץ, והסיבה לכך ברורה: זה כדאי. מצד אחד אין כאן השקעה כלכלית מבחינת בעלי הדירות ומצד שני, גם היזמים מרוויחים מכל העניין. הדיירים נהנים מכך שמחזקים להם את המבנה, משדרגים אותו וגם מוסיפים לכל דירה חדרים, מרפסות ועוד, ואילו היזמים מקבלים אישור לבנות מבנים גבוהים וגדולים יותר. זה אומר שאם מדובר על בניין שהיו בו לפני הפרויקט 4 דירות, הרי שבתום העבודה יכולות להיות בבניין גם 6 דירות. משמעות הדברים היא שהיזמים יוכלו למכור עוד 2 דירות לפחות ולכן ברור מדוע גם הרווח שלהם מאוד גדול. כל אלה הובילו לכך שבהרבה מאוד בניינים בעלי הדירות והיזמים בחרו לעשות ולעשות תמ"א 38, כך שבהחלט כדאי שתבדקו האם זה יכול להיות רלוונטי גם אצלכם.

 

תוך כמה זמן הפרויקט יסתיים?

אין על כך תשובה אחת נכונה כי זה תלוי בלא מעט גורמים שונים. תמ"א 38 בירושלים זה פרויקט שבדרך כלל ייקח כמה חודשים לבצע וזה בהחלט נכון שבזמן ביצוע הפרויקט החיים בבניין יהיו קצת פחות נוחים. עם זאת, אסור לשכוח שזה למטרה טובה ולכן שווה לעבור את התקופה הפחות נעימה כדי להגיע בסופו של דבר למצב שבו אתם גרים בבניין בטיחותי, עמיד וחדיש יותר. כמו כן, כמובן שגם השאלה באיזו חברת יזמות אתם בוחרים תשפיע על השאלה האם תהיה כאן עמידה בלוח הזמנים או לא. יש לא מעט יזמים שנכנסו לתחום הזה בשנים האחרונות, אך כפי שקורה בתחומים אחרים, גם בנושא של תמ"א 38 יש אנשי מקצוע טובים יותר מאחרים. לכן יש לבדוק היטב מול מי אתם עובדים ועם מי אתם נכנסים לפרויקט הזה. מה שבטוח זה שכדאי יהיה להעסיק גם עורך דין מטעמכם, בעלי הדירות בבניין, כי כך תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג בצורה הטובה ביותר לאינטרסים שלכם. כבר היו דברים מעולם ולצערנו לא כל החברות מבצעות עבודתן על הצד הטוב ביותר, כך שעו"ד תמ"א 38 יוכל לסייע.

אנשי מקצוע

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »