הכנסה פיננסית מדירות בארה"ב – כיצד הגדולים עושים זאת

הכנסה פסיבית היא החלום החדש של הישראלי הממוצע. הכנסה זו יכולה להגיע ממגוון דרכים ומגוון השקעות. אחת הדרכים המעניינות להכנסה פסיבית, היא דרך השקעה בנדל"ן במדינות זרות, ובראשן ארצות הברית. במאמר זה נסקור בקצרה מהם השלבים החשובים בדרך להשקעת נדל"ן בארה"ב, וכיצד לעשות זאת בצורה חכמה.

 

שלב ראשון: למידה

כמו בכל דבר בחיים, השלב הראשון דורש למידה ותחקיר מעמיק. בשלב זה יש להתייחס למספר נקודות חשובות:

 

האם מתאים לכם בכלל להשקיע בנדל"ן בארצות הברית?

השקעה בנדל"ן במדינות זרות, ובייחוד בארה"ב מתאפיין במספר דברים:

  • ההשקעה בנדל"ן היא לטווח אורך יותר מאפיקי השקעה אחרים. עליית הערך הינה איטית ויציבה, ולכן לא מומלץ להיכנס לתהליך אם אתם לא מעוניינים בהשקעה לטווח ארוך.
  • נזילות הכסף אינה גבוהה היות ולא ניתן פשוט למשוך אותו אלא יש למכור את הנכס, תהליך אשר יכול לקחת מספר חודשים.
  • שוק הנדל"ן בארה"ב מתאפיין בתנודתיות קטנה יחסית. לאחר משבר הדירות בשנת 2008 מחירי הנדל"ן בארצות הברית עולים בצורה יציבה באופן יחסי, וניתן לחזות את שוק הנדל"ן ברמת וודאות גבוהה יחסית לאפיקי השקעה אחרים.

 

היכרות עם שוק הדירות האמריקאי

לאחר שהחלטתם שכיוון השקעה זה כדאי עבורכם, יש להתמקד בהכרת שוק הדירות האמריקאי. הכרה זו כוללת בתוכה הבנת ההבדלים בין המחוזות השונים. פערי המחירים שם בין המחוזות השונים גבוהים יותר מהפערים הקיימים בארץ, ועל כן חשוב להבין את היתרונות והחסרונות בכל מחוז בנפרד.

בנוסף, יש להתייחס להשפעות חוקי המדינה הספציפית בה נמצא הנכס. לכל מדינה חוקים משלה ועליכם לבחון את השפעות החקיקה הספציפיות לכל מחוז, ולעיתים לכל עיר. עניין נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא שמחירי הדירות באופן כללי נמוכים יותר בהשוואה לישראל, אולם הבניה היא לרוב בעץ (עקב רעידות אדמה ומתוך רצון להוזיל את עלות הבניה).

ההשלכה של צורת בניה זו היא בכך שהיא דורשת תחזוקה רבה וקצב הבלאי מהיר יותר יחסית לבניה מאבן.

 

תחילת תהליך הרכישה – מה חשוב לבדוק בדירה?

מיקום

כאמור לעיל, ישנם פערים עצומים בין המדינות השונות בארצות הברית, וההחלטה היכן לרכוש דירה היא משמעותית מאד. גם בתוך המדינות עצמן יש פערים גדולים וגם כמובן בתוך העיר. התייחסו לכך כאשר אתם בוחנים הצעות שונות.

 

מחירי השכירות

היות ואתם מצפים להכנסה קבועה מדמי השכירות, חשוב לברר מהו מחיר השכירות הממוצע באזור ולבחון את תנודתיות המחירים בשנים האחרונות. רובו של שוק הנדל"ן הינו יציב, אולם יש מספר מקומות בהם הגירה (חיובית או שלילית) גורמים לתנודתיות גדולה ועליכם להתייחס לכך.

 

חוקים ומיסים

לכל מדינה חוקים משלה ומיסים משלה, ולעיתים נוספים עליהם גם מיסי עיר. עליכם להתחשב בכל אלה כאשר אתם בוחנים את מידת הרווחיות של הנכס.

 

האם להשקיע באופן עצמאי או דרך גוף עסקי?

כפי שניתן לראות, השקעות נדל"ן במדינות זרות דורשות לימוד נרחב והכרת השוק בצורה מעמיקה ואיכותית. באופן עקרוני ניתן לעשות זאת באופן עצמאי, אם כי קשה מאד להצליח לעקוב אחרי כל המשתנים, הנתונים והדקויות המצויים בכל מקום. ישנם גופים רבים אשר מתמחים בהשקעות נדל"ן בארצות הברית כמו https://usa-invest.co.il למשל, אשר ילוו אתכם לאורך התהליך ויבטיחו כי השקעתכם תביא את הרווחים הרצויים.

פסל החירות

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »