אתם קונים דירה? זה המידע שחשוב שתכירו!

לקנות דירה הוא רגע מרגש בחיים של כל בן אדם. זוהי המטרה של הרבה אנשים צעירים אשר רוצים לבנות לעצמם עתיד בטוח יותר. זה מגיע לרוב אחרי עבודה מאוד קשה והרבה ויתורים במשך השנים. אז אם הגעתם לזה, אנחנו צריכים להגיד לכם – כל הכבוד! אבל לפני שאתם קונים את הדירה החדשה שלכם, יש מידע שחשוב שתכירו. בואו נתחיל!

 

שטח הדירה

חשוב שתדעו מהו השטח של הדירה שאתם קונים. לעיתים קרובות יש חוסר התאמה בין השטח של הדירה בפועל לבין מה שהמוכר מצהיר. לכן, תבדקו שהשטח אשר כתוב בארנונה והשטח אשר כתוב בנוסח הטאבו זהים זה לזה. לדבר הזה יש השפעה גדולה על המחיר של הדירה ולכן חשוב מאוד שתבדקו את העניין הזה לפני שאתם חותמים על משהו.

מהו ביטוח תכולה

דירה ראשונה

אם אתם קונים את הדירה הראשונה שלכם חשוב שתדעו כי מגיע לכם הטבה במס רכישה. ההטבה הזאת היא לאנשים אשר מתכוונים לגור בתוך הדירה ולא לאנשים אשר קונים את הדירה לשם השקעה. ישנם כמה קריטריונים שתצטרכו לעבור כדי שהדירה שלכם תהיה מוגדרת כדירה ראשונה וחשוב שתבדקו על זה יותר לעומק.

 

מדרגות מס

ישנם כמה מדרגות מס וחשוב לדעת איפה אתם עומדים. מחשבים את מס הרכישה כאשר רוכשים את הדירה ולכן, חשוב לדווח במקרה ומשהו משתנה. לדוגמא, אם תכננתם למכור דירה קיימת כדי לקנות דירה חדשה – יחשבו לכם את שיעורי המס לדירה יחידה. אם בסוף קרה ולא מכרתם את הדירה הקודמת, אתם תצטרכו לדווח כמה שיותר מהר. תבדקו קצת יותר על פירוט מדרגות מס הרכישה כדי להבין מה מצבכם.

 

יועץ מס

אתר יועצי המס – Financial Plan הוא אתר שיכול לעזור לכם למצוא יועץ מס באזור שלכם כך שתוכלו לשאול אותו את כל השאלות שלכם. תפקידו של יועץ מס הוא לייעץ לכם בענייני המיסים, לעזור לכם מול רשויות המס, למלא בשבילכם דוחות שונים שתצטרכו להגיש לרשות המיסים ועוד כל מני דברים. איש מקצוע אשר יקל עליכם מאוד.

 

החזרי מס

ישנם מקרים בהם אנשים משלמים יותר ממה שהם בפועל צריכים לשלם. זה הרבה פעמים קורה לאנשים אשר משלמים מס שבח או מס רכישה. תוכלו לבדוק על הנושא הזה אונליין באתר של רשות המיסים וכך תדעו אם מגיע לכם החזר או לא. אם כן מגיע לכם החזר, תוכלו למלא את הפרטים שלכם דרך המערכת המקוונת.

 

לסיכום

אין דבר מרגש כמו לקנות דירה חדשה. גם אם זאת הדירה הראשונה שלכם וגם אם לא, זה לא משנה. התחושה היא אותה התחושה. לפני שאתם חותמים על כל מסמך, עליכם לבדוק את שטח הדירה ולבדוק כי זה מה שאמרו לכם. בנוסף, תבדקו מהן מדרגות המס, תחפשו יועץ מס כדי לעזור לכם במהלך התהליך ותבדקו כי לא מגיע לכם החזר מס מסוים.

פירוט מדרגות מס הרכישה

אולי יעניין אותך גם

קבוצות שוק ההון
פיננסים
הכירו את קבוצת הראל שוקי הון

הראל שוקי הון היא אחת מקבוצות הפיננסים המובילות בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של למעלה מ-300 מיליארד שקל. הקבוצה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים

קרא עוד »
הסכם רכישה
פיננסים
מהו הסכם רכישה?

רכישת נדל"ן או כל פריט בעל ערך גבוה כרוכה בהתחייבות כספית משמעותית. כדי להבטיח בהירות והגנה לשני הצדדים המעורבים, נעשה שימוש בהסכם רכישה המכונה גם

קרא עוד »
ביטקוין
פיננסים
איך קונים ביטקוין?

בשנים האחרונות, ביטקוין צבר פופולריות עצומה כמטבע דיגיטלי מבוזר. בתור מתחילים, הבנת היסודות של ביטקוין והידיעה כיצד לקנות אותו, יכולה להיות משימה לא פשוטה. מאמר

קרא עוד »