איך קונים ביטקוין?

בשנים האחרונות, ביטקוין צבר פופולריות עצומה כמטבע דיגיטלי מבוזר. בתור מתחילים, הבנת היסודות של ביטקוין והידיעה כיצד לקנות אותו, יכולה להיות משימה לא פשוטה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לקנות ביטקוין, באופן שמיועד במיוחד למתחילים. נעמיק במושג הביטקוין, יתרונותיו, ולאחר מכן נעבור להנחיות שלב אחר שלב לרכישת ביטקוין.

 

מהו ביטקוין ומהם יתרונותיו

לפני הצלילה לתהליך רכישת ביטקוין, חיוני שנענה על השאלה מה זה ביטקוין למתחילים? בכדי להבין את היסודות של המטבע הדיגיטלי הזה נתחיל בסקירה קצרה. ביטקוין, שהונפק ב-2009, הוא מטבע דיגיטלי מבוזר הפועל על רשת של עמית לעמית. בניגוד למטבעות מסורתיים, כגון דולר אמריקאי או אירו, ביטקוין אינו נשלט או מוסדר על ידי אף רשות מרכזית כמו ממשלה או מוסד פיננסי.

היתרונות של ביטקוין הם רבים. ראשית, האופי המבוזר של הביטקוין אומר, שהוא אינו נשלט על ידי אף רשות מרכזית, מה שהופך אותו לחסין לחלוטין מפני התערבות ממשלתית או מניפולציות. שנית, עסקאות הנעשות עם ביטקוין הן מאובטחות ביותר, שכן הן נרשמות בפנקס ציבורי הנקרא בלוקצ'יין, אשר כמעט בלתי אפשרי לשנותו. בנוסף, עסקאות ביטקוין מספקות רמה מסוימת של פרטיות, מכיוון שהן אינן דורשות חשיפת מידע אישי. לבסוף, ביטקוין נגיש לכל מי שיש לו חיבור לאינטרנט, ללא קשר למיקום גיאוגרפי.

ביטקוין

שלבים לקניית ביטקוין

כעת, לאחר שיש לכם הבנה בסיסית של ביטקוין, נציג את תהליך הרכישה צעד אחר צעד של הביטקוין.

 

פתיחת ארנק דיגיטלי

הצעד הראשון, הוא הקמת ארנק ביטקוין. ארנק ביטקוין הוא ארנק דיגיטלי המאחסן בצורה מאובטחת את המטבע הדיגיטלי שלכם. ארנקים מגיעים בצורות שונות, וכוללים בין היתר ארנקי תוכנה, ארנקים מקוונים וארנקי חומרה.

ארנקי תוכנה, הן אפליקציות שניתן להוריד למחשב או לסמארטפון. דוגמאות של ארנקי תוכנה כוללות אלקטרום, אקסודוס ו-Mycelium. ארנקים מקוונים, לעומת זאת, הם ארנקים מבוססי אינטרנט הנגישים דרך כל מכשיר המחובר לאינטרנט. ארנקים מקוונים פופולריים, כוללים את Coinbase ו-Blockchain.info. לרמת האבטחה הגבוהה ביותר, מומלץ להשתמש בארנק חומרה כגון Ledger או Trezor.

 

בחירת בורסת ביטקוין

השלב הבא, הוא בחירת בורסת ביטקוין אמינה. בורסה, פועלת כפלטפורמה שבה אתם יכולים להמיר את המטבע המסורתי שלכם לביטקוין. בעת בחירת הבורסה, שקלו גורמים כגון מוניטין, אמצעי אבטחה, תהליך אימות, שערי חליפין ועמלות. מומלץ לבחור בורסה עם מוניטין מוצק וביקורות משתמשים חיוביות. ודאו שהבורסה מספקת אימות דו-גורמי (2FA) ושיש לה מערכת אבטחה חזקה. הבינו את דרישות האימות של הבורסה והשוו את שערי החליפין והעמלות של פלטפורמות שונות כדי למצוא אחת שמציעה תעריפים תחרותיים.

 

יצירת חשבון מסחר

לאחר בחירת הבורסה, צרו חשבון והשלימו את תהליך האימות הדרוש. זה כרוך בדרך כלל במתן מסמכי זיהוי והוכחת כתובת. לאחר אימות חשבונכם, תוכלו להפקיד כספים לחשבון שלכם. רוב הבורסות מקבלות שיטות תשלום שונות, כולל העברות בנקאיות, כרטיסי אשראי/חיוב ואפילו PayPal.

 

רכישת הביטקוין

כעת, לאחר שחשבונכם ממומן, אתם מוכנים לרכוש ביטקוין. בחרו את כמות הביטקוין שברצונכם לקנות והזינו את הערך המתאים במטבע המקומי שלכם. לאחר השלמת הרכישה, חשוב להעביר את הביטקוין שלכם מהבורסה לארנק שלכם. שלב זה חיוני למטרות אבטחה, שכן השארת הביטקוין שלכם בבורסה עלולה לחשוף אותו לסיכוני פריצה פוטנציאליים.

 

לסיכום

ביטקוין, מציג הזדמנות מרגשת עבור אנשים המעוניינים לחקור את עולם המטבעות הדיגיטליים. על ידי הבנת היסודות של ביטקוין ומעקב אחר התהליך המפורט במאמר זה, מתחילים יכולים לנווט בביטחון בתהליך של רכישת ביטקוין. זכרו לבחור בורסה אמינה, הגדירו ארנק מאובטח ותעדפו את בטיחות הנכסים הדיגיטליים שלכם. עם אמצעי הזהירות האלה, אתם יכולים לצאת למסע הביטקוין שלכם ולקצור את היתרונות של המטבע המבוזר הזה.

ביטקוין

אולי יעניין אותך גם

קבוצות שוק ההון
פיננסים
הכירו את קבוצת הראל שוקי הון

הראל שוקי הון היא אחת מקבוצות הפיננסים המובילות בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של למעלה מ-300 מיליארד שקל. הקבוצה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים

קרא עוד »
הסכם רכישה
פיננסים
מהו הסכם רכישה?

רכישת נדל"ן או כל פריט בעל ערך גבוה כרוכה בהתחייבות כספית משמעותית. כדי להבטיח בהירות והגנה לשני הצדדים המעורבים, נעשה שימוש בהסכם רכישה המכונה גם

קרא עוד »