לא משנה באיזה תחום: כך תגייסו עובדים בקלות

גיוס עובדים הוא תהליך מאתגר, במיוחד בתקופות של שוק עבודה צפוף. יחד עם זאת, ישנם מספר דברים שעסקים יכולים לעשות כדי להגדיל את סיכוייהם לגייס את העובדים הטובים ביותר – על כך במאמר הבא.

 

הגדירו את הצרכים שלכם

הצעד הראשון הוא להגדיר את הצרכים שלכם. מהם התפקידים שאתם צריכים למלא? מהם הכישורים והניסיון הדרושים? מהם הערכים והתרבות של העסק שלכם? ככל שתגדירו את הצרכים שלכם בצורה ברורה יותר, כך יהיה לכם קל יותר למצוא את המועמדים המתאימים.

הגדירו את הצרכים שלכם

 

בנו תוכנית גיוס

לאחר שתגדירו את הצרכים שלכם, אתם צריכים לבנות תוכנית גיוס. התוכנית צריכה לכלול מספר צעדים.

  • שיווק המשרה: איך תודיעו לאנשים על המשרה הפנויה?
  • בחירת מועמדים: איך תבחרו את המועמדים המתאימים?
  • ראיונות: איך תערכו ראיונות עם המועמדים?
  • הצעות עבודה: איך תציעו עבודה למועמד הנבחר?

תוכנית גיוס מובנית תעזור לכם להישאר על המסלול ולהבטיח שאתם עושים את הדברים הנכונים כדי לגייס את העובדים הטובים ביותר. בנוסף, גיוס עובדים יכול להיעשות באמצעות פלטפורמת HR הנקראת היבוב שמעניקה אפשרות לייעל את שיטת הראיונות והקליטה של עובדים חדשים.

 

בנו מותג מעסיק חזק

מותג מעסיק הוא הדרך שבה אנשים תופסים את העסק שלכם כמקום עבודה. אם תרצו למשוך את העובדים הטובים ביותר, אתם צריכים לבנות מותג מעסיק חזק שישדר את הערכים והתרבות של העסק שלכם. ישנן מספר דרכים לבנות מותג מעסיק חזק. למשל, התייחסו לעובדים שלכם היטב. אם העובדים שלכם מרוצים מהעבודה שלהם, הם ידברו על כך עם אחרים. היו גם שקופים לגבי העסק שלכם. עובדים רוצים לדעת מה קורה בעסק ולהיות מעורבים בו. בנוסף, תנו לעובדים שלכם הזדמנויות להתפתח. כלומר, העובדים רוצים לצמוח ולהתפתח בקריירה שלהם, דבר שיסייע לגיוס עובדים חדשים.

 

השתמשו בטכנולוגיות חדישות

טכנולוגיה יכולה לעזור לכם לייעל את תהליך הגיוס. ישנן מספר פתרונות טכנולוגיים חדשים שיכולים לעזור לכם לפרסם משרות, לנהל מועמדים ולראיין אותם, בדומה לפלטפורמת HR. ככל שתשתמשו בטכנולוגיה חדישה יותר, כך תקלו על עצמכם את העבודה ותשפרו את הסיכויים שלכם לגייס את העובדים הטובים ביותר.

 

תהיו גמישים בגיוס עובדים

העולם משתנה כל הזמן וגם שוק העבודה משתנה. כדי להצליח בגיוס, אתם צריכים להיות גמישים ולפתוח לאפשרויות חדשות. לדוגמה, אם אתם לא מצליחים למצוא מועמדים עם הכישורים הדרושים, אתם יכולים לשקול להכשיר עובדים קיימים או לגייס מועמדים עם כישורים שונים שיש להם את הפוטנציאל ללמוד את הכישורים הדרושים.

לסיכום, גיוס עובדים יכולה להיות פעולה קלה אם תיעזרו בטיפים אלו. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לגייס את העובדים הטובים ביותר ולא משנה באיזה תחום אתם פועלים. ובאם אתם מסתייעים בחברה למשאבי אנוש, אל תשכחו לבקש המלצות.

השתמשו בטכנולוגיות חדישות

אולי יעניין אותך גם