כיצד מתנהלת בדיקת בדק בית מקצועית?

בדק בית מקצועי מתחיל ונגמר באנשי המקצוע הנכונים ובסוגי הבדיקות שהם מבצעים בנכס שלכם. לכן, בדיקה מקצועית תקום ותיפול על מקצועיותם של אנשי המקצוע. בישראל, הם חייבים להיות מהנדסים ע"פ החוק. כיצד מתבצעת הבדיקה, מה המשך שלה וכמה תעלה? הנה כל המידע. 

אם יש לכם בית פרטי המצריך בדיקת בדק בית, במקרים רבים הבדיקה של המהנדסים תתחיל בחוץ, שם הם יחפשו כל נזק פוטנציאלי שיכול להוות בעיה בטיחותית או מבנית. כמו כן, יש לציין כי בדיקות בדק בית כוללות הסתייעות לא רק במהנדסים, אלא גם באנשי מקצוע נוספים. למשל, חלק מאנשי המקצוע הבאים:

  1. חשמלאים: יהיו אחראיים על תשתיות החשמל, מכשירי חשמל ועוד.
  2. שרברבים: ייתכן שיהיה צורך בקבלני ביוב, תלוי מהי מהות הבדיקה בצנרת.
  3. טכנאי גז: אלו יידרשו כמובן עבור תשתיות הגז של הנכס.
  4. אנשי איטום: אנשי מקצוע שיידרשו לבדיקות מבנים, גג, מרתף ואפילו בריכות פרטיות.

 

מי אנשי המקצוע שמבצעים בדק בית?

חשוב לציין, לא בכל המקרים יהיה שימוש בכל אנשי המקצוע שלעיל. לא פעם, המהנדסים יהיו מסוגלים לבצע את הבדיקות השונות. זאת, במקום שהחברה תיעזר בהרבה אנשי מקצוע שונים. מה המטרה של בדק בית? יש לכך כמה וכמה מטרות, אבל אחת עיקרית. במילים מאוד פשוטות, המטרה של בדק בית היא לוודא שהנכס במצב תקין מבחינה מבנית ובמצב טוב מבחינה תחזוקתית כללית. כחלק מהתהליך הזה, אנשי המקצוע צריכים לבדוק לא רק את שטח החוץ של המבנה, אלא גם את פנים הבית

בדק בית

מה כוללת בדיקת שטח הפנים של הנכס?

הכולל בדיקת קירות ותקרות, רצפות, מערכת החשמל והצנרת, האינדוקציה, סניטריה בנכס ועוד. בתוך כך, חברת בדק הבית תבדוק גם את כלל הדרישות הספציפיות שעבורן היא הוזמנה. במילים אחרות, חלק מהבדיקות של בדק בית לפעמים מוזמנות בהתאמה אישית. לאחר סיום הבדיקה המקיפה לסוג הנכס, חברת בדק הבית אמורה להיות מסוגלת לספק לכם דו"ח מפורט ככל הניתן. דו"ח זה, אשר מפרט את כל סוגי הליקויים והסכנות במבנה, הוא חוות דעת מקצועית לכל דבר – המשיכו לקרוא בנושא.

 

תקפות משפטית של דו"ח בדק בית

חשוב לדעת, הדוחות שמפיקות חברות בדק בית אמורות להיות תקפות משפטית. אם החברה מעידה בפניכם שהדוח שלה לא תקף בבית המשפט, כנראה שהחברה אינה רשומה או אינה רשאית לבצע בדק בית ע"פ החוק בישראל. במקרים אלו, כמובן שיהיה עדיף להתרחק מאותה חברה.

לסיכום הנושא, בדק בית מקצועי צריך לכלול את השימוש באנשי המקצוע הנכונים. לבסוף, תצטרכו לדרוש את הדו"ח המגיע לכם בסיום הבדיקה. כאשר הבדיקה מבוצעת נכון, אפשר להבין לעומק את המצב התחזוקתי, המבני והבטיחותי של כל נכס נתון ברחבי הארץ.

בדק בית

אולי יעניין אותך גם