מיתוג עסקי טומן בחובו טכניקות שונות של שיווק שחלקן נעשות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
ישנם עסקים שזקוקים לכל הטכניקות ועסקים שמתאימים להם טכניקה אחת או שתיים בהתאם לאפיון העסק שלהם.
המאמר יפרט מהן הדרכים לבצע מיתוג עסקי.
1 – הקונספט והלוגו של העסק
לוגו הוא אחד המרכיבים של המיתוג העסקי. באמצעות לוגו מקורי ומקצועי ניתן למתג את העסק ולהעביר את המסר והקונספט שלו ללקוחות. מדובר על עיצוב סמליל המייחד את העסק ומבדיל אותו מעסקים אחרים. על מנת לשווק את הלוגו מומלץ להטביע אותו על הציוד והמוצרים של העסק, על מתנות ואביזרים עבור העובדים, השותפים העסקיים והלקוחות על כרטיסי הביקור, כחלק מהעיצוב הדיגיטלי של האתר האינטרנטי ועל כל הדפים שהעסק מנפיק להדפסה. מבחינה ויזואלית הלוגו צריך להיות מתוכנן ומעוצב בקפידה ולכן יש לבחור בחברה מומלצת העוסקת במיתוג עסקי כמו GENESIS.
2 – בניית אתר תדמית או חנות אינטרנטית
גם בניית אתרים הוא חלק מהמיתוג העסקי. מכיוון שאנו חיים בעידן הדיגיטלי, אתר לעסק הוא אלמנט הכרחי על מנת לרכז את השירותים של העסק במקום אחד באמצעות תכנים, תמונות, סרטונים, חנות מכירות, חוות דעת, דפי נחיתה ופרטי התקשרות עם העסק. כאשר בעל עסק רוצה לשווק את המוצרים שלו הוא יפנה את הלקוחות לאתר על מנת להתרשם מהמוצרים והשירותים שהוא מעניק. על אף זאת, אתר שאינו מושקע מבחינה עיצובית ומבחינת התכנים לא יסייע למכירות ולכן יהיה צורך לבצע בו אופטימיזציה שגם לכך ישנה חשיבות במיתוג העסקי.
3 – קידום אורגני למיתוג העסק
קידום אורגני הוא למעשה קידום שיווקי החושף את האתר של העסק במנוע החיפוש של גוגל. הטכניקה היא למצוא מילות מפתח או ביטויים שיגרמו לאתר להופיע במקומות הראשונים במנוע החיפוש על מנת שהצרכנים ייכנסו אליו ולא לאתרים של המתחרים. מדובר על מחקר מעמיק הנעשה באמצעות החברה המקדמת שמשתמשת בניתוחים ובנתוני השוק הן לגבי המתחרים והן לגבי הלקוחות. בנוסף הקישורים והתכנים שיופיעו באתר ישפיעו על המיקום של האתר בגוגל ועל ההנעה הצרכנית.
4 – קידום ממומן לצורך מיתוג
קידום ממומן נעשה באמצעות מודעות בגוגל החושפות את העסק לקהל הרחב. המימון נעשה על פי מספר ההקלקות של הגולשים על המודעות. את הקידום הממומן ניתן גם לבצע ברשתות החברתיות ובכך לחשוף את העסק לקהל היעד שלו. מדובר על מיתוג עסקי שמביא לתוצאות מהירות תוך זמן קצר לעומת הקידום האורגני שמתחזק את המיתוג לאורך זמן.
לסיכום, על מנת למתג את העסק חשוב לבחור באסטרטגיה שיווקית שמתאימה לו. החברה המקדמת צריכה להבין מהו הקונספט של העסק ומה הסיפור שלו, מהן נקודות הכוח שלו ומה מאפיין אותו ואת הלקוחות שלו. כך ניתן להגדיר את הלוגו והמותג ולקדם אותו.