בדרך להצלחה – שלבים באבולוציה של היזם

להיות יזם זה לא פשוט עבור רוב האנשים. הנטייה של רוב האוכלוסיה ללכת בתלם, לשמור על הקיים ולהישאר באיזור הנוחות, הופכת את היזמות לתחום מאתגר, שכנראה אינו מתאים לכל אדם.

יחד עם זאת, אנשים רבים יכולים להפוך ליזמים מצליחים, אם רק ישכילו להבין את הדרך החיונית, שצריך לעבור, כדי להפוך ליזמים מצליחים.

 

5 שלבים באבולוציה של היזם

תכונות שנותנות מוטיבציה בהתחלה

מוטיבציה ויצירתיות הן התכונות הראשונות שהמומחים מונים, כשמתבקשים לפרט על התכונות הדרושות ליזם מצליח. אם יש לכם המון מוטיבציה ויצירתיות, כנראה שגם יש לכם כבר רעיון שאתם רוצים לרוץ איתו קדימה, למכור אותו ולהפוך אותו לסיפור הצלחה. אבל האם זה מספיק? כנראה שלא. יש עוד כמה שלבים בדרך, עד שתהפכו מאנשים נלהבים עם רעיון נחמד ליזמים מצליחים.

 

תכונות שמניעות את העסק גם כשקשה

התמדה ונחישות הן התכונות הבאות, שעוזרות לכל יזם להתמודד עם כל הספקות שעולות בתוכו ומסביבו, להתמודד עם אתגרים לא מעטים שצצים לאורך הדרך ולא להתייאש, גם כשנראה ששום דבר לא מצליח.

 

הכרה ביכולות וחולשות

נחיתה על קרקע המציאות היא שלב חיוני מאין כמותו. יש שיאמרו החשוב מכולם, בדרך להפוך ליזמים מצליחים. למה זה כל כך חשוב? בעיקר כי רק ככה אפשר להבין את הדברים כמו שהם, להתכונן לאתגרים ולקשיים שכל עסק נתקל בהם, לדעת מהן החולשות שלכם, העלולות לעכב, או למנוע את הצלחת העסק ומה החוזקות שלכם, שיכולות לקדם את העסק. גם במקרה הזה ידע הוא כוח, שעוזר לכם להתכונן כראוי, להימנע מהפתעות לא נעימות.

 

בחירה של פרויקט מתאים לפי ארגז הכלים הקיים אצל היזם

התאמת מיזם ליזם היא שלב חשוב מאין כמותו. גם אם החלום שלכם הוא לפתוח מסעדה, לא כדאי שתעשו את זה אם אין ברשותכם את ארגז הכלים הרלוונטי. אין הכוונה למברג, פטיש ומקדחה כמובן, אלא ליכולות ולאפשרויות השונות, העומדות לרשותכם ולרשות העסק שלכם. יזם, מוכשר ויצירתי ככל שיהיה, לא יוכל לפתוח מסעדה אם אין בידיו את הממון הדרוש להשקעה בעסק. בנוסף, כדי לתוח מסעדה יש צורך בכישורי ניהול מפותחים, הבנה בתחום המזון, ניסיון בתחום המסעדנות ועוד. אם למשל חסר לכם רק הממון הדרוש, אולי תוכלו לפתוח קייטרינג במקום מסעדה. כך גם בכל תחום אחר.

 

יותר קל ביחד

למצוא את האנשים המתאימים שיכולים להפוך את החלום שלכם למציאות – קחו שותף לדרך, כזה שחושב כמוכם, או שמשלים אתכם, אחד שאפשר ללכת איתו ביחד לטווח הארוך, מישהו שאפשר לסמוך עליו ושאפשר לעבור איתו יחד גם את הרגעים הקשים. גם זכיינות היא סוג של ביחד, כאשר היזם מקבל ליווי מקצועי מקיף ולעיתים גם תמיכה נוספת, שתפקידה לעזור לו להצליח. אם ליווי ותמיכה זה מה שחסר לכם, כדאי מאוד לחשוב על אחת משתי האפשרויות האלה, בעיקר אם אתם חושבים על הקמת עסק גדול ומורכב, שלא כדאי לשאת אותו לבד על הכתפיים.

 

בשורה התחתונה

יש בימינו אינספור סוגים של עסקים, או עיסוקי פרילאנס שיכולים להתאים כמעט לכל סוגי היזמים, אך חשוב שתדעו להביט למציאות ישר בעיניים, כדי לנתח את מצבכם, להבין מהם הכלים העומדים לרשותכם, מהן החוזקות והחולשות שלכם, כדי שתוכלו להפוך ליזמים מצליחים במציאות ולא רק בדמיון.

איש נדלן

אולי יעניין אותך גם

קריאה
יזמות
שמעון שבס והספר חבר

שמעון שבס, לשעבר יועצו ואיש סודו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הוציא לאחרונה ספר חדש בשם "חבר", בו הוא מגולל את סיפור חייו בדגש

קרא עוד »