פינוי בינוי כל מה שצריך לדעת

אתם רואים ברחוב שלכם לא מעט בתים שנהרסים ובמקומם בונים בתים חדשים?

בגדול אתם יודעים שמדובר על פרויקטים העונים לשם פינוי בינוי אך אין לכם מושג בדיוק במה דברים אמורים?

עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל המידע החשוב בנושא.

 

מה זה אומר בפועל פרויקט של פינוי בינוי? ובמה זה שונה מתמ"א 38?

רוב האזרחים במדינה שלנו נחשפו בשנים האחרונות לשני הפרויקטים הכי מקובלים ונפוצים שמתבצעים כמעט בכל עיר: תמ"א 38 ופרויקטים שונים של פינוי בינוי. אם גם אתם מעט מבולבלים ולא יודעים מה ההבדל בין שתי האופציות האלה, אתם לא לבד. במילים פשוטות, תמ"א 38 זה פרויקט שמטרתו לחזק את המבנה הקיים ולהפוך אותו ליציב יותר גם בפני רעידות אדמה. לעומת זאת, פינוי בינוי זה פרויקט שבמסגרתו הורסים את המבנה הקיים ובונים מבנה אחר במקומו.

 

מי יכול ליזום פרויקט כמו פינוי בינוי?

יש שני אפיקים עיקריים מבחינת מי שיכול לקדם וליזום פרויקטים כאלה. במסגרת האפיק הראשון מי שיוזם זו למעשה הרשות המקומית שבוחרת להתחדש באזור מסוים בעיר. במקרה השני זה יכול להיות קבלן שרואה את הפוטנציאל שיש בנכס מסוים ומקבל אישורים מהגורמים הרלוונטיים לבצע במקום פינוי בינוי.

 

האם מבחינת הדיירים יש יתרונות לפינוי בינוי?

התשובה היא בהחלט כן, ולמעשה, זה מה שיפה כל כך בפרויקטים כמו פינוי בינוי. מצד אחד היזם עצמו יותר נשכר כי הוא מקבל זכויות בניה הרבה יותר גדולות עבור הבניין הוא הורס. משמעות הדברים היא שהוא הורס בניין של חמש קומות, לדוגמה, אך הוא בונה בניין של עשר קומות ויש לו לא מעט יחידות דיור שהוא יוכל למכור. כמו כן, בעלי הדירות עצמם נהנים מלא מעט יתרונות, כאשר בראש ובראשונה הם מקבלים דירה חדשה. החיים בבניין חדש ובדירה חדשה תמיד יותר נעימים, ובנוסף, כמובן שאותה דירה ישנה, אחרי פרויקט של פינוי בינוי, תהיה שווה הרבה יותר כסף.

 

כמה זמן לוקחים פרויקטים כאלה?

לא קל לענות על השאלה הזאת כי זה תלוי, כמובן, בפרויקט שעליו מדובר. עד כמה גדול ומורכב הפרויקט? בידי איזה יזם מפקידים אותו? וכמה גדול יהיה הבניין החדש שמקימים במקום? אומנם זה נכון שבתקופה שבה שהפרויקט יהיה בעיצומו אי אפשר יהיה לגור בבניין, כי הורסים אותו בצורה שלמה, אך מצד שני, לרוב היזם הוא זה שישלם את שכר הדירה בדירות שאליהן יעברו הדיירים לתקופה זמנית. בסיכומו של דבר אומנם על פרויקט שלוקח כמה חודשים טובים לבצע, אך בהחלט מדובר על בחירה נכונה. לכן, אם אפשר לעשות גם בבניין שלכם פרויקט של פינוי בינוי, רצוי לפנות עוד היום אל יזמים שונים, לעניין אותם בפרויקט ולהתחיל לקדם אותו, כי חבל על הזמן.

 

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »