עתיד הביטקוין: תחזיות והשלכות על פיננסים וטכנולוגיה גלובליים

המטבעות הדיגיטליים השונים, ובראשם ביטקוין, פרצו לחיינו לפני מספר שנים. בתוך כל כל התנודתיות, נראה שהמטבעות הדיגיטליים נמצאים במגמת עלייה מתמשכת. העולם הדינאמי בו אנחנו חיים, הקצב המסחרר של ההתפתחויות הטכנולוגיות ועצם העובדה כי המטבעות הדיגיטליים עדיין לא אמרו את מילתם האחרונה בנושא, הביאו אותנו לסקור במאמר זה את עתיד הביטקוין וההשלכות על פיננסים וטכנולוגיה גלובליים, כאשר הממצאים בהחלט מעודדים

 

מה זה ביטקוין?

לפני שנתחיל בסקירת עתיד הביטקוין, אולי כדאי שנקדים סקירה קצרה שתעזור לנו להבין בדיוק מה זה ביטקוין. ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי (המטבע הראשון שיוצר) שפרץ לחיינו מתוך משבר כלכלי ורצון לשנות את התפיסה שלנו בכל הנוגע לכסף והערך שלו.

מאז שהופיע בשנת 2009 מטבע הביטקוין מצליח לשמור על מעמדו, כשהוא תופס כ – 40% משוק המטבעות הדיגיטליים ושוויו נאמד כיום בכמה עשרות אלפי דולרים ( כ- 33 אלף דולר). את רכישת מטבע הביטקוין ניתן לבצע באופן עצמי (תהליך המוכר בשם כרייה ונעשה באמצעות מחשבים מיוחדים) או באמצעות רכישה – מהבורסה (מקומית / זרה) או מחברת השקעות מהימנה.

ביטקוין

עתיד הביטקוין – מגמות ותחזיות

בעבר, המסחר במטבעות דיגיטליים בוצע בעיקר על ידי אנשים מומחים ובעלי רקע טכני. אך כיום, עם הפופולאריות ההולכת וגוברת של המטבעות הדיגיטליים בכלל ומטבע הביטקוין בפרט, ניתן לראות מגמה הולכת וגוברת של השקעות במטבע גם בקרב משקיעים מתחילים וכן בקרב רשויות מפקחות בחו"ל וגופים מוסדיים.

שוק המטבעות הדיגיטליים ידע עליות ומורדות לאורך השנים, אך במבט מלמעלה ניתן לראות כי הביטקוין נמצא במגמת עלייה מתמדת, כאשר המומחים מעריכים כי המגמה החיובית תימשך גם בעתיד, כשהמטבע צפוי לעבור את השווי של 35,000 דולר ואולי אף יותר, כאשר תחזית זו תלויה בעיקר בהתפתחויות הרגולטוריות ברחבי העולם סביב המטבעות הדיגיטליים.

 

השלכות הביטקוין על פיננסים וטכנולוגיה גלובליים

כפי שהזכרנו, אחת המטרות העיקריות לשמן החליטו על יצירת מטבע הביטקוין היא שינוי התפיסה שלנו בנוגע לכסף והערך שלו. כך, הביטקוין מאפשר להמיר את הכסף המקומי, הנתון לתנודתיות רבה, התלויה במלחמות והתנהלות כלכלית, למטבע דיגיטלי הפועל על פי חוקי הטבע של המתמטיקה.

טכנולוגיה זו של הביטקוין משפיעה בהחלט על עולמות הפיננסים והטכנולוגיה, כמו גם בשל היתרונות הרבים של המטבע (אי – פיחות, יציבות, גלובאליות, עלויות עסקאות נמוכות ועוד), כך שאנחנו בהחלט צופים שימוש והשקעות הולכות וגוברות בביטקוין גם בעולמות אלו.

ביטקוין

כיצד ניתן לעקוב אחר ביצועי הביטקוין?

בכדי להישאר מעודכנים ולעקוב מקרוב אחר ביצועי הביטקוין והדרך בה הוא משפיע על עולמות הפיננסים והטכנולוגיה ובכלל, מומלץ לעקוב אחרי ביצועי המטבע בבורסה, לצרוך באופן עקבי מידע הנוגע להתפתחויות כלכליות – טכנולוגיות וכמובן, להיעזר בגורמים מקצועיים בעלי מומחיות בתחום, שיכוונו וילוו אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

ביטקוין הוא אחד המטבעות הדיגיטליים הראשונים והפופולאריים ביותר, כאשר לאורך השנים ניתן להצביע על מגמה ברורה של עלייה בערך המטבע, מגמה אשר לפי מספר הערכות מומחים בתחום צפויה להימשך ואף להשפיע בצורה חיובית על עולמות הטכנולוגיה והפיננסים, במיוחד לאור כניסתם של גופים מוסדיים וחברות גדולות לתחום.

ביטקוין

אולי יעניין אותך גם

סיבות להשתמש בתוכנת REVIT
כללי
4 סיבות להשתמש בתוכנת REVIT

תוכנת REVIT היא הגשמת החלומות של אנשי מקצוע מתחום הבניין: הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לכל המעורבים בתהליך תכנון הבנייה, גישה למודל תלת ממדי ממוחשב שמכיל כמות

קרא עוד »