מה עדיף ערך משולש או בדיקה קצרה באינטרנט

מחשבון אחוזים

שיטת חישוב ידוע לחישוב אחוזים היא שיטת "ערך משולש". בשיטה זו עורכים חישוב קצר של האחוזים על ידי הכפלת הסכום המלא במספר האחוזים וחלוקת התוצאה במאה.

התוצאה היא שיעור האחוזים במספרים.

שיטת ערך משולש נחשבת לאחת השיטות הקלות לחישוב אחוזים, בגלל שהיא מתבצעת במסגרת נוסחה קצרה ביחס לשיטות אחרות, אבל האם יש שיטות קלות אף יותר?

 

ערך משולש – כיצד מתבצע החישוב

היתרון המשמעותי בשיטת ערך משולש הוא בכל שמדובר בנוסחה קצרה, שקל לזכור.

לדוגמה:

אם אתם נמצאים בחנות בגדים, רוצים לקנות חולצה שמחירה המלא הוא 172 ש"ח, אבל יש עליה 40 אחוזי הנחה. בארנק יש לכם סכום מדוייק של 120 ש"ח ואתם רוצים לוודא שיש לכם מספיק כסף לשלם על החולצה הנכספת, תצטרכו לערוך חישוב כזה:

172 כפול 40 לחלק למאה.  172 כפול 40 הם 6,880 ואילו 6,880 לחלק למאה הם 68.8, כך שכנראה יש לכם מספיק כסף לשלם על חולצה אחת ועל עוד פרטי זול יותר מאותה חנות.

 

כדי להשתמש בחישוב החכם הזה, רוב האנשים זקוקים למחשבון ולא פחות חשוב – לזכור את הנוסחה. אמנם מדובר בנוסחה קצרה ופשוטה, אבל האם תזכרו אותה ברגע האמת? לא בטוח.

 

מה עושים אם שוכחים את הנוסחה ברגע האמת?

אתם יכולים לכתוב לעצמכם את הנוסחה על היד, כדי שהיא תהיה לנגד עיניכם כשתגיעו לחנות ואז לערוך חישוב במחשבון, מהר לפני שיגיע תורכם לקופה, אבל מסתבר שיש גם דר שוטה ומהירה הרבה יותר, זמינה לכל אחד בכל שעה ובחינם.

מחשבון אחוזים הוא השיטה הזמינה, המהירה, המדויקת והבטוחה לחישוב אחוזים, יותר מכל שיטה אחרת.

כשהמכשיר החכם, או המחשב שלכם מבצע את החישוב עבורכם, אין סיכוי לטעויות. בניגוד לבני אדם, חכמים ככל שיהיו, העלולים לעשות טעות בעיתות לחץ, בגלל עייפות, או סתם היסח הדעת, מחשבונים ומחשבים לעולם אינם טועים – בתנאי שתזינו לתוכם את הנתונים הנכונים.

יחד עם זאת, כדי לקבוע סופית אם מחשבון אחוזים עדיף על שיטת ערך משולש, די להיתקל בחישובי אחוזים שאינם מתאימים לנוסחה.

למשל, אם הציעו לכם לקנות מוצר במחיר אטרקטיבי לאחר הנחנה, כאשר אינכם יודעים מה גובה ההנחה באחוזים, אלא רק את המחיר לאחר הנחה, מחשבון אחוזים ימצא לכם גם את תוצאה המבוקשת הזאת בקלות, בעוד ששיטת ערך משולש מתאימה רק לסוג אחד של חישוב אחוזים..

 

לסיכום

ערך משולש, כמו שיטות אחרות לחישוב אחוזים, נחשבת לשיטה אפקטיבית ומדוייקת – בין אם אתם גאונים מתמטיים, או אנשים מהשורה ואין ספק שחישוב אחוזים בכוחות עצמכם הוא פעולה חיובית, שמספקת אתגר למוח ומשאירה אותו עירני וחד.

יחד עם זאת, מחשבון אחוזים הוא הדרך היחידה לקבל תשובה אמינה, מדויקת, מהירה, זמינה ועקבית.

אז אם אתם זקוקים לחישוב מהיר, אמין ומדויק – רק מחשבון אחוזים יוכל לספק לכם אותו.

איש מחשב

אולי יעניין אותך גם

כלה
כלכלה
האם כלכלי להתחתן בישראל

לא מעט זוגות חוששים ומתכננים על צעד בתכנון החתונה בקפידה – לאור הנתונים הלא מעודדים של כדאיות ביצוע חתונה במדינת ישראל. לא מעט זוגות בוחרים

קרא עוד »
כיסאות ושלוחן
כלכלה
סיבות לרכישת משרד חדש

יש לכם משרד ואתם תמיד שואלים את עצמכם אם כדאי לרכוש משרד חדש, או אולי חשבתם לעצמכם להשקיע בנכס עם תשואה גבוה נדל"ן ולא יודעים

קרא עוד »