סונוביה הונפקה בבורסה בת"א – הכירו את החברה ובאילו מדדים היא נסחרת

בזמן שמשבר הקורונה הכה קשה בעסקים בכל רחבי העולם, יזמים וחברות מסוימות דווקא הרוויחו מהמצב.

חברת סונוביה, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לציפוי אנטי בקרטריאלי למוצרי טקסיל סיימה לאחרונה את ההנפקה הראשונה של מניותיה לציבור והחלה להיסחר בבורסה.

בחברה מאמינים כי למרות החדשות על חיסונים לנגיף הקורונה הצורך בשימוש במסכות עוד יישאר.

מה עומד מאחורי החברה שביומה הראשונה בבורסה זינקה בדרמטיות, וכיצד פועלת הטכנולוגיה שלה?

 

סונוביה – חברה ישראלית להגנה אקטיבית מפני נגיפים

אם עוד לא שמעתם על חברת סונוביה – זה הזמן: החברה נוסדה בשנת 2013 על ידי שוקי הרשקוביץ, יזם בתחום הביומד שכיום משמש כיו"ר ומנכ"ל החברה. החברה הוקמה לשם מסחור שני פטנטים מאוניברסיטת בר אילן, לאחר שהושלם פרויקט מחקר ופיתוח עם צוות חקר מהאוניברסיטה בשווי של 8.3 מיליון אירו במימון האיחוד האירופי. שיתוף הפעולה בין הצדדים ממשיך, כאשר בשנת 2019 קיבל המחקר מימון נוסף מידי האיחוד האירופי בגובה 2.4 מיליון אירו והסכם המסחור הוארך.

 

טכנולוגיה פורצת דרך בהגנה מפני נגיפים

חברת סונוביה פיתחה טכנולוגיה ופתרונות פורצי דרך עבור תעשיית הטקסטיל המאפשרים ייצור בדים עמידים במיוחד המספקים הגנה אקטיבית מפני נגיפים. בדים אלה יכולים לשמש עבור מטרות שונות, ובראשן מסכות נגד קורונה וציוד רפואי עבור בתי חולים – אך האפשרויות ממש לא נעצרות שם. סונוביה טוענת להגנה אקטיבית של מוצריה, שלא רק "עוצרת" נגיפים מלהיכנס פנימה אלא גם משנה את הרכבם ומשמידה אותם. הפתרונות של סונוביה גררו שבחים בתעשיית הטקסטיל ומחוצה לה, וחברות בין לאומיות הביעו עניין בטכנולוגיה של סונוביה ואף לאחרונה חתמה החברה על חוזה משמעותי עם חברת אדלר, ענקית רכיבי רכב איטלקית.

 

כיצד הטכנולוגיה של סונוביה עובדת?

הטכנולוגיה של סונוביה עושה שימוש בגלי קול באמצעותם מוחדרים חומרים בעלי תכונות מסוימות לבדים. אותם החומרים מקנים לבד יכולת עמידות גבוהה במיוחד מפני כביסות ושטיפות אך הדבר החשוב ביותר הוא יכולת ההגנה מפני נגיפים שניתן לייצר עם הטכנולוגיה הזו. באמצעות תחמוצת האבץ המוחדרת לבדים, הם מסגלים תכונות אנטי נגיפיות ואנטי פטרייתיות. תחמוצת האבץ משנה את הרכבם של חיידקים ונגיפים כך שהם למעשה מושמדים. יכולת יוצאת דופן זו מספקת לאדם החובש את המסכה הגנה אקטיבית מפני נגיפים ומגנה עליו ועל הסובבים אותו.

 

כך דיווחו מעבדות בין לאומיות על יעילות ההגנה של סונוביה

הטכנולוגיה של סונוביה ומוצריה נבדקו במעבדות בין לאומיות שונות, ומחקריהן מצאו כי הבדים בעלי יכולת נטרול מרשימה ביותר של מעל ל-99 אחוז מהנגיפים לרבות נגיף הקורונה. בדיקות אלו בוצעו בסטנדרטים מחמירים ביותר על ידי מעבדות שמהוות שם דבר בבדיקות איכות למכשירים וציוד רפואי.

כל למשל המעבדה הגרמנית HYGCEN בדקה ומצאה כי המוצרים של סונוביה עמידים בפני לפחות 55 כביסות ושטיפות, ואף כביסות תעשייתיות לא גורמות לאבדן יכולת ההגנה של הבד. בנוסף, ציינה המעבדה כי השימוש בתחמוצת אבץ בטכנולוגיה של סונוביה בטוח לחלוטין לשימוש אדם. מעבדה נוספת שבדקה את מוצריה של סונוביה היא ATCCR שפרסמה כי מוצריה של סונוביה בעלי יכולת נטרול של נגיף הקורנה ב-99.35 אחוז מהמקרים. המעבדה הישראלית TARYAG חקרה גם היא את מוצרי סונוביה ומבדיקתה עלה כי המוצרים בעלי יכולות סינון של 98 אחוז מחלקיקים בגודל 5 מיקרון.

 

מסכות סונו מאסק של סונוביה מול מסכות N95

הטכנולוגיה של סונוביה מקנה למסכות הסונו מאסק שלה יכולות שונות שאין למסכות אחרות הנמכרות בשוק – כגון מסכות ה-N95 הנפוצות בישראל. מסכות N95 מתהדרות בהגנה פסיבית וסינון אבק, אך אין להן את יכולות ההגנה האקטיבית שיש למסכות סונו מאסק. החדרת תחמוצת האבץ לבדים של סונוביה מסגלת למסכות יכולת סינון חלקיקים זעירים בגודל 5 מיקרון ביעילות מרשימה ביותר של 98 אחוז מהמקרים למשך תקופה של שנה ויותר. מדובר בהגנה אקטיבית המשמידה נגיפים ולא רק מונעת את כניסתם בניגוד למסכות אחרות.

 

האם בדים דוחי קורונה עוד רלוונטיים לאחר שחרור החיסונים לשוק?

במהלך החודשים האחרונים התבשרנו על פיתוחם של חיסונים נגד קורונה על ידי חברות תרופות כגון פייזר ומודרנה שעברו בהצלחה את שלבי הניסויים באחוזי הצלחה של 90 אחוז ומעלה, ומדינות שונות בעולם נמצאות בתהליכי אישור של החיסונים וחלקן אף אישרו בקרוב שימוש בהם. בשורת החיסונים מעוררת תקווה בקרב רבים שמשבר הקורונה קרוב לסיומו, אך בסונוביה בטוחים שמוצריהם ימשיכו להיות רלוונטיים גם לאחר שחרור החיסונים לשוק.

על אף אחוזי ההצלחה המרשימים של החיסונים בניסויים, בכל זאת לא מדובר בהגנה מלאה מפני נגיף הקורונה כך שהצורך במסכות עוד עומד בעינו. בנוסף לכך טכנולוגיית הבדים של סונוביה לא מיועדת רק עבור מסכות: בימים אלו נמצאים מוצריה בתהליך אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) על מנת שיתאפשר לעשות בהם שימוש על ידי צוותים רפואיים בבתי חולים. תעשיות שונות כגון תעשיית הרכב הבינו את הפוטנציאל של הטכנולוגיה של סונוביה ומטמיעים אותה בתהליכי הייצור עבור הגנה מקסימלית ברכבים.

 

כך תעשיית הרכב עושה שימוש בטכנולוגיה של סונוביה

אחת התעשיות הראשונות שהבינו את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה של סונוביה היא תעשיית הרכב. הבדים של סונוביה יכולים לשמש כלי תחבורה מסוגים שונים בדגש על כלי תחבורה בהם עוברים אנשים רבים והצורך בהגנה מפני נגיפים גובר – כגון רכבים שיתופיים, מוניות, תחבורה ציבורית ואפילו ענף התעופה.

לאחרונה חתמה חברת סונוביה על שיתוף פעולה עם ענקית רכיבי הרכב האיטלקית, חברת אדלר. הסכם זה נחתם כחלק משורת הסכמים בין ישראל לאיטליה עליהם ניצחו שר החוץ האיטלקי לואיג'י די מאיו ושר החוץ הישראלי גבי אשכנזי. במסגרת הסכם זה, סונוביה תפתח עבור אדלר טקסטיל אנטי ויראלי ואנטי בקטריאלי שיוטמע בקווי הייצור של אדלר באירופה בשוק התחבורה.

ההסכם עם אדלר הוא רק סנונית מהעתיד הצפוי לסונוביה, כאשר חברות שונות בתעשיית התחבורה מכל העולם מבינות את הצורך בצמצום הסיכון להדבקה ברכבים. חברת סונוביה נמצאת כיום בפיילוטים שונים עם חברות מתחום התחבורה באירופה וארצות הברית כאשר הטכנולוגיה שלה מעוררת עניין רב בתחומי התחבורה הציבורית, ייצור מושבים לרכב, תעשיית התעופה ועוד.

 

טכנולוגיה רלוונטית לתחומים רבים

הטכנולוגיה של סונוביה מתגלה כחשובה לא רק בהקשר של קורונה, אלא בהקשר נוספים ותחומים רבים: כך למשל בשנת 2018 חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם החברה הגרמנית Bruckner Textile Machinery לייצור מכונות טקסטיל, לפיו אספקת תרכובות הכימיה במכונות תבוצע על ידי סונוביה. בנוסף, החברה מנהלת פיילוטים עם חברות בין לאומיות בתחומי אופנת הספורט, אופנה עילית, ציוד רפואי, טיפולים אפליקטיביים לטקסטיל ועוד.

 

פתיחה חזקה בבורסה

ב-10 בדצמבר חברת סונוביה החלה להיסחר לראשונה בבורסה במדדי הטכנולוגיה ובמדד טק עלית לאחר שסיימה את ההנפקה הראשונה שלה לציבור. מדדי המסחר של חברת סונוביה מבטיחים מאוד, כאשר כבר ביומה הראשון בבורסה החברה זינקה ב-107 אחוז. החברה גייסה כ-35 מיליון שקל עבור 25.6 אחוז ממניות החברה, כאשר רוב הגיוס הגיע מחברות הפניקס, אלטשולר שחם, פסגות ומור. ההנפקה בוצעה לפי שווי החברה לאחר גיוס הכסף שעמד על 130 מיליון שקל, ולאחר זינוק המניה הגיעה החברה לשווי של כ-269 מיליון שקל.

 

לוח מדדים

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »